;
coinex

ساخت سامانه رهگیری موشک‌های فراصوت توسط بوئینگ برای ارتش آمریکا

با توجه به پتانسیل بالای موشک‌های مافوق صوت در جنگ، شرکت بوئینگ در زمینه توسعه سامانه رهگیری موشک‌های فراصوت با دارپا همکاری می‌کند.

سازمان پروژه‌های پژوهشی پیشرفته‌ دفاعی دارپا، طی قراردادی با شرکت بوئینگ عملیات توسعه و آزمایش فناوری موردنیاز جهت ساخت نمونه اولیه سامانه رهگیری موشک‌های فراصوت را پیگیری می‌کند. این کار درواقع قسمتی از برنامه چهار ساله گلاید بریکر این آژانس به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: تولید موشک ایران در دولت سیزدهم دو برابر شده است!

ساخت سامانه رهگیری موشک‌های فراصوت توسط بوئینگ

با این فناوری توانایی پرواز با پنج برابر سرعت صوت فراهم شده که پتانسیل آن‌ها را جهت ایجاد تغییر معادلات در جنگ بسیار بالا می‌برد. با چنین سرعتی، آن‌ها می‌توانند قبل از شناسایی، به پدافندهای هوایی نفوذ کرده و از بیشتر موشک‌های ضد حملات هوایی پیشی بگیرند. به همین جهت، دارپا و آژانس‌های دیگر در سراسر جهان در پی راه‌هایی برای رهگیری سلاح‌های مافوق صوت هستند.

نکته ثابت در فناوری نظامی همواره این بوده که یک مسابقه تسلیحاتی دائمی میان حمله و دفاع وجود دارد. هربار که یک فناوری تهاجمی جدید اختراع می‌شود، یک فناوری دفاعی جهت شکست آن توسعه خواهد یافت و بالعکس. همین موضوع در مورد میدان نوظهور موشک‌های مافوق صوت نیز صدق می‌کند.

براساس قرارداد کنونی، بوئینگ دینامیک سیالات محاسباتی کار را تجزیه و تحلیل، و اثرات تعامل جت آیرودینامیکی در طول پرواز را مورد بررسی قرار خواهد داد. این آزمایشات جهت توسعه رهگیرهای عملیاتی در فاز سر خوردن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

در این‌مورد، برنامه گلاید بریکر وظیفه توسعه فناوری جهت شناسایی و رهگیری موشک‌های مافوق صوت در مرحله سر خوردن آسیب‌پذیر آن‌ها را دارد. این مرحله هنگامی اتفاق می‌افتد که تعدادی از انواع خودروهای مافوق صوت با پرواز به ارتفاعات بالا و سپس شتاب‌گیری با کمک گرانش به حداکثر سرعت دست یابند.

سامانه رهگیری موشک‌های فراصوت

گیل گریفین، مدیر اجرایی تسلیحات پیشرفته بوئینگ در این رابطه بیان داشت: «وسایل نقلیه مافوق صوت از جمله خطرناک‌ترین چالش‌هایی هستند که امنیت ملی را تهدید می‌کند. ما بر درک تکنولوژیکی مورد‌نیاز برای توسعه بیشتر قابلیت‌های ضد مافوق صوت کشورمان و دفاع در برابر تهدیدات آینده تمرکز می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت سامانه رهگیری موشک‌های فراصوت توسط بوئینگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر