coinex
راهنمای خرید تکراتو

ماهواره طلوع 3 آماده پرتاب است

با تلاش صنایع الکترونیک ایران، ماهواره طلوع 3 بعد از طی کردن آزمایشات لازم به صورت آماده برای پرتاب در اختیار سازمان فضایی ایران قرار گرفت.

به گزارش تکراتو و به نقل از سازمان فضایی ایران، ماهواره طلوع 3 به‌عنوان یک ماهواره سنجش از راه دور با طراحی ساخت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) به سفارش سازمان فضایی ایران، بعد از گذراندن آخرین آزمایش‌ها، تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: ماهواره ایرانی آیات برای پیش‌بینی زلزله ساخته می‌شود

ماهواره طلوع 3 آماده پرتاب

ماهواره طلوع 3 که در مدار لئو قرار می‌گیرد توانایی ثبت تصاویر مورد نیاز به‌منظور کاربردهای متنوع در حوزه‌های کشاورزی، منابع آبی، مدیریت مخاطرات طبیعی و… برای سازمان فضایی ایران را دارد.

ماهواره طلوع 3

نمونه پروازی این ماهواره طی بهمن ماه سال پیش در جریان مراسم روز فناوری فضایی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد و بعد از انجام موفق آزمون‌های گوناگون و اتمام فرآیند تحویل‌گیری در برنامه پرتاب جای گرفت و براساس برنامه‌ریزی مشخصی پرتاب می‌شود.

این ماهواره با دقت تصویربرداری 5 متر تک طیفی و 10 متر رنگی، از وزنی بیش از 100 کیلوگرم برخوردار بوده و با تکیه بر توان داخلی و توسط متخصصان کشورمان طراحی و عملیات ساخت آن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص تحویل ماهواره طلوع 3 برای پرتاب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر