;
coinex

نسل سوم دیش‌های اسپیس ایکس مجوز FCC را دریافت کرد

مجوز FCC آمریکا برای نسل سوم دیش‌های اسپیس ایکس صادر شده و حالا سومین نسل از دیش‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آمریکا قابل استفاده است.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) به نسل سوم دیش‌های اسپیس ایکس که درواقع نسخه ارتقایافته دیش‌های استارلینک محسوب می‌شود، مجوز داده است. همچنین طی برنامه‌های این شرکت باید احتمالاً در انتظار یک دیش کوچک‌تر با توان کمتر و حمل‌پذیری بالاتر نیز باشیم.

این در حالی است که اسپیس ایکس پیش‌تر طی گزارشی اعلام کرده بود که درآمد سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در سال 2022 صرفاً 1.4 میلیارد دلار بوده است. این میزان فاصله چشمگیری با پیش‌بینی قبلی این شرکت داشت که طبق آن طی سال گذشته میلادی درآمدی 12 میلیارد دلاری و سود عملیاتی 7 میلیارد دلاری تخمین زده شده بود. بااین‌حال هم‌اکنون اعداد و ارقام بیانگر شکافی بزرگ میان پیش‌بینی‌ها و واقعیت بازار بوده است.

بیشتر بخوانید: استارلینک در سال گذشته میلادی تنها 1.4 میلیارد دلار درآمد داشته است

دریافت مجوز نسل سوم دیش‌های اسپیس ایکس

اسپیس‌ایکس هم‌اکنون برای کلیه مدل‌های ثابت دیش‌های UT3 از FCC مجوز دریافت کرده و جهت دریافت مجوز دیش‌های ESIM با همین طراحی نیز اقداماتی به‌عمل آورده است. این دیش‌ها هم از نسخه‌های ثابت و سیار برخوردار هستند.

گفتنی است که دیش‌های ESIM که نام خود را از سرواژه عبارت «ایستگاه‌های زمینی درحال‌حرکت» الهام گرفته‌اند، به‌طور ویژه برای کاربرانی طراحی شده‌اند که قصد دارند در زمان حرکت به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دسترسی پیدا کنند.

نسل سوم دیش‌های اسپیس ایکس

طبق گزارش Wccftech، در تأییدیه FCC به دیش جدیدی اشاره شده که اسپیس‌ایکس آن را جهت بهره‌گیری سیار عرضه خواهد کرد. ترمینال‌های نسل سوم این شرکت در مجموع UT3 نامگذاری شده و از دو نسخه برخوردار هستند که یکی برای مصرف‌کنندگان معمولی و دیگری برای امور شغلی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

ترمینال‌های UT3 نسخه 2 به‌شکل قابل‌توجهی زمان لازم جهت ارتباط با ماهواره را کاهش خواهند داد. این مؤلفه که با عنوان «چرخه وظیفه انتقال» شهرت دارد، در دیش‌های فعلی 14 درصد بوده بااین‌حال در این دیش جدید به 9.7 درصد دست یافته است. ترمینال‌های UT3 همچنین حداکثر توان برق ارسالی به آنتن را کاهش می‌دهند.

دیش UT3 نسخه 1 نسبت به نسخه پرتوان دیش‌های فعلی استارلینک، زمان ارتباط طولانی‌تری با ماهواره‌ها دارد. البته توان آن همچنان به‌علت محدودیت‌های حمل‌ونقل پایین‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نسل سوم دیش‌های اسپیس ایکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر