;
coinex

سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری چین در صنعت تراشه‌سازی ؛ چین بدون مبارزه تسلیم نمی‌شود!

سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری چین در صنعت تراشه‌سازی و تولید چیپ به نیت مقابله با تحریم‌های آمریکا انجام شده است.

بعد از اینکه هواوی با عرضه گوشی جدید و بهره‌گیری از چیپست بومی تبدیل به نمادی از مقاومت چین در برابر تحریم‌های کمرشکن آمریکا شد، حالا تلاش‌هایی برای سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری چین در صنعت تراشه‌سازی و تحقیق در حوزه نیمه‌هادی به‌کار گرفته شده است.

این سرمایه‌گذاری از طریق یک صندوق در داخل چین تحت عنوان بیگ فاند (Big Fund)، به عنوان یکی از حامیان اصلی طرح خودکفایی صنعت چیپ و کاهش وابستگی کشور به تکنولوژی آمریکا انجام می‌پذیرد. با این حال رگولاتور‌های چین در سال 2022، بررسی‌های در زمینه اختلاس در این صندوق را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: چین از قدرتمندترین تفنگ الکترومغناطیسی جهان رونمایی کرد [+ویدیو]

سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری چین در صنعت تراشه‌سازی

بنابر گزارش بلومبرگ، صندوق سرمایه‌گذاری صنعت مدار مجتمع چین، سومین و بزرگترین استخر سرمایه‌گذاری خود را با مبلغ 300 میلیارد یوان (41.1 میلیارد دلار) ایجاد خواهد کرد. وزارت اقتصاد چین احتمالاً 60 میلیارد دلار بودجه، که اخیراً به تایید رسیده را به این صندوق تزریق می‌کند. اما روند تخصیص سرمایه و راه‌اندازی این صندوق زمان‌بر بوده و سرمایه‌گذاران نهایی فعلاً اعلام نشده‌اند.

سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری چین در صنعت تراشه‌سازی

این صندوق سرمایه‌گذاری حامی تعدادی از بزرگترین تولیدکنندگان نیمه‌هادی چین همچون SMIC، تولیدکننده چیپ‌ جدید هواوی، محسوب می‌شود. هفته پیش رسانه دولتی چین ضمن تمجید از گوشی جدید هواوی، این محصول را نمادی از پیشرفت کشور در جایگزین‌سازی تکنولوژی آمریکایی قلمداد کرد. البته گفتنی است که سهام شرکت‌های صنعت چیپ به علت داده‌های ضعیف اقتصادی با کاهش روبرو شده و با وجود خوش‌بینی رسانه‌ها، برخی پیش‌بینی می‌کنند که هواوی با دور زدن تحریم‌های آمریکایی به چیپ‌های پیشرفته دست پیدا کرده است.

وی‌سرن لینگ، رئیس اداری بانک Union Bancaire Privee، در این رابطه بیان می‌دارد: «احتمالش بسیار پایین است که چین، صرف نظر از حجم سرمایه‌گذاری، بتواند به پیشرفته‌ترین تکنولوژی روزی که فعلا از آن محروم است دست پیدا کند، زیرا زنجیره عرضه طولانی، بسیار یکپارچه، تخصصی و همواره در حال رشد است. حتی حفظ عقب ماندگی پنج ساله هم دشوار است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری چین در صنعت تراشه‌سازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: پیوست

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر