;
coinex

تماشا کنید: اولین مصاحبه در متاورس با آواتارهای واقع گرایانه انجام شد

آواتارهای واقع گرایانه اولین مصاحبه را در دنیای متاورس رقم زدند. شاید متا بتواند با انجام چنین پروژه‌هایی متاورس را به مسیر پیشرفت بازگرداند.

شاید تا به حال نام Codec Avatars را نشنیده باشید. این تکنولوژی که به آواتارهای واقع گرایانه معروف شده، توسط شرکت متا توسعه یافته و از آن می‌توان در محیط‌های متاورس نهایت استفاده را برد. اخیراً مارک زاکربرگ مؤسس و مدیرعامل متا اولین مصاحبه خود را در دنیای متاورس انجام داده و همه را شگفت‌زده کرده است.

اما در این مصاحبه در حقیقت آواتار این ثروتمند آمریکایی درحال مصاحبه است و تشخیص شخصیت اصلی وی با آواتار واقع‌گرایانه‌اش بسیار سخت است. در ادامه می‌توانید ویدئوی مصاحبه زاکربرگ با کس فریدمن، محقق هوش مصنوعی و پادکستر روسی-آمریکایی را در دنیای متاورس تماشا کنید.

بیشتر بخوانید: هدست متا کوئست 3 (Meta Quest 3) روانه بازارها شد [+مشخصات و قیمت]

استفاده از آواتارهای واقع گرایانه در دنیای متاورس محقق شد

«لکس فریدمن»، محقق هوش مصنوعی و پادکستر روسی-آمریکایی، همراه با «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل شرکت متا که در سال‌های گذشته مشغول توسعه متاورس بوده است، با استفاده از آواتارهای واقعی خود به‌صورت کاملاً واقعیت مجازی «اولین مصاحبه در متاورس» را انجام داد.

در جریان این مصاحبه که ویدیو آن را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید، فریدمن و زاکربرگ در اتاق‌هایی از نقاط مختلف کشور با هدست‌های Quest Pro متا نشسته‌اند و آواتار آنها که کاملاً شبیه به چهره واقعی این دو است، در متاورس با یکدیگر صحبت می‌کنند.

فریدمن که کاملاً از انجام این تجربه واقعیت مجازی شگفت‌زده شده است، درباره آن می‌گوید:

«کاملاً انگار در یک اتاق هستیم. این واقعاً باورنکردنی‌ترین چیزی است که تا به حال دیده‌ام.»

آواتارهای کاملاً واقع گرایانه‌ای که در این ویدیو شاهد آنها هستیم با نام Codec Avatars شناخته می‌شوند و حاصل تلاش چندین ساله زاکربرگ بوده است. به گفته مدیرعامل متا، این آواتارها با اسکن کامل صورت کاربر ایجاد می‌شوند و سپس با کمک آن‌ها یک مدل کامپیوتری شکل می‌گیرد. سپس هدست می‌تواند حالات چهره کاربر را تشخیص دهد و آنها را به صورت یک آواتار سه‌بعدی نشان دهد.

استفاده از آواتارهای واقع گرایانه در دنیای متاورس محقق شد

البته باید اشاره کرد که در طول این مصاحبه فقط سر و گردن زاکربرگ و فریدمن دیده می‌شود و مدیرعامل متا با اشاره به عدم نمایش بدن افراد گفت که این چالش سخت‌تری است که در آینده باید حل شود. زاکربرگ همچنین در جریان این مصاحبه توضیح داد که تا توسعه کامل این فناوری هنوز سه سال باقی مانده است و متا به کار روی آن ادامه می‌دهد.

نکته قابل توجه دیگری که زاکربرگ به آن اشاره کرده است به برنامه‌های آینده متا مربوط می‌شود که در آن کاربران می‌توانند با استفاده از گوشی هوشمند، فرآیند اسکن چهره خود را بسیار سریع‌تر انجام دهند.

در حالی که فناوری متاورس در سال‌های گذشته ضرر و زیان زیادی برای متا به همراه داشته است اما احتمالاً نمایش اولین مصاحبه در متاورس که پتانسیل‌های این فناوری را نشان می‌دهد، می‌تواند ورق را برگرداند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استفاده از آواتارهای واقع گرایانه در محیط متاورس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منیع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر