;
coinex

تویوتا هایلوکس هیدروژنی در بریتانیا معرفی شد [+تصاویر]

غول خودروساز ژاپنی تویوتا هایلوکس هیدروژنی را با شعاع حرکتی 590 کیلومتری در بریتانیا معرفی کرد. مشخصات و تصاویر این خودرو در ادامه آورده شده است.

شرکت ژاپنی تویوتا با دریافت بودجه ویژه از دولت بریتانیا توانست نسخه هیدروژنی Toyota Hilux را بسازد. تویوتا در این طرح که با هدف توسعه خودروهای بدون آلایندگی برای استفاده در بریتانیا اجرا شده، از سیستم سلول سوختی خود استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: تویوتا سنچوری، شاسی بلند لوکس ژاپنی معرفی شد [+ویدیو]

مشخصات و تصاویر تویوتا هایلوکس هیدروژنی

تویوتا اعلام کرد نسل دوم سیستم سلول سوختی این شرکت در سدان میرای نیز استفاده شده و اکنون پیکاپ هایلوکس با آن می‌تواند مسافتی برابر با ۵۹۰ کیلومتر را بپیماید. از این رو تویوتا هایلوکس هیدروژنی برای مناطقی که به ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی دسترسی ندارند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی در بریتانیا معرفی شد [+تصاویر]

طراحان با هدف جلوگیری کاهش فضای کابین، باتری‌ها را در اتاق بار نصب کردند تا برقی که سیستم سلول سوختی تولید می‌کند را ذخیره کنند. بخش بریتانیایی تویوتا طی همکاری با شرکت‌های فنی مهندسی بریتانیایی نظیر ریکاردو، ETL و D2H توانسته این محصول را توسعه دهد. همچنین تیم تحقیق و توسعه اروپایی تویوتا نیز در این پروژه مشارکت داشته است.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی در بریتانیا معرفی شد [+تصاویر]

ریچارد کنورثی، مدیرعامل شعبه تویوتا در بریتانیا در خصوص این پروژه گفت در مدت زمان بسیار کوتاهی توانستیم یک پروژه بزرگ را توسعه دهیم. ما با بودجه دولت بریتانیا این پروژه را در زمان کوتاهی به سرانجام رساندیم و توانستیم روی تکنولوژی‌های مربوط با هیدروژن نیز تمرکز کنیم.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی در بریتانیا معرفی شد [+تصاویر]

مت هریسون، رئیس و مدیرعامل شعبه تویوتا در اروپا نیز در مورد این پروژه عنوان کرد اختصاص چنین بودجه‌ای برای این پروژه نشان می‌دهد فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای توسعه راهکار بدون آلایندگی در بخش مهم بازار وجود دارد.

پروژه توسعه نسخه هیدروژنی تویوتا هایلوکس توانست از صندوق دولتی بریتانیا بودجه ۱۱.۳ میلیون پوندی را برای ۳ سال دریافت کند. این پروژه قرار است طی دهه آینده در سراسر بریتانیا بیش از ۲۵۰ شغل را به وجود آورد. علاوه بر این، بریتانیا پروژه‌های دیگری نظیر تراکتورهای هیدروژنی را نیز اجرا کرده است.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی در بریتانیا معرفی شد [+تصاویر]

همچنین دولت بریتانیا اعلام کرد در این کشور ۵ پروژه در حال انجام است که از ۳ هزار و ۳۰۰ شغل در سراسر بریتانیا حمایت خواهد کرد. ضمن اینکه پروژه‌های استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر، توسعه پیشرانه‌های برقی قدرتمند و متریالی که باعث کاهش کربن در صنعت خواهند شد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تویوتا هایلوکس هیدروژنی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: گجت نیوز

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر