coinex
راهنمای خرید تکراتو

سرفیس لپ تاپ گو 3 (Surface Laptop Go 3) توسط مایکروسافت معرفی شد [+تاریخ عرضه و قیمت]

سرفیس لپ تاپ گو 3 رونمایی شد. غول‌ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جهان بالاخره نسل جدید لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه خود را رونمایی کرد.

مایکروسافت در جریان کنفرانس معرفی سرفیس‌های جدید خود از سرفیس لپ تاپ گو 3 (Surface Laptop Go 3) با ارتقاء دوبرابری نسبت به نسل قبلی رونمایی کرد. ردموندی‌ها لپ‌تاپ‌های جدیدی خود را با شارژدهی 13 ساعته، پردازنده نسل 12 اینتل و در کانفیگ‌های مختلف به بازار عرضه خواهد کرد. با این وجود پیش‌بینی می‌شود که احتمالاً این لپ‌تاپ شیک فروش خوبی را تجربه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: ده‌ها ترابایت اطلاعات محرمانه مایکروسافت به اشتباه توسط این شرکت فاش شده بود!

سرفیس لپ تاپ گو 3 (Surface Laptop Go 3) معرفی شد

مایکروسافت در خلال رویداد Special Event خود سرفیس لپ‌تاپ گو 3 را به‌عنوان جانشین سرفیس لپ‌تاپ گو ۲ معرفی کرد. این محصول که مشخصات آن در چند ماه گذشته افشا شده بود، پردازنده نسل ۱۲ اینتل Core i5 دارد.

باوجود اینکه پردازنده نسل ۱۲ اینتل با معرفی پردازنده‌های نسل ۱۴، دو نسل عقب می‌افتد؛ اما همچنان در بین تراشه بهترین لپ تاپ‌های اقتصادی گزینه‌ مقرون‌به‌صرفه‌ای به‌حساب می‌آید.

سرفیس لپ تاپ گو 3 (Surface Laptop Go 3) معرفی شد

سومین نسل از لپ‌تاپ‌های سبک و اقتصادی مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ در ماه اکتبر طبق ادعای مایکروسافت «با شارژدهی در تمام روز» و در چهار رنگ زیبا روانه بازار خواهند شد. البته، سرفیس لپ‌تاپ گو 3 را نباید با سرفیس گو 3 اشتباه بگیرید؛ چون محصول دوم با وجود تشابه اسمی لپ‌تاپ نیست و نسخه‌ای کوچک‌تر و ضعیف‌تر از تبلت‌های محبوب سرفیس اصلی محسوب می‌شود.

سرفیس لپ تاپ گو 3 (Surface Laptop Go 3) معرفی شد

سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ مایکروسافت با فرم‌فکتور سبک و باریک در بین لپ‌تاپ‌های سبکی قرار می‌گیرد که با هدف نیاز خریداران محصولات اقتصادی با تمرکز بر قابلیت حمل طراحی و تولید می‌شوند. بدنه در قاب رویی آلومینیوم آنودایز‌شده است و پایه آن نیز آلومینویم و رزین کامپوزیت پولی‌کربنات با الیاف شیشه تشکیل می‌شود.

طراحی ظاهری سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ نسبت‌به نسل قبل تغییری نداشته است. با‌این‌حال، طراحی داخلی قطعات به‌روز شده است تا امکان تعویض قطعات بیشتری در آینده فراهم شود.

سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ نمایشگر لمسی با اندازه ۱۲٫۴۵ اینچ و نسبت تصویر ۳:۲ و وضوح ۱۵۳۶ × ۱۰۲۴ دارد که مشابه ابعاد و اندازه نمایشگر نسل قبلی است و تراکم ۱۴۸ پیکسل براینچ را ارائه می‌کند. ابعاد لپ‌تاپ نیز ۲۷۸ در ۲۰۶ در ۱۵٫۷ میلی‌متر عنوان شده است و وزن آن نیز به ۱٫۱۲ کیلوگرم می‌رسد که وزنی حدوداً ۶-۷ برابر گوشی هوشمند خواهد داشت.

مهم‌ترین ارتقا سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ را در پردازندهآن می‌توان یافت که با به‌کارگیری پردازنده Core i5 نسل ۱۲ اینتل (i5-1235U) قدرت پردازشی آن را ۸۸ درصد سریع‌تر از نسل قبلی خواهد کرد. همچنین، در مدل پایه برخلاف نسل قبلی که رم ۴ گیگی داشت رم ۸ گیگابایتی LPDDR5 دارد و فضای ذخیره‌سازی آن نیز ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD خواهد بود.

قیمت لپ تاپ سرفیس گو ۳ در مدل پایه از ۷۹۹ دلار آغاز خواهد. این درحالی است که سرفیس لپ‌تاپ گو ۲ در مدل پایه با کانفیگ رم ۴ و فضای ۱۲۸ گیگی با برچسب قیمتی ۵۹۹ دلار راهی بازار شده بود. علاوه‌براین، می‌توان نسخه‌ای با رم ۱۶ گیگابایتی تهیه کرد.

سرفیس لپ تاپ گو 3 (Surface Laptop Go 3) معرفی شد
سرفیس لپ تاپ گو 3 (Surface Laptop Go 3) معرفی شد

با وجود ثابت ماندن ابعاد و اندازه نمایشگر؛ اما، به‌لطف استفاده از تراشه بهینه نسل ۱۲ اینتل، گفته می‌شود شارژدهی باتری بهبودیافته است و طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط مایکروسافت تا ۱۵ ساعت شارژدهی دارد.

درحال‌حاضر امکان ندارد محصولی از سمت مایکروسافت معرفی شود و صحبتی از هوش مصنوعی به‌میان نیاید. سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ نیز از این موضوع مستثناء نیست و از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در آن استفاده شده است. به‌عنوان مثال، دستیار شخصی هوش مصنوعی کوپایلت به صورت یکپارچه در دسترس است. علاوه‌براین، برای بهبود کیفیت میکروفون از ویژگی‌ Voice Clarity بهره می‌برد که پیش‌تر به صورت انحصاری در کامپیوترهای ویندوزی دارای NPU ارائه شده بود.

اتصالات و درگاه‌های سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ مانند نسل قبلی شامل یک درگاه USB-A و یک درگاه USB-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون در چپ و درگاه اختصاصی Surface Connect در سمت راست می‌شود. علاوه‌براین، حسگر اثرانگشت نیز در نسل جدید خانواده سرفیس لپ‌تاپ گو به‌کار رفته است تا از نظر امنیتی خیال کاربر را آسوده کند.

سایر ویژگی‌های سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ را می‌توان Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.1 و ماژول‌های جداشدنی SSD دانست که امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی تا ۵۱۲ گیگ را فراهم می‌کند. علاوه‌براین، دوربین وبکم ۷۲۰p نیز همراه Studio Mics وجود دارد که شامل اسپیکرهای Omnisonic با پشتیبانی از صدای دالبی می‌شود.

درنهایت باید منتظر ماند تا عملکرد دستگاه را در محیط‌های حرفه‌ای آزمایش کنیم تا اعتبارسنجی ادعای مایکروسافت درباره «شارژدهی تمام روز» دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد. همچنان، نبود کیبورد دارای بک‌لایت است که کار با آن را در محیط‌های تاریک و شب‌ها دشوار خواهد کرد.

قیمت و تاریخ عرضه سرفیس لپ تاپ گو 3

جای تعجب نیست با افزایش تمرکز مایکروسافت به هوش مصنوعی، سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ از Copilot این شرکت استفاده کند؛ ابزاری که در دل ویندوز ۱۱ قرار دارد. قیمت لپ تاپ مایکروسافت برای مدل پایه ۷۹۹ دلار اعلام شده و از تاریخ ۳ اکتبر (۱۱ مهر ۱۴۰۲) روانه‌ی بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرفیس لپ تاپ گو 3 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر