coinex
راهنمای خرید تکراتو

خبری از واردات خودروهای کارکرده نیست؛ تکلیف قانون واردات خودروهای دست دوم چه می‌شود؟

با وجود تمام وعده‌هایی که از ابتدای امسال درباره اجرای طرح واردات خودروهای کارکرده داده شده اما این طرح هنوز در مراحل تدوین قانون کاملاً متوقف شده است.

از ابتدای سال جاری موضوع واردات خودروهای کارکرده با شدت زیادی پیگیری شد. بااین‌حال با وجود گذشت هفت ماه، همچنان این امر در مرحله تدوین قوانین قرار دارد. طبق اظهارات رئیس گمرک، آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده فعلاً در وزارت صمت نهایی نشده است. آیین‌نامه مذکور همچنان درحال تبادل میان بخش‌های مختلف وزارت صمت بوده و آن را تنها تحت عنوان یک پیش‌نویس قلمداد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: واردات خودرو کارکرده با ارز خانگی ؛ بازی دو سر برد دولت سیزدهم!

طرح واردات خودروهای کارکرده در توقف کامل

با طرح بحث واردات اتومبیل‌های کارکرده یک جو خوشبینی در بازار خودرو ایجاد شد. در پی همین جو، مشتریان در تصمیم به خرید خود توقف ایجاد کردند و قیمت‌ها در بازار کاهش پیدا کرد. برخلاف رویه همیشگی فصل بهار و تابستان، بازار خودرو طی این فصل بی‌رونق دنبال شد و بیشتر مشتریان فعال با هدف تعویض خودرو در این بازار فعالیت داشتند. لذا دولت با استفاده از وعده واردات خودرو، موفق به کنترل روند رو‌به‌رشد قیمت‌ها که از فروردین‌ماه 1402 آغاز شده بود، تا پایان بهار شد.

واردات خودروهای کارکرده

بااین‌حال، مدتی است که این وعده‌ها صرفاً در حد وعده باقی مانده‌اند. بنابراین مصرف‌کنندگان امید خود را به واردات این نوع از خودروها از دست داده‌اند و در پی خریدهای جایگزین هستند. به همین جهت با وجود رکود در بازار و نبود مشتری، قیمت خودروهای داخلی رشد پیدا کرده است. در بازاری که همچنان عرضه با اختلاف از تقاضا عقب‌تر بوده، آرامش با ارائه وعده‌های رنگارنگ چندان پایدار نخواهد بود.

دو روز پیش هم معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای به دبیر کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط‌زیست دفتر حیات دولت، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم را ارسال کرد. برای تمامی جامعه کاملاً واضح و مبرهن بوده که تا هنگام تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای دست‌دوم در هیئت دولت، امکان ورود هیچ خودرویی به کشور وجود ندارد. «محمد رضوانی‌فر»، رئیس گمرک هم با اشاره به همین امر، اعلام کرد که تاکنون هیچ خودروی وارداتی دست‌دومی در گمرکات کشور دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص سرانجام بحث واردات خودروهای کارکرده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر