coinex
راهنمای خرید تکراتو

مشخصات فنی تارا دنده‌ای (تارا V3)‌ جدید توسط ایرانخودرو اعلام شد [+تصاویر]

مشخصات فنی تارا دنده‌ای توسط شرکت ایران خودرو اعلام شد. با اعلام مشخصات این خودرو جذاب می‌توان انتظار داشت که ایران خودرو به زودی تارا جدید را روانه بازار خواهد کرد.

شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی ایران امروز مشخصات فنی تارا دنده‌ای (تارا V3)‌ را اعلام کرد. جدیدترین خودرو ایران خودرو با وجود اینکه به لحاظ ظاهری یک نمونه جدید محسوب می‌شود، اما مشخصات سخت‌افزاری و استحکام ضعیف بدنه باعث شد تا گلایه‌هایی را به سمت شرکت سازنده روانه سازد. اما حالا نسخه جدید این سدان قرار است با تغییراتی بالقوه و مطابق با استانداردهای 85گانه وارد بازار شود.

بیشتر بخوانید: تمسخر تارا توسط رسانه‌های روسی ؛ «یک تکه آهن چرخدار، سرهم‌بندی شده با قطعات پژو!»

مشخصات فنی تارا دنده‌ای اعلام شد

سال گذشته بود که نسخه‌های V3 و V4 از تارا به عنوان نمونه‌های ارتقا یافته از این سدان ملی معرفی شدند. قبل‌تر اعلام شده بود که نسخه‌های V3 و V4 اواخر تابستان به بازار می‌آیند اما برنامه‌های شرکت ایران خودرو به تاخیر خورد و حالا به تازگی وبسایت رسمی ایران خودرو مشخصات تارا دنده‌ای جدید را بصورت رسمی منتشر کرده است. البته برخی از آپشن‌های V3 در این نسخه دیده نمی‌شود و احتمالا نام V1 پلاس برای آن در نظر گرفته می‌شود.

مشخصات فنی تارا دنده‌ای اعلام شد

پیشرانه تارا V1 پلاس نسبت به نسخه دنده‌ای معمولی بی‌تغییر مانده و این یعنی همچنان همان پیشرانه TU5 پلاس را در این خودرو داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۱۳ اسب‌بخار و نهایت گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را دارد. تنها تفاوت فنی در بحث انتقال قدرت دیده می‌شود که جعبه دنده ۶ سرعته دستی جایگزین نمونه ۵ سرعته قبلی شده است. این همان جعبه دنده‌ای است که قبل‌تر در رانا پلاس دیده بودیم و این یعنی عملا مشخصات تارا دنده‌ای جدید در بحث فنی مشابه با رانا پلاس است.

در تارا دنده‌ای جدید یا همان تارا V1 پلاس، گرافیک چراغ‌های عقب تغییر کرده و حالا طراحی بهتری دارد. همچنین سانروف اضافه شده و حالا آنتن کوسه‌ای را در این خودرو داریم. در داخل هم جای دکمه‌های شیشه بالابر تغییر کرده از وسط به روی رودری‌ها منتقل شده است. دکوراتیو داخلی هم نسبت به قبل تغییراتی داشته و طراحی روکش پارچه‌ای صندلی‌ها هم طرح جدیدی دارد. به جز تغییرات ذکر شده در ظاهر این تیپ تغییری با نسخه قبلی دیده نمی‌شود.

آپشن‌های جدید تارا V3

اما تفاوت‌های اصلی را می‌تو‌ان در امکانات دید. در تارا دنده‌ای جدید امکاناتی نظیر سنسور نور، سنسور باران، زیرآرنجی ردیف عقب و جلو، آینه فتوکرومیک، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه‌ای و چراغ خوشامدگویی دیده می‌شود که این موارد در نسخه قبلی دیده نمی‌شد. از جمله امکاناتی که از آغاز در تارا دنده‌ای بکار رفته بود هم می‌توان به فرمان کمکی برقی، آینه‌های تاشو برقی، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، نمایشگر مالتی‌مدیا لمسی، سنسور پارک عقب، سیستم کنترل پایداری، دو کیسه هوا، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور پایش میزان فشار باد تایرها و تهویه الکترونیکی دستی اشاره کرد.

به تازگی طرح تبدیل برای تاراهای اتوماتیک فروخته شده در طرح‌های قبلی فروش فعال شده که بر اساس آن مشتریان می‌توانند تارا V4 را جایگزین کنند. بر همین اساس احتمال آن می‌رود برای تاراهای دستی هم چنین طرح تبدیلی را شاهد باشیم. البته این تیپ هنوز قیمت‌گذاری نشده است و باید دید شواری رقابت چه قیمتی را برای آن در نظر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ مشخصات فنی تارا دنده‌ای چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: آخرین خودرو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر