;
coinex

وقوع زلزله 6.3 ریشتری در افغانستان ؛ پس‌لرزه‌ها در مشهد حس شد!

در ساعات اولیه صبح روز شنبه 15 مهرماه وقوع زلزله 6.3 ریشتری در افغانستان که حتی برخی منابع شدت آنرا 6.5 ریشتر اعلام کردند، مشهد را نیز به لرزه انداخت!

به گزارش تکراتو و به نقل از مرکز لرزه نگاری آمریکا (USGS)، مرکز این زمین لرزه در اطراف شهر هرات واقع در شمال غرب افغانستان بوده است. همچنین عمق این زلزله 10 کیلومتر عنوان شده است. طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بزرگترین پس‌لرزه زلزله در افغانستان به بزرگی 5.7 ریشتر بوده است. این زلزله به وضوح در مشهد در خراسان رضوی نیز احساس شده است.

بیشتر بخوانید: هشدار زلزله‌شناس هلندی درباره وقوع زلزله شدید در روزهای آتی

وقوع زلزله 6.3 ریشتری در افغانستان

زلزله 6.3 ریشتری در افغانستان با شدتی بوده که در بخش‌هایی از ایران، ترکمنستان و ازبکستان نیز کاملا احساس شده است. تاکنون خبری از تلفات یا خسارات احتمالی منتشر نشده است. در همین راستا رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور از آماده‌باش امدادگران در استان‌‎های مرزی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان، این زلزله منجر به وحشت مردم و حضور آن‌ها در خیابان‌ها شده است. درحال‌حاضر برق در کلیه نقاط شهر هرات بر اثر زلزله قطع شده است. گفتنی است طی فاجعه زمین لرزه 6.1 ریشتری تیر ماه سال پیش در قسمتی از مناطق شمالی افغانستان، بیش از هزاروصد نفر از ساکنان این مناطق جان خود را از دست دادند.

زلزله 6.3 ریشتری در افغانستان

محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ضمن اشاره به وقوع وقوع زلزله افغانستان درباره جزئیات آن بیان داشت: «صبح امروز ساعت 10:11 دقیقه، به وقت تهران، زلزله 6.3 ریشتری در عمق هفت کیلومتری، در 40 کیلومتری شمال غرب شهر هرات به وقوع پیوست.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه محل وقوع این زلزله در 281 کیلومتری شهر مشهد اتفاق افتاد و زلزله در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی احساس شده است، امدادگران و نجاتگران در این دو استان در حالت آماده‌باش قرار دارند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وقوع زلزله 6.3 ریشتری در افغانستان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر