;
coinex

سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری آمازون در استارتاپ هوش مصنوعی انتروپیک

مدل‌های هوش مصنوعی انتروپیک به‌نظر به‌اندازه‌ای موفق بوده‌اند که حالا شاهد سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری آمازون در استارتاپ هوش مصنوعی انتروپیک هستیم.

به‌تازگی طی اطلاعیه‌ای، خبری مبنی‌بر سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری آمازون در استارتاپ هوش مصنوعی انتروپیک (Anthropic) منتشر شده که این تصمیم احتمالاً جهت رقابتی جدی‌تر با مایکروسافت، متا، گوگل و انویدیا گرفته شده که به‌سرعت چشمگیری در حال رشد در این عرصه هستند.

بیشتر بخوانید: عینک هوشمند آمازون با پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا معرفی شد

سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری آمازون در انتروپیک

آمازون اعلام کرده که ابتدا توسط خرید بخشی از سهام انتروپیک، 1.25 میلیارد دلار در این استارتاپ سرمایه‌گذاری خواهد داشت. سپس به‌عنوان بخشی از قرارداد خود قادر خواهد بود تا مجموع رقم سرمایه‌گذاری‌اش را به 4 میلیارد دلار افزایش دهد.

علاوه‌براین، انتروپیک در قالب قسمتی از این قرارداد از سرویس‌های وب آمازون (AWS) تحت عنوان سرویس‌دهنده ابری خود بهره‌برداری خواهد کرد. همچنین این استارتاپ از تراشه‌های Trainium و Inferentia که به کسب‌وکار AWS اختصاص دارند، استفاده می‌کند تا مدل‌های آتی خود را طراحی کرده، آموزش دهد و ارائه کند.

این معامله به آمازون اجازه خواهد داد تا در بازار هوش مصنوعی حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد. این شرکت خبر داده که انتروپیک به‌عنوان بخشی از این همکاری تعهد داده تا دسترسی به نسل‌های آینده مدل‌های بنیادی خود را توسط سرویس Amazon Bedrock برای مشتریان AWS ایجاد کند. سرویس Amazon Bedrock به‌‌منظور دسترسی به مدل‌های هوش مصنوعی برتر در صنعت طراحی شده است.

سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری آمازون

«اندی جاسی»، مدیرعامل آمازون، طی بیانیه‌ای در این راستا بیان داشت: «ما احترام بسیار زیادی برای تیم انتروپیک و مدل‌های بنیادی آن‌ها قائلیم و باور داریم که با همکاری عمیق‌تر می‌توانیم بسیاری از تجارب مشتریان را در دراز و کوتاه مدت بهبود دهیم.»

همچنین انتروپیک به مشتریان AWS اجازه می‌دهد تا زودتر از بقیه به تعدادی از قابلیت‌های خاص و ویژه برای شخصی‌سازی مدل‌ها و ویژگی‌های آن‌ها دسترسی یابد. آمازون اعلام کرده است که مهندسان این غول دنیای تجارت الکترونیک، حتی آن‌هایی که خارج از AWS هستند هم به مدل‌های انتروپیک دسترسی پیدا خواهند کرد.

انتروپیک که از سوی جمعی از مدیران سابق OpenAI تأسیس شده است، یک هوش مصنوعی بنیادی موسوم به Claude دارد. این مدل به‌تازگی به یک چت‌بات شبیه به ChatGPT مجهز شده تا امکان گفت‌وگو با آن را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری آمازون در یک استارتاپ هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر