;
coinex

معرفی ربات‌های معامله‌گر ارز دیجیتال

دنیای فناوری و IT امکان اتوماتیک شدن چندین فرآیند تجاری از جمله تحلیل بازار، پیش بینی روندها و ثبت خرید و یا فروش رمز ارزها را نیز فراهم کرده است. این کار زمان کمتری را برای برنامه ریزی، تحلیل استراتژی های مختلف و ایجاد پایه ای محکم برای موفقیت طولانی مدت تجارت رمز ارز صرف میکند. در ادامه تعدادی از ربات ‌های معامله گر که در خرید و فروش رمز‌ارزها می تواند به معامله گران کمک کند را به شما معرفی می کنیم.

ربات معامله گر ارز دیجیتال چیست؟

معاملات خودکار کریپتو یا معاملات خودکار رمزارز، عمل استفاده از استراتژی های کامپیوتری از قبل تعیین شده (ربات های معاملات کریپتو) برای فروش و خرید ارزهای دیجیتال است. این نرم افزارها برای واکنش نشان دادن به تغییرات بازار و برای تجارت در لحظه مناسب در نظر گرفته شده اند. علاوه بر این، معاملات خودکار کریپتو حس عدم قطعیت و احساسی خرید و فروش ارز را از چرخه معامله به طور کامل حذف میکند. اگرچه برخی از رمزارزهای جدیدتر، از قراردادهای هوشمند استفاده و مستقیما روی بلاکچین فعالیت می‌کنند اما اکثر پلتفرم‌ های معاملات خودکار رمز ارزها هنوز API هستند. عبارت API به یک رابط برنامه ‌نویسی کاربردی اشاره دارد که به حساب شما اجازه میدهد با یک صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال ارتباط برقرار کند تا بتواند براساس شرایط از پیش تعیین شده، معاملات متفاوتی را از طرف کاربر به سرانجام برساند.

تجارت خودکار رمزارزها مزایای زیادی نسبت به تجارت دستی دارد، از جمله این مزایا این امر است که رباتها می‌توانند به طور مداوم و بدون استراحت کار کنند. آنها همچنین نسبت به هیجانات لحظه ‌ای بازار کاملا خنثی هستند، بنابراین همیشه به استراتژی معاملاتی که برای آنها تعریف شده است، پایبند خواهند بود و هر روند یا رویداد جدید بازار را بلافاصله پس از وقوع آن به شکل منطقی و استاندارد دنبال خواهند کرد.

انواع مختلف ربات های معامله‌گر ارز دیجیتال

انواع مختلفی از رباتهای معاملاتی کریپتو در دسترس هستند که هر کدام از نظر ویژگی، کارکرد و قیمت متفاوت هستند. محبوب ترین آنها آربیتراژ یا ربات های تجاری شبکه ای هستند. ربات ‌های آربیتراژ از تفاوت قیمت در صرافی‌ های مختلف استفاده میکنند و در واقع سود حاصل آن ها از این طریق به دست ‌می‌آید. در حالی که تجارت شبکه ای بر استراتژی “خرید کم، فروش بالا” متمرکز است. برخی از سیستم عامل های رمزنگاری خودکار ویژگی‌ های متفاوتی دارند، مانند تابع هادل. این موضوع تنها تجارت نیست؛ بلکه به کاربران اجازه می‌دهد با خرید در پایینترین قیمت ممکن، به صورت خودکار رمزارز بخرند و نگه داری کنند. البته این امر به کاربر بستگی دارد که رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کند و یک ربات معامله‌گر تخصیص یافته فقط برای اینکار به شخص کمک کند.

معرفی ربات‌های معامله‌گر ارز دیجیتال

چهار مرحله معامله خودکار رمز ارزها

  • تحلیل داده ها
  • تولید سیگنال
  • تخصیص ریسک
  • اجرا

تجزیه و تحلیل دادهها

در دنیای فناوری، داده ها یک جز ضروری برای رسیدن به اطلاعات مورد نیاز و تضمین موفقیت هستند و به همین دلیل است که یک ربات معامله‌گر رمزنگاری شده به تجزیه و تحلیل داده ها نیاز دارد. نرم افزارهای مبتنی بر یادگیری ماشین میتوانند وظایف تحلیل داده ها را با سرعت بیشتری نسبت به انسان انجام دهند.

 تولید سیگنال

پس از انجام تحلیل داده ها، ربات‌های معامله‌گر ارز دیجیتال با تشخیص روند بازار و سایدهای معاملاتی روز و همچنین براساس شاخص های بازار و شاخصهای تحلیل تکنیکال سیگنال ها را تشخیص میدهند و اقدام به بازکردن معامله میکنند.

تخصیص ریسک

تابع تخصیص ریسک جایی است که رباتها چگونگی توزیع پخش ریسک در میان معاملات مختلف روز را براساس پارامترهای از پیش تعیین شده توسط معامله‌گر تعیین میکند. این قوانین معمولا مشخص میکنند که چگونه و چه درصدی از سرمایه در هنگام معامله تخصیص داده شود.

اجرا

فرآیندی که در آن ربات های رمزنگاری شده در پاسخ به سیگنالهای تولید شده توسط سیستم معاملاتی از پیش تعیین شده خریداری و فروخته میشوند، به عنوان اجرا شناخته می شود. در این دوره، سیگنال ها سفارشهای خرید یا فروش را تولید می کنند که از طریق API رباتها در کارگزاری ها اقدام به خرید و یا فروش میکنند.

مزایای ربات های معامله گر ارز دیجیتال

استفاده از ربات‌ های معامله‌ گر ارز دیجیتال برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مزایای زیادی دارد که بخشی از این مزایا عبارت اند از:

معرفی ربات‌های معامله‌گر ارز دیجیتال

به حداقل رساندن احساسات

سیستم های معاملات رمزنگاری شده بهصورت خودکار به کنترل احساسات از طریق اجرای خودکار معاملات پس از تایید شدن پارامترهای معاملاتی از پیش تعیین شده کمک میکنند. به این ترتیب، معامله گران در تصمیم‌گیری های خود تردید نخواهند کرد. ربات های معاملاتی کریپتوکارنسی تنها برای معامله‌گران نوپا نیستند؛ بلکه می توانند با خرید و فروش در هر فرصتی به کسانی که احتمال دارد بیش از حد با نداشتن مدیریت سرمایه معامله کنند، کمک کنند.

پشتیبان گیری(بک تست)

سیستم های معاملاتی خودکار می توانند با استفاده از دادههای تاریخی برای تولید نتایج شبیه سازی شده، دوباره تست شوند. این فرآیند امکان اصلاح و بهبود یک استراتژی معاملاتی را قبل از استفاده زنده فراهم میکند. هنگام ساخت یک سیستم معاملاتی خودکار، تمام قوانین باید عینی باشند و جایی برای نقص و اشتباه وجود نداشته باشد. کامپیوتر نمیتواند فرضیاتی را مطرح کند و باید دستورالعملهای صریحی در مورد کاری که باید انجام دهد، به آن داده شود. قبل از ریسک کردن پول، معامله‌گران می توانند این پارامترها را در برابر داده های گذشته آزمایش کنند. پس آزمون روشی برای آزمایش ایدهها و پارامترهای معاملاتی احتمالی سیستم است، که مقدار متوسطی است که یک معامله‌گر می تواند انتظار کسب (یا از دست دادن) سرمایه خود در برابر هر واحد ریسک را داشته باشد.

سخن پایانی

لازم به ذکراست هنگام استفاده ربات های معاملاتی، میتوانید ضرر و سود را تجربه کنید، که به این معنی است که موفقیت قطعی نیست. حتی اگر برای معامله رمزارز تازهکار هستید یا میخواهید برخی تاکتیک ها را تمرین کنید، باز هم استفاده از آنها ارزشمند است. تاکتیکهای از پیش تعیین شده ممکن است برای افرادی که تازه شروع به کار کرده اند مفید باشد. بهتر است قبل از توسعه استراتژی های خود، صرف نظر از پلتفرم معاملاتی، در این زمینه تخصص کسب کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر