;
coinex

بزرگترین گل جهان در حال انقراض است [+عکس]

باتوجه به در خطر انقراض قرار گرفتن بزرگترین گل جهان کارشناسان درخواست انجام یک اقدام فوری در راستای نجات این گونه کمیاب از گیاه مذکور شده‌اند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، گروهی بین‌المللی از محققان خبر داده‌اند که طبق تحقیقات بیشتر 42 گونه از گیاه «رافلزیا» (rafflesia) به‌عنوان بزرگترین گل جهان هم‌اکنون در معرض خطر جدی انقراض قرار گرفته‌اند. این خبر در حالی به گوش می‌رسد که پیش از این تصور می‌شد که تنها یک گونه از این گیاه با چنین خطری روبرو است.

بیشتر بخوانید: یک میلیون سال پیش، بشر در آستانه انقراض بود!

انقراض بزرگترین گل جهان

گیاه رافلزیا ریشه و برگ ندارد و به عنوان انگل، از نوعی گیاه رونده استوایی از خانواده تاک‌ها تغذیه می‌کند. درواقع به دلیل همین ویژگی از بین رفتن جنگل‌های جنوب شرق آسیا و نابودی این گیاه رونده که به‌عنوان میزبان این گل عمل می‌کند؛ می‌تواند باعث افزایش خطر انقراض رافلزیا شود. در همین راستا پژوهشگران خواستار قرارگیری تمامی گونه‌های گیاه رافلزیا در فهرست گیاهان در خطر انقراض شده‌اند و تلاش بیشتری جهت حفاظت از زیستگاه آن‌ها انجام خواهند داد.

بزرگترین گل جهان

بنابر اعلام گیاه‌شناسان، قطر گل این گیاه که به «گل لاشه» هم مشهور است، می‌تواند تا یک متر برسد و ظاهر و بوی آن همچون گوشت گندیده است. بو و ظاهر این گل منجر به جلب مگس‌های گرده‌افشان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص خطر انقراض بزرگترین گل جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر