;
coinex

اعتراف آمریکا به پیشرفت هواوی ؛ «این موضوع آزاردهنده است و باید متوقف شود»

وزیر بازرگانی ایالات متحده با اظهاراتی که درواقع اعتراف آمریکا به پیشرفت هواوی محسوب می‌شود بر افزایش سخت‌گیری به هواوی و صنعت تراشه‌ی چین تأکید کرد.

براساس گزارشی از خبرگزاری بلومبرگ وزیر بازرگانی ایالات متحده خواهان اتخاذ مکانیزم‌هایی جدیدی شده تا سخت‌گیری به شرکت هواوی و صنعت تراشه‌ چین افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های هواوی تا 5 میلیون تومان [مهر 1402]

اعتراف آمریکا به پیشرفت هواوی

«جینا ریماندو»، وزیر بازرگانی ایالات متحده، ضمن اعتراف به پیشرفت هواوی در صنعت تراشه و ساخت پردازنده کرین 9000s عنوان کرده که ساخت این تراشه حاکی از عدم کارسازی شدیدترین تحریم‌های آمریکا بر هواوی بوده است.

همچنین ریماندو خواهان تصویب لایحه‌ جدیدی شده که به وزارتخانه‌ی تحت مدیریت وی اختیار بیشتری جهت نظارت بر صنعت فناوری خواهد داد. وی در ادامه بیاناتش عنوان کرد که گزارش‌های مبنی‌بر پیشرفت صنعت تراشه‌ چین «به‌شدت آزاردهنده» است.

اعتراف آمریکا به پیشرفت هواوی

به ادعای برخی از منابع هزینه تولید و قیمت CPU هفت نانومتری جدید هواوی بالا بوده؛ بااین‌حال این امر نتوانسته روی قیمت گوشی‌های جدید این شرکت تأثیرگذار باشد. هواوی برای فعالیت جدی در بازار، حمایت دولت چین را هم پشت سرش می‌بیند.

جینا ریماندو ضمن تأکید بر لزوم تقویت موضع سخت‌گیرانه‌ وزارت بازرگانی آمریکا، به جریمه 300 میلیون دلاری شرکت سیگیت به علت همکاری با هواوی اشاره داشته است. وی بر این عقیده است که چنین برخوردهای سخت‌گیرانه‌ای حاکی از جدیت وزارت بازرگانی در این رابطه است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اعتراف آمریکا به پیشرفت هواوی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر