coinex
راهنمای خرید تکراتو

مجوز سندباکس وزارت ارتباطات صادر شد

طی سی و سومین جلسه کارگروه مدیریت یکپارچه و هماهنگی محیط‌های آزمون، تصمیم به صدور مجوز سندباکس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گرفته شد.

مجوز یک ساله سندباکس وزارت ارتباطات به‌عنوان چهارمین مجوزی محسوب می‌شود که برای سندباکس تخصصی ارائه شده است. پیش از این درواقع شاهد آغاز فعالیت سندباکس تخصصی بانک مرکزی، وزارت صمت و سندباکس بورس بودیم.

در همین راستا، صبح دیروز کارگروه مدیریت یکپارچه و هماهنگی محیط‌های آزمون طی سی و سومین جلسه خود، با حضور محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و به ریاست احمد تقوایی نجیب، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، که در نتیجه آن مجوز سندباکس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صادر شد.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: مسئله امنیت پلتفرم‌ها به وزارت ارتباطات مربوط نیست! [+ویدیو]

سندباکس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

در جریان این جلسه که حامد منکرسی، معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی فناوری اطلاعات و سایر اعضای کارگروه هم در میان حضار بودند، مجوز سندباکس (Sandbox) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با نمایندگی سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر شد. اعتبار مجوز سندباکس، یک ساله بوده و در صورت ارائه عملکردی مناسب و صحیح این مدت قابل تمدید خواهد بود. مجوز سندباکس، در جهت اجرای ماموریت سازمان فناوری اطلاعات ایران در زمینه تنظیم‌گری صادر شده است.

سندباکس وزارت ارتباطات

گفتنی است سندباکس یا محیط آزمون، فضا و محیطی کنترل شده بوده که در آن کسب وکارهای جدید براساس شرایط خاصی امکان فعالیت برای دوره محدودی و با تعداد کاربر محدودی را دارند.

پیش‌تر نیز وزارت ارتباطات درخواست خود را در این راستا اعلام کرده بود که بر شکل‌گیری سندباکس حوزه ICT توافق نشد. شورای راهبری در رد این درخواست اظهار داشت که این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد و به دلیل تداخل در سایر بخش‌های کاری فعلاً به تایید نخواهد رسید و به این شکل کلیت شکل‌گیری سندباکس حوزه ICT مورد توافق واقع نشد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص صدور مجوز ایجاد سندباکس وزارت ارتباطات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: پیوست

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر