;
coinex

واردات مزدا 3 جدید مونتاژ چین به ایران قطعی شد

به‌نظر می‌رسد که بحث واردات مزدا 3 جدید به ایران از سوی گروه بهمن موتور به صورت جدی در حال پیگیری است؛ لذا آشنایی با مشخصات آن بسیار مهم است.

نسل چهارم مزدا 3 جدید در کشورهایی همچون ژاپن، چین، مکزیک، تایلند و ویتنام به تولید می‌رسند و حالا گروه بهمن در ایران تصمیم دارد تا واردات مزدا 3 جدید از طریق خط تولید بازار چین را آغاز کند. این در حالی است که قبل از شروع تحریم‌ها، گروه بهمن دو نسل اول مزدا 3 را در کارخانه خود مونتاژ کرده و پس از آغاز تحریم‌ها، دیگر همکاری با مزدا با تولید خودرو در خاک ایران امکان‌پذیر نبوده است.

بااین‌حال، هم‌اکنون دوباره شرایط واردات خودروهای خارجی ایجاد شده است، بنابراین گروه بهمن با برند BM Cars برنامه دارد تا همراه با واردات هونگچی E-QM5، بستیون T77، هونگچی H5 و DFSK E5 ، مزدا 3 نسل چهارم را نیز به صورت وارداتی روانه بازار ایران کند.

بیشتر بخوانید: احتمال واردات خودرو کارکرده از عربستان ؛ ازسرگیری روابط خودرویی تهران و ریاض!

برنامه واردات مزدا 3 جدید و مشخصات فنی آن

گروه بهمن و BM Cars قصد دارند تا مدل دو لیتری مزدا 3 جدید را در بازار ایران عرضه کنند. این خودرو دارای یک پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی سری SKYACTIV مزدا بوده که 158 اسب بخار قدرت را با گشتاور 202 نیوتن متر به تولید می‌رساند. جعبه دنده این خودرو از نوع 6 سرعته اتوماتیک AT بوده و مجهز به فناوری SKYACTIV-DRIVE است. مزدا 3 وارداتی جدید همچنین توانایی دستیابی به سرعت فراتر از 210 کیلومتر بر ساعت را داشته و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن کمتر از 9.5 ثانیه است.

واردات مزدا 3 جدید واردات مزدا 3 جدید

نکته مهم در مورد ابعاد و اندازه مزدا 3 وارداتی فاصله محوری 2726 میلی متری آن است. این بدان معنا است که چهارمین نسل از این سدان ژاپنی به مراتب فضای کابین بزرگتری را برای سرنشینان ارائه می‌کند و درمجموع خودرویی بزرگتری است. تعلیق جلوی این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در قسمت عقب این سدان ژاپنی از ساختار مولتی لینک بهره گرفته است. استفاده از آخرین نسل سامانه‌های کنترل پایداری منجر شده تا مزدا 3 وارداتی نسل چهارم یکی از بهترین هندلینگ‌ها را در بین رقبای خود داشته باشد. مصرف سوخت این خودرو در شرایط بهینه 5.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر عنوان شده است.

واردات مزدا 3 جدید واردات مزدا 3 جدید

مزدا 3 وارداتی بهمن موتور را باید در زمره یک سدان ژاپنی ایمن و البته به نسبت پر آپشن و کامل قلمداد کرد. این خودرو در مدل فول آپشن به 7 کیسه هوای 11 نقطه‌ای، صندلی برقی راننده، تهویه اتوماتیک دو کاناله، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، تریم داخلی چرم، نمایشگر لمسی، استارت دکمه‌ای، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رینگ آلومینیومی 18 اینچی، فناوری LED چراغ‌ها، شارژر بی سیم تلفن همراه، سانروف و… مجهز است.

واردات مزدا 3 جدید

مسلماً مزدا 3 وارداتی BM Cars یکی از جذاب‌ترین خودروها در عصر واردات جدید خودرو به ایران خواهد بود. با توجه به مشخصات و امکانات آن می‌توان اذعان کرد که این خودرو در شرایط کنونی بازار ایران حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص واردات مزدا 3 جدید به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: آخرین خودرو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر