;
coinex

پایان کار چک‌های کاغذی ؛ استفاده از چک الکترونیکی تا پایان سال اجباری می‌شود!

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس ضمن اشاره به الحاق تمامی بانک‌ها به سامانه چک الکترونیک تا پایان امسال از پایان کار چک‌های کاغذی در کشور خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس، «ابوالفضل ابوترابی»، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی بیان داشت: «همه بانک‌ها تا پایان سال جاری به سامانه چک الکترونیک می‌پیوندند. در حال حاضر ثبت چک در سامانه الزامی است و چک کاغذی در کنار ثبت در سامانه اعتبار پیدا می‌کند.»

بیشتر بخوانید: چک‌های کاغذی حذف می‌شوند

پایان کار چک‌های کاغذی با ورود چک‌های الکترونیک

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس در رابطه با پایان کار چک‌های کاغذی بیان داشت: «با حذف چک‌های کاغذی و اعتبار چک الکترونیک دیگر برای وصول چک نیاز مراجعه به بانک وجود ندارد و با این اقدام مراجعه به شعب نیز کاهش خواهد یافت. استفاده از چک الکترونیک در قانون چک پیش‌بینی شده و زیرساخت‌های قانونی آن از این حیث فراهم است.»

پایان کار چک‌های کاغذی

وی در ادامه افزود: «در شرایط فعلی کلاهبرداری در مبادلات با چک به حداقل و به میزان 2 تا 3 درصد رسیده که سودجویان از بی‌اطلاعی بعضی از افراد سوء استفاده کرده و بدون آنکه چک را به ثبت برسانند، کاغذ چک را به فرد مورد نظر می‌دهند.»

ابوترابی در پایان خاطرنشان کرد: «بر همین اساس در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق مصوب شد که چک کاغذی تا پایان اجرای سال سوم برنامه هفتم حذف شود و تنها چک الکترونیک ملاک عمل باشد.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص پایان کار چک‌های کاغذی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر