;
coinex

طالبان با همکاری هواوی یک شبکه نظارتی گسترده در افغانستان ایجاد می‌کنند

سخنگوی وزارت داخله افغانستان از تلاش طالبان برای ایجاد یک شبکه نظارتی گسترده به‌صورت دوربینی برای شهرهای افغانستان با همکاری هواوی خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از اعتماد آنلاین، سخنگوی وزارت داخله افغانستان به رویترز اعلام کرده که طالبان مشغول تاسیس یک شبکه نظارتی گسترده با استفاده از دوربین‌ها برای شهرهای افغانستان با همکاری هواوی است.

بیشتر بخوانید: قدرت نظامی طالبان چقدر است؟ آیا توان مقابله با ایران را دارند؟ [+فیلم]

ایجاد شبکه نظارتی گسترده در افغانستان

سخنگوی دولت طالبان در ادامه اظهار داشت که دولت افغانستان همچنین با شرکت چینی سازنده تجهیزات مخابراتی هوآوی در خصوص همکاری احتمالی مشورت داشته است. مطابق با مطالبی که از این نشست‌ها فاش شده، جلوگیری از حملات گروه‌های شبه‌نظامی بین‌المللی (‌از جمله داعش‌) در مرکز همکاری بین طالبان و بسیاری از کشورهای خارجی همچون ایالات متحده و چین بوده است.

شبکه نظارتی گسترده

طبق این گزارش، این شبکه که می‌تواند دارای تغییر برنامه‌ای نیز باشد که از سوی آمریکایی‌ها قبل از خروج آن‌ها در سال 2021 طراحی شده بود، زیرا مقامات در صدد تکمیل هزاران دوربین در سراسر کابل، پایتخت هستند.

گفتنی است که جزئیاتی از نحوه اجرای قصد طالبان جهت گسترش و مدیریت نظارت جمعی، از جمله دستیابی به طرح ایالات متحده آمریکا، پیش از این گزارش نشده بود.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص ایجاد شبکه نظارتی گسترده در افغانستان با همکاری هواوی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر