coinex
راهنمای خرید تکراتو

نخستین خودرو پرنده ترکیه معرفی شد [+ویدیو]

اولین خودرو پرنده ترکیه رونمایی شد. این خودرو پرنده مطابق با تکنولوژی‌های روز ساخته شده و از ویژگی‌های جالبی بهره می‌برد که در همتایان دیگرش هم دیده می‌شود.

نخستین خودرو پرنده ترکیه معرفی شد. شرکت سازنده ایرکار (AirCar) این خودرو پرنده را در نمایشگاه تکنوفست که با همکاری مشترک وزارت صنعت و فناوری و بنیاد تیم فناوری ترکیه برگزار می‌شود، معرفی کرده است. از ویژگی‌های بارز این پرنده کوچک و دوست‌داشتنی می‌توان به وزن 450 کیلوگرمی، طی مسافت 50 کیلومتری بدون هیچ‌گونه ترافیک و سروصدایی و دیگر و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: پرواز وسایل پرنده فوق سبک برای 5 روز کاملا ممنوع شد

نخستین خودرو پرنده ترکیه معرفی شد

به گزارش تکراتو به نقل از مهر، نمایشگاه تکنوفست که در ازمیر برگزار می‌شود توسط وزارت صنعت و فناوری و همچنین بنیاد تیم فناوری ترکیه برگزار می‌شود و بسیاری از شرکت‌ها محصولات خود را در آن به نمایش می‌گذارند. امسال در این نمایشگاه خودرو پرنده ایرکار نیز به نمایش گذاشته شد.

به گفته محمت توران مدیر نرم‌افزار شرکت سازنده ایرکار ، این وسیله نقلیه ۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد. او با اشاره به اینکه توسعه خودرو پرنده همچنان ادامه دارد، گفت: «این وسیله نقلیه می‌تواند مسافت ۵۰ کیلومتر را طی کند خودرو پرنده راه حلی برای حل معضل ترافیک است.»

نخستین خودرو پرنده ترکیه معرفی شد [+ویدیو]

شرکت سازنده توسعه ایرکار را از ۳ سال قبل شروع کرده و این فرایند همچنان ادامه دارد. توران در این‌باره افزود:

ما تخمین می زنیم در ۲۰۲۵ میلادی مجوز پرواز در ترکیه را دریافت کنیم و بتوانیم از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر برویم. اگر همه چیز به‌طور اطمینان بخش پیش برود، می‌توانیم مجوزهای لازم را دریافت کنیم و تست‌های پرواز را انجام دهیم. البته ما تاکنون ۱۰۰ پرواز آزمایشی انجام دادیم. طی پروازهای مذکور وسیله نقلیه به‌مدت ۱۵ دقیقه در آسمان حرکت کرد. این تست‌ها در مسافتی بین ۳۰تا۴۰ متر انجام شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره معرفی نخستین خودرو پرنده ترکیه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر