coinex
راهنمای خرید تکراتو

طراح رمزارز وان کوین به جرم کلاهبرداری به 20 سال حبس محکوم شد

طراح رمزارز وان کوین به 20 سال تحمل حبس محکوم شد. این کلاهبردار زبده تاکنون 4 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران این رمزارز کلاهبرداری کرده است.

کارل سباستین گرین‌وود، طراح رمزارز وان کوین به جرم کلاهبرداری به 20 سال حبس محکوم شد. این کلاهبردار بزرگ رمزارز وان کوین را به عنوان جایگزین بیت‌کوین معرفی کرد و تاکنون توانسته حدود 4 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتالی اخاذی کند. گفته شده که گرین‌وود افرادی را فقط برای معرفی و ترغیب افراد به سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال استخدام و مبالغی بابت پاداش به آنها پرداخت می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین رمزارزها برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 از نظر هوش مصنوعی گوگل بارد

طراح رمزارز وان کوین به تحمل 20 سال حبس محکوم شد

به گزارش تکراتو به نقل از رمزارز نیوز، در ۱۲ سپتامبر، یکی از بنیان‌گذاران کلیدی وان کوین (OneCoin) به دلیل طراحی یک کلاهبرداری بزرگ ارزهای دیجیتال که باعث کلاهبرداری ۴ میلیارد دلاری از میلیون‌ها سرمایه‌گذار در سراسر جهان شده بود، به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

کارل سباستین گرین‌وود، وان کوین را به‌عنوان جایگزینی قانونی برای بیت کوین به بازار عرضه کرد. با این حال، این پروژه از ابتدا بی‌ارزش بود. وان کوین هیچ کوینی استخراج نکرد، هیچ بلاکچینی نداشت و فقط ارزش‌گذاری‌های جعلی را اختراع کرد که فقط در طول زمان افزایش یافت (همه نشانه‌های کلاهبرداری). با این حال، گرین‌وود قربانیان را متقاعد کرده بود که وان کوین، بیت‌ کوین بعدی است.

طرح رمزارز وان کوین به جرم کلاهبرداری به 20 سال حبس محکوم شد

به‌گفته دادستان ایالات متحده، گرین‌وود ساختار بازاریابی چندسطحی جهانی وان کوین را طراحی کرد و به اعضا برای ثبت‌نام قربانیان جدید پاداش داد. او تنها در دو سال، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کارمزد به‌دست آورد. گرین‌وود اولین‌بار در دسامبر ۲۰۲۲ به اتهامات کلاهبرداری و پولشویی اعتراف کرد.

با استناد به سوابق خود وان کوین، بین سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ و سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶، این پروژه ۴٫۰۳۷ میلیارد یورو درآمد فروش داشت و ۲٫۷۳۵ میلیارد یورو سود کسب کرد. دادستان ایالات متحده این پروژه را «یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های کلاهبرداری انجام‌شده» توصیف کرده است.

در همین حال، لازم به ذکر است که روجا ایگناتوا، یکی‌دیگر از بنیان‌گذاران کوین وان، هنوز فراری است. ایگناتوا که با نام مستعار «کریپتو کوئین» هم شناخته می‌شود و به‌عنوان چهره عمومی این پروژه عمل می‌‌کرد، در سال ۲۰۱۷ پس از اینکه ایالات متحده او را به کلاهبرداری و پول‌شویی متهم کرد، ناپدید شد. البته اوایل سال جاری، شایعاتی مبنی‌بر کشته شدن ایگناتوا در یونان در پنج سال پیش هم منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص محکومیت طراح رمزارز وان کوین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر