;
coinex

استفاده از آیفون برای مقامات چینی ممنوع شد

با اولتیماتوم دولت چین، استفاده از آیفون برای مقامات چینی ممنوع شد و تمامی مقامات عالی‌رتبه این کشور اجازه استفاده از محبوب‌ترین محصول اپل را ندارند.

با اعلام دولت چین، استفاده از آیفون برای مقامات چینی ممنوع شده است. با این خبر تمامی مقامات عالی‌رتبه این کشور حق استفاده از گوشی‌های آیفون در محل کار را ندارند. همچنین باید بگوییم که دعوای بین دو اقتصاد بزرگ جهان (آمریکا و چین) به اوج خود رسیده و آینده نزاع این دو کشور هنوز مشخص نیست. لازم به ذکر است که نسل جدید گوشی‌های آیفون تا چند روز دیگر معرفی خواهد شد و پیش‌تر نیز اعلام کردیم که فرآیند تولید خانواده پرچمدارهای اپل در کشور هندوستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: آغاز تولید آیفون 15 در هند ؛ فاصله بین چین و اپل بیشتر می‌شود

استفاده از آیفون برای مقامات چینی ممنوع شد

خبرگزاری وال‌استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی می‌گوید چین به مقامات فعال در سازمان‌های دولتی مرکزی دستور داده است از آیفون و سایر دستگاه‌های خارجی برای کار استفاده نکنند. به‌موجب قانون جدید، مقامات چین حتی اجازه ندارند این دستگاه‌ها را به دفتر کار ببرند.

منابع آگاه می‌گویند دستور منع استفاده از آیفون در هفته‌های اخیر توسط مدیران ارشد دولتی به کارمندان ابلاغ شده است. فعلاً مشخص نیست که ممنوعیت استفاده از آیفون شامل کدام نهادهای دولتی چین می‌شود و چقدر گسترده است.

ممنوعیت استفاده از آیفون برای مقامات چین درحالی رسانه‌ای می‌شود که اپل می‌خواهد هفته‌ آینده جدیدترین مدل از گوشی‌هایش را رونمایی کند. تحلیلگران می‌گویند تحولات اخیر باعث افزایش نگرانی شرکت‌های خارجی فعال در چین خواهد شد.

استفاده از آیفون برای مقامات چینی ممنوع شد

وال‌استریت ژورنال به‌جز اپل به نام هیچ برند دیگری اشاره نکرده است. اپل و دفتر اطلاعات شورای دولتی چین به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی درباره‌ ادعاهای وال‌استریت ژورنال پاسخ نداده‌اند.

چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اپل است و تقریباً یک‌پنجم درآمد این شرکت را ثبت می‌کند. اپل سالانه‌ها صدها میلیارد دلار درآمد به جیب می‌زند.

در سال‌های اخیر، نگرانی دولت چین درباره‌ ایمنی داده‌ها افزایش پیدا کرده است. در همین راستا دولت سراغ تصویب قوانین جدیدی رفته و به شرکت‌ها دستور داده است که از آن‌ها تبعیت کنند. چین چند ماه پیش به سازمان‌های بزرگ دولتی گفت که باید نقش پررنگی در تلاش این کشور برای مستقل‌شدن در حوزه‌ فناوری ایفا کنند.

تنش تجاری بین ایالات متحده و چین به بالاترین حد رسیده است. دولت آمریکا با وضع تحریم‌هایی جدید تلاش کرده دسترسی چین به پردازنده‌های پیشرفته را غیرممکن کند تا جلوی توسعه‌ توان نظامی این کشور را بگیرد. چین نیز اقداماتی تلافی‌جویانه انجام داده است.

قیمت آیفون در بازار چین بیشتر از قیمت موبایل اکثر برندهای محلی است، اما همچنان گوشی‌های اپل جزء محبوب‌ترین محصولات در بازار این کشور محسوب می‌شوند. با در نظر گرفتن رابطه‌ مطلوب اپل با دولت چین، بعید است شاهد ممنوعیت کامل آیفون در این کشور باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت استفاده از آیفون برای مقامات چینی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر