;
coinex

تست مقاومت جدید آیفون 15 پرو اثبات می‌کند این محصول آنقدرها هم شکننده نیست! [+ویدیو]

تست مقاومت جدید آیفون 15 پرو تاحدودی ثابت می‌کند که پرچمدار اپل آنقدرها هم شکننده نیست. اسمارت‌فون جدید اپل دربرابر خم شدن مقاومت خوبی دارد.

آنطور که مشخص است جنگ بر سر مقاومت گوشی‌های هوشمند جدید اپل تمامی ندارد و کاربران فعال حوزه تکنولوژی تست‌های مختلفی را برای سنجش مقاومت این گوشی انجام می‌دهند. هفته گذشته کانال یوتیوب مشهور JerryRigEverything به وضوح نشان داد که پرچمدار اپل به شدت در برابر خم شدن ضعیف است و گوشی به راحتی از پنل پشتی شکسته شد. اما تست مقاومت جدید آیفون 15 پرو توسط کاربر دیگری به نام Consumer Reports نشان می‌دهد این گوشی آنقدرها هم شکننده نیست.

البته با نگاهی که به ویدئوی این کاربر می‌اندازیم، متوجه خواهیم شد که تست JerryRigEverything کاملاً با تست Consumer Reports متفاوت است و جری عملاً فشار سنگینی به گوشی وارد نکرد ولی پنل پشت گوشی به راحتی شکسته شد. اما در تست Consumer Reports از یک دستگاه مکانیکی بدین‌منظور استفاده کرده است. به هر حال نباید فراموش کنیم که آیفون‌های جدید در چند تست دیگر نیز آزمایش شده و نسبت‌به رقبایی همچون گلکسی S23 اولترا مقاومتی به مراتب کمتر دارند.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون 15 پرو مکس و گلکسی S23 اولترا در تست سقوط [+ویدیو]

جدیدترین تست مقاومت جدید آیفون 15 پرو منتشر شد

هفته‌ گذشته کانال یوتوب JerryRigEverything با انتشار ویدیویی نشان داد قاب پشتی آیفون ۱۵ پرو مکس با وارد آمدن فشار می‌شکند. همین کافی بود تا بسیاری از افراد فضای اینترنت، بحث‌های فراوانی درمورد مشکل پرچمدار جدید اپل مطرح کنند. ویدیوی مذکور این سؤال را در ذهن ما ایجاد کرد که ‌آیا شاسی تیتانیومی جدید آیفون با لبه‌های گرد، دوام کمتری نسبت‌ به مدل‌ سال گذشته دارد؟ باید اشاره کنیم آیفون ۱۵ پرو ۶٫۱ اینچی برخلاف برادر بزرگ‌تر خود، با وارد شدن فشار به قاب پشتی نشکست.

Consumer Reports سعی کرد با استفاده از روشی عملی‌تر، موضوع شکننده‌ بودن آیفون ۱۵ پرو مکس را مورد بررسی قرار دهد. این وب‌سایت گزارش داده که قاب پشتی گوشی مذکور تحت فشار نمی‌شکند. جهت یادآوری باید اشاره کنیم سایت مذکور در زمان معرفی آیفون ۶، یکی از منتقدان اصلی طراحی گوشی اپل بود؛ زیرا مقاومت ناامیدکننده این دستگاه دربرابر خم‌شدن باعث شد کمپین Bendgate به‌سرعت در اینترنت به‌ موضوعی داغ تبدیل شود.

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از قاب پشتی شیشه‌ای مات و شاسی تیتانیومی بهره می‌برند. این فلز درواقع استحکام بسیار بیشتری نسبت‌ به آلومینیوم و فولاد ضدزنگ دارد اما موضوعی که تعجب مردم را برانگیخت این است که آیا لبه‌های گرد تیتانیومی آیفون به‌دلیل یکپارچه‌شدن با شیشه‌ پشتی این گوشی باعث‌ شده این دستگاه بیشتر در معرض شکستن یا ترک‌ خوردن قرار بگیرد یا خیر.

جدیدترین تست مقاومت جدید آیفون 15 پرو منتشر شد

در ویدیویی که Consumer Reports به‌اشتراک گذاشته، دستگاه مخصوصی فشار ۱۰۰ پوندی (حدود ۴۵ کیلوگرم) روی آیفون ۱۵ پرو مکس اعمال می‌کند. این گوشی با وارد‌ آمدن فشار خم شد اما پس‌ از کاهش فشار دوباره به‌ حالت قبل بازگشت و جالب اینکه هیچ ترکی روی آن به‌ وجود نیامد.

Consumer Reports همچنین آیفون ۱۵ پرو مکس را در دستگاه تست سقوط قرار داد و این گوشی را ۱۰۰ بار روی پایه‌ سنگی انداخت. گوشی در پایان آزمایش بدون آسیب، جان سالم به‌ در برد. این یعنی ویدیو JerryRigEverything جعلی یا نامعتبر است؟ البته که خیر، اما شاید نتیجه‌گیری براساس فقط یک آزمایش، برای اثبات مشکل پرچمدار اپل کافی نباشد.

در هر صورت توصیه می‌شود به‌هیچ‌وجه گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس خود را خم نکنید. از طرف دیگر برخی گزارش‌ها، بدنه‌ تیتانیومی این محصول را دلیل بروز مشکل گرمای زیاد می‌دانند. اپل در پاسخ به این ادعاها، اعلام کرد به‌روزرسانی iOS 17 به‌زودی مشکل داغ‌شدن بیش‌ازحد دستگاه مذکور را رفع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تست مقاومت جدید آیفون 15 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر