;
coinex

همکاری مایکروسافت و پیج برای مقابله با سرطان با استفاده از هوش مصنوعی

با همکاری مایکروسافت و پیج بابی جدید برای مقابله با انواع سرطان به‌وسیله تکنولوژی هوش مصنوعی پدید آمده است. مدل تصویری مایکروسافت بهترین در نوع خواهد بود.

همکاری مایکروسافت و پیج برای توسعه یک مدل هوش مصنوعی تصویری (بهترین مدل تصویری) با هدف مقابله با انواع سرطان آغاز شده است. با اینکه سالهاست دانشمندان به دنبال کشف راه‌های مبارزه با سرطان هستند، اما موفقیت چندانی تاکنون حاصل نشده است. با این وجود از زمان پیدایش هوش مصنوعی، محققان توانستند راه‌های کاربردی برای مقابله با سرطان پیدا کنند. حال غول نرم‌افزاری جهان، عزم خود را جزم کرده و قصد دارد به مقابله با این بیماری خطرناک بپردازد.

بیشتر بخوانید: نرخ ابتلا به سرطان در افراد زیر 50 سال شدیدا در حال افزایش است

همکاری مایکروسافت و پیج برای مقابله با سرطان

پیج (Paige) یکی از شرکت‌های پیشگام در دنیای تصویربرداری و آسیب‌شناسی سرطان محسوب می‌شود و برخی از بزرگ‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی را برای تشخیص و تعیین کمیت سرطان ایجاد کرده است. پیج اولین مدل پایه‌ بزرگ را با بیش‌از یک میلیارد تصویر از نیم میلیون اسلاید آسیب‌شناسی در انواع مختلف سرطان توسعه داده است.

پیج به‌طور انحصاری به بزرگ‌ترین کتابخانه‌ تصاویر دیجیتالی در جهان درمورد سرطان و داده‌های ژنومی مرتبط از منابع مختلف دسترسی دارد. این شرکت اخیراً از همکاری با مایکروسافت برای ساخت بزرگ‌ترین مدل هوش مصنوعی مبتنی‌بر تصویر در جهان برای مبارزه با سرطان خبر داد.

همکاری مایکروسافت و پیج برای مقابله با سرطان با استفاده از هوش مصنوعی

پیج با همکاری مایکروسافت درحال توسعه‌ مدل هوش مصنوعی جدیدی است که بزرگ‌تر از هر مدل هوش مصنوعی مبتنی‌بر تصویر دیگری خواهد بود و با میلیاردها پارامتر پیکربندی شده است. پیج از زیرساخت‌های Azure برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی براساس حداکثر چهار میلیون اسلاید میکروسکوپی دیجیتال از انواع مختلف سرطان استفاده خواهد کرد.

در ادامه به مهم‌ترین نکات همکاری مایکروسافت و پیج اشاره می‌کنیم:

  • مایکروسافت برای سرعت بخشیدن به توسعه‌ و استقرار روش‌های تشخیص‌ و درمان مبتنی‌بر هوش مصنوعی، در پیج سرمایه‌گذاری استراتژیک انجام خواهد داد.
  • پیج از مایکروسافت‌ Azure به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ خدمات ابری استفاده می‌کند.
  • پیج با بهره‌گرفتن از تحقیقات مایکروسافت در توسعه‌ مدل‌های یادگیری ماشینی در مقیاس بزرگ برای جابه‌جایی مرزهای تحقیقات در سرطان‌شناسی و آسیب‌شناسی همکاری خواهد کرد.
  • پیج شبکه‌ تصویربرداری خود را با Nuance که یکی از شرکت‌های تحت مالکیت مایکروسافت است ادغام خواهد کرد.
  • فناوری پیج به‌عنوان یکی از راهکارهای Microsoft Cloud for Healthcare ارائه می‌شود و دسترسی به ابزار دیجیتالی پیشرفته‌ تشخیص سرطان را گسترش می‌دهد.

همکاری مایکروسافت و پیج برای مقابله با سرطان با استفاده از هوش مصنوعی

تام مگ گینس، معاون شرکت Global Healthcare & Life Sciences گفت:

کاربرد فناوری در کمک به پزشکان و محققان برای ارتقای خدمات مراقبت از بیمار و در بسیاری موارد، ارائه‌ درمان نجات‌دهنده، اصلی اساسی برای مایکروسافت در علوم بهداشتی و زندگی است. ما مشتاقانه منتظر همکاری بیشتر با پیج هستیم و به مشتریان Microsoft Cloud for Healthcare اجازه می‌دهیم از قدرت هوش مصنوعی در آسیب‌شناسی دیجیتال استفاده کنند.

دکتر اندی موی، مدیر اجرایی پیج گفت: «ما از شراکت با مایکروسافت برای دسترسی به روش‌های تشخیص سرطان با هوش مصنوعی که در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های زیادی در سرتاسر جهان ارائه خواهد شد، هیجان‌زده هستیم. ما اعتقاد داریم منابع هوش مصنوعی در سطح جهانی، زیرساخت ابری، دسترسی و مقیاس جهانی مایکروسافت، همراه با تخصص عمیق ما در توسعه‌ی روش‌های تشخیص سرطان با هوش مصنوعی، آغازگر عصر جدیدی از راهکارهای تشخیص و درمان دقیق و همچنین بهبود زندگی بیماران خواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره همکاری مایکروسافت و پیج برای مقابله با سرطان با استفاده از هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر