;
coinex

سقوط سرعت اینترنت در ایران ؛ کاهش سرعت در اینترنت ثابت و همراه

جدیدترین گزارش Speedtest حاکی از سقوط سرعت اینترنت در ایران در ماه آگوست در اینترنت ثابت و موبایل به‌ترتیب با 11.92 و 31.33 مگابیت بر ثانیه است.

گزارش اسپیدتست به‌صورت ماهانه درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان منتشر می‌شود و هم‌اکنون براساس جدیدترین گزارش آن برای ماه آگوست 2023، شاهد سقوط سرعت اینترنت در ایران هم در اینترنت ثابت و هم در موبایل هستیم.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: اختلال و کاهش کیفیت اینترنت در ساعات پایانی شب ادامه خواهد داشت! [+ویدیو]

سقوط سرعت اینترنت در ایران

براساس گزارش اسپیدتست در ماه آگوست، علاوه‌بر سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران رتبه کشورمان در فهرست، نیز کاهش پیدا کرده است. سرعت اینترنت موبایل در ایران در ماه آگوست به 31.33 مگابیت بر ثانیه رسیده؛ درحالی‌که طی گزارش پیشین این سرعت معادل 33.44 مگابیت بر ثانیه بود. با این کاهش سرعت، رتبه ایران باز هم 5 پله کاهش یافته و هم‌اکنون در رتبه 72ام جهان قرار گرفته است.

سرعت اینترنت ثابت نیز در کشورمان با کاهش روبرو شده و از 12.11 مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی، به 11.92 مگابیت بر ثانیه دست یافته است. همراه با کاهش سرعت، رتبه کشورمان نیز چهار پله افت داشته و حالا در رتبه 152ام جهان دیده می‌شود.

سقوط سرعت اینترنت در ایران

طبق گزارش اسپیدتست برای آگوست 2023، میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان در مقایسه با گزارش قبلی رشد پیدا کرده است. درواقع میانگین سرعت اینترنت موبایل در جهان از 42.38 مگابیت بر ثانیه قبلی به 43.20 مگابیت بر ثانیه رسیده است. میانگین سرعت اینترنت ثابت نیز از 82.59 مگابیت بر ثانیه، به 82.77 مگابیت بر ثانیه افزایش سرعت پیدا کرده است.

سقوط سرعت اینترنت در ایران

درحال‌حاضر در سطح جهان سنگاپور همچنان بالاترین سرعت اینترنت ثابت را به کاربران خود ارائه می‌کند و این سرعت معادل 254.65 مگابیت بر ثانیه است. رتبه‌های بعدی نیز با تغییری روبرو نشده و همچنان هنگ‌کنگ و شیلی به‌ترتیب با سرعت‌های 243.59 و 240.43 مگابیت بر ثانیه در رتبه‌های دوم و سوم دیده می‌شوند.

سقوط سرعت اینترنت در ایران

در حوزه اینترنت موبایل نیز رتبه‌های اول تا سوم تغییری پیدا نکرده و همچنان امارات متحده عربی با سرعت 210.89 مگابیت بر ثانیه در جایگاه نخست قرار دارد. در این میان نروژ، دانمارک و چین هرکدام با چندین پله صعود، در رتبه‌های چهارم تا ششم جای گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سقوط سرعت اینترنت در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر