;
coinex

فضانورد ناسا بعد از ثبت رکورد بیشترین اقامت در فضا به زمین بازگشت [+ویدیو]

فضانورد ناسا بعد از ثبت رکورد بیشترین اقامت در فضا به زمین بازگشت. اقامت طویل‌المدت 371 روزه در فضا با 5936 بار گردش به دور زمین فقط از این فضانورد برمی‌آید.

فرانک روبیو، فضانورد ناسا موفق به ثبت رکورد بیشترین اقامت در فضا شد. این فضانورد ناسا که پیش‌تر به دلیل حوادثی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی رخ داده بود، نتوانست خود را به زمین برساند و بدین‌ترتیب مجبور به اقامت بسیار بیشتری از زمان اعلامی ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی شد. به هر صورت حالا این فضانورد روسی توانست با 371 روز اقامت در فضا که معادل 5936 دور گردش به دور زمین است، رکورد بیشترین اقامت در جو زمین را بشکند.

بیشتر بخوانید: چاپ منیسک زانوی انسان در ایستگاه فضایی بین‌المللی ؛ تحولی بزرگ در حوزه مراقبت‌های بهداشتی فضانوردان

رکورد بیشترین اقامت در فضا به فضانورد ناسا رسید

«فرانک روبیو»، فضانورد ناسا، پس از شکستن رکورد طولانی‌ترین مدت زمان حضور در فضا به زمین بازگشت. روبیو پس از گذراندن 371 روز در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) و 5936 بار گردش به دور زمین، همراه با دو خدمه روسی مأموریت خود، یعنی «سرگئی پروکوپیف» و «دیمیتری پتلین» در قزاقستان به زمین نشست.

فضانورد ناسا و همکاران روسی او در ساعت 11:24 دقیقه (به وقت ایران) روز چهارشنبه ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک کردند و سپس در ساعت 14:47 دقیقه (به وقت ایران) در قزاقستان فرود آمدند. ناسا در شبکه اجتماعی ایکس لحظه فرود کپسول سایوز که سه خدمه در آن بوده‌اند را به اشتراک گذاشت:

روبیو همچنین ماه گذشته به اولین آمریکایی تبدیل شد که یک سال کامل را در مدار زمین گذرانده است و رکورد قبلی که در اختیار «مارک ونده‌هی» بود را شکست.

«بیل نلسون»، مدیر ناسا اعلام کرد که این مأموریت رکوردشکن نه تنها یک نقطه عطف بزرگ محسوب می‌شود بلکه «سهم بسیار زیادی در درک ما از مأموریت‌های فضایی طولانی مدت» داشته است. او گفت:

«ناسا از خدمات فرانک به ملت ما و کمک‌های علمی ارزشمندی که او در ایستگاه فضایی بین المللی انجام داده، بی‌نهایت سپاسگزار است. او راه را برای اکتشافات آینده در ماه، مریخ و فراتر از آن هموار می‌کند.»

دستاوردهای فرانک روبیو در این مأموریت چه بود؟

به گفته ناسا، روبیو در سفری به اندازه بیشتر از 250 میلیون کیلومتر که «تقریباً معادل 328 سفر رفت و برگشت به ماه است» حدود 5900 بار به دو زمین چرخیده است. او همچنین در طول 12 ماه حضور خود بر ورود 15 فضاپیما و خروج 14 فضاپیما نظارت داشته است. بیشتر زمان او صرف فعالیت‌های علمی شده است، هرچند او در دو پیاده‌‌روی فضایی نیز شرکت کرده است.

مأموریت این فضانوردان ابتدا قرار بود شش ماه طول بکشد، اما مشکل سیستم خنک‌کننده بیرونی فضاپیمای سایوز MS-22 باعث شد تا روبیو و دو خدمه دیگر برای شش ماه دیگر در مدار باقی بمانند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ثبت رکورد بیشترین اقامت در فضا توسط فضانورد ناسا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر