;
coinex

بررسی گلکسی واچ 6 ؛ از طراحی تا عمر باتری و تجربه روزمره!

سال‌های سال است که دنیای گجت‌ها تنها با آپدیت‌های کوچک‌ کمپانی‌ها نو می‌‌شود. بررسی گلکسی واچ 6 نشان می‌دهد که این ساعت هوشمند جدید سامسونگ نیز از همین قاعده پیروی می‌کند.

در روزهایی که خلاقیت و هزینه برای تحقیق و توسعه و طراحی رفته است قاتی پرونده‌های بایگانی، آپدیت سامسونگ برای سری گلکسی واچ 6 آن‌چنان هم آدم را کسل نمی‌کند. هرچند زیاد هم ارزش دقت نظر و بررسی موشکافانه را ندارد. اما به هر روی، نمی‌توان ویژگی‌های جذاب و درست و حسابی سامسونگ را در بررسی گلکسی واچ 6 نادیده گرفت؛ آن هم درست در زمانی‌که دنبالِ ساعت هوشمند اندرویدی، با طراحی نسبتاً تو دل برو و راحت باشید که چاشنی‌اش هم یک باتری با طول عمر مناسب و سنسورهای مجهز به ردیابی سلامت است. بله، پکیج کاملی به‌نظر می‌رسد؛ با بررسی گلکسی واچ 6 می‌رویم به دل دنیای گلکسی واچ‌ها تا ببینم اوضاع از چه قرار است!

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت های هوشمند 2023

بهترین گوشی های سامسونگ 2023

بررسی گلکسی واچ 6

همین اول کاری، دست به عصا بودن سامسونگ در طراحی گلکسی واچ 6 آدم را ناامید می‌کند. آن‌ها شکل کلی و طراحی گلکسی واچ 5 را حفظ کرده‌اند که خود آن ریشه دارد در گلکسی واچ 4 که حوالی سال 2021 معرفی شده بود. گلکسی واچ 6 در دو اندازه مختلف به بازار آمده، چه اندازه‌ای؟ 40 میلی‌متر و یا 44 میلی‌متری که نویسنده‌ی فرنگی این ‌مقاله (digitaltrends) در حقیقت مدل 44 میلی‌متری گرافیتی‌رنگ ‌آن را بررسی کرده است.

بررسی گلکسی واچ 6
بررسی گلکسی واچ 6

اگر دنبال رنگ ذ‌غالی یا همان گرافیتی به قول او هستید، در هر دو سایز موجود است. با یک فرق که در مدل 44 میلی‌متری، تعدد رنگی محدود است و هنوز شروع نشده با رنگ نقره‌ای پرونده‌اش بسته می‌شود؛ اما خوب در سوی دیگر، مدل 40 میلی‌متری این‌طور نیست و رنگ طلایی هم دارد.

یادتان هست که گوشت تلخ‌بازی درآوردیم و گفتیم این طراحی چرا از سال 2021 بروز نشده؟ خوب ببینید اگر بخواهیم منصف باشیم، طراحی ساده، راحت و در یک کلام کاملی دارد که هر آنچه لازم است در آن قرار داده شده؛ اما خوب کمی ریسک مگر بد است؟

بررسی گلکسی واچ 6 در روایتی از تجربه روزمره

بررسی گلکسی واچ 6 نشان می‌دهد که استفاده روزمره از این ساعت و بستن آن روی مچ، حس خوشایندی دارد. حتی نسخه‌ 44 میلی‌متری هم خوش آب و گل است و به دست می‌نشیند. هم‌چنین داشتن بند سیلیکونی به راحتی کار افزوده و به لطف طراحی «یک ضربه‌ای» سامسونگ به آسانی می‌توان بندهای مختلف را کار گذاشت و از آنها استفاده کرد.

بررسی واچ 6

کافی‌است دکمه نزدیک به پایه بند را نگاه داشته و فشار دهید تا از جا در بیاید؛ یک‌هم‌چه چیزی. خلاصه سیستم «یک ضربه‌ای» سامسونگ در تمام بندهای جدید گلکسی واچ‌ها تعبیه شده و اگر هم هیچ‌چیزی چشم‌تان را نگرفت، هنوز می‌توانید از بندهای استاندارد 20 میلی‌متری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین هدست های گیمینگ 2023

بهترین گجت های گیمینگ

بررسی واچ 6 از نظر صفحه نمایش

نمایشگر گلکسی واچ 6 از نوع پنل سوپر امولد (Super AMOLED) است و با این‌که اندازه و وضوحِ صفحه‌اش بسته به اندازه‌ای که انتخاب می‌کنید کیفیت مختلفی دارد، اما در مدل 40 میلی‌متری صفحه نمایش 1.3 اینچی 432 در 432 پیکسل تعبیه شده و در مدل 44 میلی‌متری هم صفحه نمایشی با 1.5 اینچ و 480 در 480  پیکسل طرف هستیم که خوب است.

این افزایش حدوداً 0.1 اینچی نمایشگر گلکسی واچ 6 برای هر دو مدل در مقایسه با گلکسی واچ 5، به لطف کوچک کردن چشمگیر حاشیه‌های اطراف نمایشگر به دست آمده که برای آن می‌توان یک امتیاز مثبت در کارنامه سامسونگ ثبت کرد. می‌دانم، شاید که روی کاغذ تغییر بزرگی به نظر نرسد، اما وقتی با صفحه نمایشی به این کوچکی سر و کار داریم، تفاوت قابل توجهی در استفاده روزمره ایجاد می‌کند.

بررسی واچ 6
نمایشگر گلگسی واچ 6

بله، قطعاً گنجایش تغییر زیادی نکرده و مقدار محتوایی که در هر برش از زمان می‌بینید هم‌مانند قبل است، اما اپلیکیشن‌ها، ویجت‌های ساعت و سایر عناصر آن کشیده‌تر شده و تقریباً تمام قسمت جلویی گلکسی واچ 6 را در بر می‌گیرد. این به خودی بسیار آینده‌نگرانه و خوب است – به خصوص در قیاس با گوگل پیکسل واچ (Google Pixel Watch) که حاشیه‌اش قدِّ اقیانوس اطلس است.

نمایشگر گلکسی واچ 6 روشن‌تر از قبل

امسال یک ارتقای بزرگ دیگر هم رقم خورده و آن جهش 1000 نیتی از گلکسی واچ 5 به نمایشگر گلکسی واچ 6 است (مجموعاً 2000 نیت)؛ نویسنده‌ی فرنگی می‌گوید:

«در روز بسیار آفتابی جنوب غربی میشیگان بودم که گلکسی واچ 6 را به مچ بستم. حتی یک بار هم نشد که دیدن نمایشگر برای من دشوار شود؛ حتی با وجود آفتاب شدید ماه ژوئیه که بر روی وضوح تأثیر بسزایی می‌گذارد. خیلی راحت می‌توانستی از اعلان‌ها گرفته تا آمار فعالیت‌ها را در نور خارجی ببینی که این ارتقای بسیار هیجان انگیزی است!»

بنابراین می‌توانیم بگوییم نمایشگر گلکسی واچ 6 نقطه قوت این گجت است.

بررسی واچ 6

ژست‌های لمسی گلکسی واچ 6

در نهایت، درست مانند واچ 5 و سری‌های قبل از آن، همچنان می‌توانید با کشیدن انگشت روی لبه‌های گلکسی واچ در اعلان‌ها، برنامه‌ها و چیزهای دیگر پیمایش کنید. هرچند به اندازه تاج چرخشی (Rotating Crown) در سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک (Samsung Galaxy Watch 6 Classic) جادویی نیست؛ با این حال روی گلکسی واچ 6 هم به خوبی کار می‌کند و به طور قابل توجهی، عملکردی بهتر از گلکسی واچ 5 (Galaxy Watch 5) دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 15 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 20 میلیون

بررسی گلکسی واچ 6 از نظر ردیابی سلامت

بررسی گلکسی واچ 6 نشان می‌دهد که سامسونگ در بخش قابلیت‌های ردیابی سلامت، هیچ ارتقای چشمگیری را صورت نداده است؛ اما با توجه به میزان قدرت ابزارهای موجود، چیز بدی از کار درنیامده. مشابه اپل واچ، ردیابی فعالیت‌های اصلی شما با بستن سه بار در روز امتیازدهی می‌شود که شامل قدم‌ها، میزان فعالیت و کالری‌های فعال خواهد بود. این ایده زیاد هم اصیل نیست، اما تمیز و ساده است و تجربه کاربری ساده‌ای دارد.

مشخصات گلکسی واچ 6
مشخصات گلکسی واچ 6

تعبیه حسگر آنالیز امپدانس بیوالکتریکی سامسونگ (BIA) از ویژگی‌های تازه از راه رسیده‌ای است که به شما امکان می‌دهد بررسی نسبتاً جامعی از بدن خود انجام دهید؛ از جمله میزان ماهیچه‌های اسکلتی، توده چربی، آب بدن، چربی بدن، شاخص توده بدن (BMI) و میزان متابولیسم پایه (BMR)، آن هم فقط در عرض چند ثانیه. به خودی خود این ویژگی جذابی است که می‌توانید در هر زمان داده‌های بیشتری درباره بدن خود به دست آورید، اگرچه من هنوز هم می‌گویم که ای‌کاش، سامسونگ ایده بهتری دست و پا می‌کرد و به ما می‌گفت این اعداد چه معنایی دارند.

اما به هرروی، برنامه سامسونگ هلث (Samsung Health) این داده‌ها را به خوبی ارائه داده و چگونگی تغییرات (جسمانی) شما را در طول زمان نشان می‌دهد، اما هیچ اطلاعات زمینه‌‌ای یا توضیحی فراتر از آن در کار نیست.

بررسی گلکسی واچ 6 از نظر قابلیت‌های سلامت و تناسب اندام

با بررسی گلکسی واچ 6 متوجه می‌شویم سنسور دمایی که در گلکسی واچ 5 معرفی شده بود، امسال در نسل جدید ساعت هوشمند سامسونگ نیز وجود دارد. اما برخلاف سال گذشته، برای کار با آن، نیازی نیست ماه‌ها منتظر بمانید! گلکسی واچ 6 می‌تواند بدون اضافات دیگری، با سنسور خود در هنگام خواب شما، دمای پوست را به صورت خودکار اندازه‌گیری کند. هرچند باز هم این داده‌های خام را بهتر می‌توانست توضیح دهد، اما اینکه از روز اول به راه باشد، ویژگی معرکه‌ای از آن می‌سازد.

بررسی Galaxy Watch 6

سایر قابلیت‌های ردیابی سلامت و تناسب اندام عبارتند از:

  • پایش 24 ساعته ضربان قلب
  • 90 حالت ورزشی
  • تشخیص خودکار تمرین‌ها
  • نظارت بر استرس فرد
  • ردیابی عادت ماهیانه
  • ردیابی SpO2 (اکسیژن خون)
  • برنامه‌ نوار قلب

علاوه بر همه این‌ها، چند ویژگی سلامت‌‌محور جدید هم در گلکسی واچ 6 تدارک دیده شده است. از این ویژگی‌ها می‌توان به هدایت خواب پیشرفته (Advanced Sleep Coaching) و تمرکز به‌روی ویژگی منطقه ضربان قلب شخصی‌سازی شده (Personalized Heart Rate Zone) اشاره کرد. و دیگر آن‌که چرخه‌ی ردیابی خواب تا حد زیادی مانند رویه سابق است، اگرچه سامسونگ اکنون داده‌های خواب شما را با وضوح بیشتری در گلکسی واچ 6  ارائه می‌دهد.

ویژگی منطقه ضربان قلب شخصی‌سازی شده، شما را در طول تمرینات دویدن آماده می‌کند تا به ضربان قلب دلخواه خود برسید. این چیزی است که دیگر ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام برای مدتی از آن استفاده کرده‌اند، اما هنوز هم دیدنش در گجت‌های سامسونگ ‌(حتی اگر کمی هم دیر شده باشد‌) خوب است.

بررسی Galaxy Watch 6
بررسی Galaxy Watch 6

سامسونگ با گلکسی واچ 6 بسیاری از ویژگی‌های سلامت‌محور را که نیاز روز است فراهم می‌کند، و با این‌که برخی از این ویژگی‌ها می‌توانستند از توضیحات بهتری بهره ببرند، هارمونی خوب این ویژگی‌ها باهم، قابل توجه است. با بستن گلکسی واچ 6  به مچ‌، در کنار گارمین فنیکس 7 پرو و اپل واچ اولترا، مشاهده می‌کنیم که ساعت سامسونگ در هیچ یک از آمارهای خود در مقایسه با سایر ساعت‌ها چندان نادرست به نظر نیامد. برنامه سامسونگ هلث در ابتدا می‌تواند کمی ما را مشوش‌ کند، اما بسیار منطعف است و داده‌های زیادی را در چنته دارد.

استفاده از سامسونگ هلث صد در صد رایگان است. خوب این یک ویژگی فوق‌العاده‌ نادر در اتمسفر کمپانی‌های ردیابی سلامت محسوب می‌شود و بسیار خوب است که سامسونگ همچنان ابزارهای زیادی را بدون محدودسازی برای کاربران فعال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 7 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 8 میلیون

بررسی گلکسی واچ 6 از نظر عملکرد و نرم‌افزار

در بخش بررسی واچ 6 از پردازنده دو هسته‌ای اگزینوس می‌گوییم؛ سامسونگ مدل W930 را با سرعت کلاک 1.4 گیگاهرتز برای این ساعت در نظر گرفته است. می‌توانیم بگوییم این یک ارتقای ظریف نسبت به تراشه W920 در واچ 5 محسوب می‌شود. به ادعای سامسونگ، با این مشخصات گلکسی واچ 6 می‌توانیم انتظار داشته باشیم، برنامه‌ها را 18 درصد سریعتر از قبل باز کند.

بررسی واچ 6

علی‌رغم آن‌که دوست داشتم سامسونگ از چیپست اسنپدراگون W5 Gen 1 کوالکام استفاده کند، اما عملکرد گلکسی واچ 6 بسیار پایدار و قابل اعتماد بوده است. چنان‌که برنامه‌ها به سرعت باز شده، پیمایش در میان اعلان‌ها تجربه‌ای روان بوده و هرگز احساس نکردم که باید پای واچ ۶ بسوزم تا با سرعت تاچ من هم‌آهنگ بشود. قطعاً، به اندازه اپل واچ سری 8 (استاندارد معیار برای ساعت هوشمند) نرم و روان نیست، اما قطعا کار را راه می‌اندازد.

نگاهی دقیق‌تر به مشخصات گلکسی واچ 6 از منظر نرم‌افزاری

از نظر نرم‌افزاری نیز، گلکسی واچ 6 با سیستم عامل Wear OS 4.0 که رابط کاربری‌اش One UI Watch 5.0 سامسونگ است، عرضه می‌شود. این اولین ساعت هوشمندی است که با سیستم‌ عامل Wear OS 4.0 عرضه می شود و شگفتی هم ندارد که بسیار شبیه Wear OS 3.0 است.

رابط کاربری اصلی گلکسی واچ 6 نسبت به نسخه‌های قبلی خود تغییری نکرده است. برای دسترسی به تنظیمات سریع، انگشت خود را از صفحه ساعت خود به پایین کشیده و برای مشاهده برنامه‌ها، انگشت خود را به سمت بالا می‌کشید. هم‌چنین برای دیدن اعلان‌ها (نوتیفیکیشن) تنها کافی است انگشت خود را به سمت راست بکشید، و برای چرخش در منو هم، انگشت خود را به چپ. مثل قبل ساده و قابل اتکا.

بررسی گلکسی واچ 6
بررسی گلکسی واچ 6

اعلان‌ها در گلکسی واچ 6 به موقع و قابل اطمینان هستند. موتور ویبره آن حس خوبی دارد و به سختی می‌توان متوجه‌اش نشد (حتی اگر به خوبی موتور Taptic اپل نباشد). شما همچنین کنترل زیادی روی اعلان‌ها دارید، با گزینه‌هایی برای پاسخ دادن به پیام‌ها / ایمیل‌ها با پاسخ‌های از پیش ساخته‌ی سریع. یک صفحه کلید کامل QWERTY (با تصحیح خودکار بسیار خوب) هم برای تایپ در نظر گرفته شده تا هر چیزی را که می‌خواهید در اختیارتان باشد.

جای تعجب نیست که هنوز برنامه‌ها در Wear OS نسبتاً محدود هستند. اضافه شدن واتساپ در ماه گذشته قدم بسیار درخشانی بود، اما هنوز بزرگان زیادی از دایره Wear OS جا مانده‌اند؛ از جمله تلگرام، استارباکس، دلتا و چه و چه… این در حالی‌است که اپل واچ سال‌ها است که مزیت قابل توجهی در این بخش داشته و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها کسی بتواند جایگاهش را اشغال کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 10 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 9 میلیون

نگاهی نزدیک‌تر به واچ 6

در بررسی گلکسی واچ 6 موقعی که با آن کار کردم، دو مورد وجود داشت که دل نویسنده دیجیتال‌ترندز را چرکین کرد. به گفته‌ی او: «در طول راه‌اندازی اولیه، ساعت بسیار آهسته کار می‌کرد؛ حتی زمانی که فقط می‌خواستم به سادگی در میان ویجت‌ها پیمایش انجام بدهم. البته این مورد پس از یک ساعت یا بیشتر پس از تکمیل فرآیند راه‌اندازی از بین رفت، اما چیزی نبود که آدم بخواهد بار دیگر تکرارش را ببیند!»

بررسی گلکسی واچ 6

«همچنین یک روز بعدازظهر که بنا داشتم با واچ 6 کار کنم، صفحه لمسی فریز شد. یعنی خوب دکمه‌ها همچنان کار می‌کردند، اما ضربه زدن روی صفحه نمایش مطلقاً رفته برای خودش. گلکسی واچ 6 بعد از حدود یک دقیقه یا بیشتر به خودش آمد، اما هیچ توضیح یا دلیلی برای چنین عملکردی نداشتم.»

گفتنی‌است که اندی باکسال از دیجیتال‌ترندز، با گلکسی واچ 6 کلاسیک هم عملکرد بوداری را تجربه کرد؛ یک نمونه‌اش مثلاً این بود که ساعت از خروج از حالت خواب امتناع کرد و برای انجام این کار نیاز به راه‌اندازی مجدد کامل بود. بله احتمالاً این‌ها فقط مشکلات یک‌باره نرم‌افزاری هستند، اما Wear OS در طول این سال‌ها خیلی بابت این چیزها خوشنام نبوده است. با این‌که گلکسی واچ 6 از نسخه پلتفرم ساعت هوشمند گوگل بهره می‌برد، اما به نظر می‌رسد که مثل همیشه باید با باگ‌های تصادفی آن نیز کنار بیاییم!

بررسی واچ 6 از نظر عمر باتری

عمر باتری گلکسی واچ 6 نسبت به واچ 5 که ناامید کننده بود، بهتر شده است. طبق معمول، سامسونگ وعده‌ی 40 تا 50 ساعت استفاده در هر بار شارژ را داده بود؛ اما بررسی گلکسی واچ 6 نشان داد که در مدت کمتر از 24 ساعت نیاز دارید که دوباره ساعت را شارژ کنید. با این حال، میزان شارژدهی باتری گلکسی واچ 6 نسبت به نسل قبلی، به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

باتری گلکسی واچ 6
باتری گلکسی واچ 6

چطور؟ اگر بخواهم مثالی درباره باتری گلکسی واچ 6 بزنم این است که به فرض، اگر آن را حوالی ساعت 7 صبح یا 8 صبح روی مچ دست ببندید، به راحتی تا ساعت 10 شب خودش را می‌کشاند. یعنی خُب، تا ساعت 11 شب هنوز حدود 60 الی 70 درصد ظرفیت باتری‌ باقی می‌ماند. آن هم با توجه به فعال بودن صفحه نمایش همیشه روشن، وجود جریان ثابتی از اعلان‌ها (متصل به گوشی Z Flip 5)، ثبت پیاده‌روی در فضای باز و کارهای ریز و درشتی مانند بررسی آب و هوا یا تغییر صفحه ساعت. بنابراین می‌توانم بگویم که گلکسی واچ 6 عمر باتری بسیار خوبی دارد.

بررسی گلکسی واچ 6 از نظر شارژدهی در تجربه ردگیری خواب

به گفته‌ی نویسنده‌ی دیجیتال‌ترندز: «اثر هفت ساعت ردگیری خواب در باتری گلکسی واچ 6 حدود 10 درصد است که معمولاً می‌گذارد تا اواخر عصر روز بعد، از آن استفاده کنم، یعنی تا پیش از اینکه مجبور باشم گلکسی واچ 6 را شارژ کنم. در واقع، توانستم با یک‌بار شارژ، دو روز و دو شب از ردیابی خواب استفاده کنم. اما به احتمال زیاد، اگر بخواهید باتری برای ردیابی خواب کافی باشد، باید با فرا رسیدن روز دوم آن را به شارژ بزنید.

این عمر باتری بسیار بهتر از آنچه بود که در گلکسی واچ 5 تجربه کردم. اگر ویژگی‌هایی مانند نمایشگر همیشه روشن یا ردیابی خودکار میزان شنوایی را خاموش کنید، به احتمال زیاد می‌توانید مدت زمان بیشتری آن را سرپا نگاه دارید.

مشخصات گلکسی واچ 6

دوست داشتم که گزینه‌های بیشتری برای افزایش بیشتر عمر باتری گلکسی واچ 6 وجود می‌داشت، اما خوشحالم که سامسونگ فقط برای اینکه عمر باتری قابل اعتمادی داشته باشد، گزینه‌ای را به کاربر تحمیل نمی‌کند.

«درباره تجربه شارژر گلکسی واچ 6 باید بگویم که این همان شارژر 10 واتی سال گذشته است. بعد از 15 دقیقه 30٪ و بعد از 30 دقیقه تا 45٪ شارژ خواهد شد، اما رسیدن به 100٪ بیش از یک ساعت طول می‌کشد. متاسفانه، سامسونگ همچنان از استاندارد دِمُده‌ی (Wireless Power =Consortium) WPC برای شارژ گلکسی واچ 6 خود استفاده می‌کند، به این معنا که باید از کابل اشتراک‌گذاری اختصاصی موجود در جعبه استفاده کنید. شارژ بی سیم استاندارد چی (یا Qi – استاندارد شارژ القایی) در گلکسی واچ 6 کار نمی‌کند؛ حتی اگر آن را در پشت گوشی سامسونگ، مانند گلکسی اس 23 اولترا قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 3 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 12 میلیون

بررسی Galaxy Watch 6 از نظر قیمت

در این بخش، به بررسی Galaxy Watch 6 از منظر بازار و قیمت‌گذاری می‌پردازیم. قیمت پایه این گجت از 300 دلار برای سایز کوچکتر 40 میلی‌متری است و گزینه بزرگتر 44 میلی متری آن به حدود 330 دلار می‌رسد. به خاطر داشته باشید که این قیمت‌ها برای مدل‌های بلوتوث/وای‌فایی هستند. اگر خواهان اتصال سیم‌کارتی و LTE / 4G هستید، قیمت‌ها به ترتیب سایز به حدود 350 و 380 دلار افزایش می‌یابند. درست مانند گلکسی واچ 5، گلکسی واچ 6 نیز تنها با گوشی‌های اندرویدی سازگار است. اگر آیفون دارید، باید پِی ساعت هوشمند دیگری باشید.

مشخصات گلکسی واچ 6
مشخصات گلکسی واچ 6

بررسی Galaxy Watch 6: صدور حکم!

شخصاً نمی‌توانم حکم قطعی بدهم اما اگر به دنبال ساعت هوشمندی هستید که با تلفن اندرویدی شما سازگار باشد، با بررسی Galaxy Watch 6 که انجام دادیم، این ساعت هوشمند همان چیزی است که باید در صدر گزینه‌های‌تان باشد. همین و بس!

گلکسی واچ 5 یک ساعت هوشمند فوق‌العاده بود و مقایسه آن با مشخصات گلکسی واچ 6 نشان می‌دهد که ارتقاء زیادی وجود ندارد؛ اما در ساعت نسل جدید، تقریباً تمام شکایاتی که درباره نسل قبلی این ساعت هوشمند وجود داشت، برطرف شده است. صفحه نمایش بزرگتر و روشن‌تر، سنسور دمای کارآمد و عمر باتری بسیار قابل اعتمادترش، جملگی مرا وادار می‌کند که این گلکسی واچ 6 را انتخاب کنم.

در بررسی گلکسی واچ 6 نگاهی انداختیم به مشخصات گلسی واچ 6 تا ببینیم نقاط قوت و ضعف آن، در استفاده روزمره چگونه است؛ چرا که ادعای کمپانی‌ یک چیز است و تجربه‌ی کاربری چیزی دیگر. در نهایت فهرست نقاط قوت و ضعف این گجت به شرح زیر خواهد بود:

نکات مثبت

  • طراحی بسیار راحت
  • صفحه نمایش رنگارنگ و روشن
  • حاشیه‌های کوچکترِ دوست داشتنی
  • سامسونگ هلث (Samsung Health) روز به روز کارآمدتر می‌شود
  • عملکرد خوب و قابل اعتماد
  • عمر باتری بسیار بهبود یافته است
  • ارزش خرید بالا

نکات منفی

  • Wear OS هنوز باگ‌های خاص خودش را دارد
  • کمی گران‌ است

سوالات متداول

ایا گلکسی واچ 6 با گوشی آیفون سازگار است؟

خیر. نسخه‌های قبلی ساعت هوشمند سامسونگ با گوشی‌های آیفون هم سازگار بودند؛ اما این ویژگی درباره گلکسی واچ 6 صدق نمی‌کند.

عمر باتری گلکسی واچ 6 از نسل قبل خود بهتر است؟

بله؛ علی‌رغم آن‌که مشخصات گلکسی واچ 6 روی کاغذ آن‌چنان ارتقاء چشمگیری نداشته، ولی عمر باتری در گلکسی واچ جدید بسیار بهتر شده است.

بیشتر بخوانید:

منبع:digitaltrends

دیدگاه شما درباره نوشته بررسی گلکسی واچ 6 چیست؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر