;
coinex

مدرنا یک واکسن ترکیبی آنفولانزا کرونا عرضه می‌کند

واکسن ترکیبی آنفولانزا کرونا شرکت مدرنا پس از موفقیت در فازهای اول و دوم آزمایش، به زودی وارد فاز سوم آزمایشی می‌شود.

«مدرنا» یکی از شرکت‌های دارویی مشهور در دنیا محسوب می‌شود که عمده شهرت آن به عرضه واکسن کرونا در زمان همه‌گیری بازمی‌گردد. این شرکت هم‌اکنون در همین راستا خبر داده که پس از کسب نتایج درخشان در فاز 1/2 آزمایشی، جدیدترین واکسن ترکیبی آنفولانزا کرونا حالا وارد فاز سوم آزمایش خواهد شد. مدرنا حالا قصد آغاز فاز سوم آزمایش این واکسن را تا پیش از پایان سال میلادی دارد. همچنین آن‌ها برنامه دارند تا در سال 2025 تاییدیه‌های لازم جهت عرضه عمومی این واکسن را دریافت کنند.

یبشتر بخوانید: تایید واکسن جدید مالاریا از سوی سازمان بهداشت جهانی

مرحله سوم آزمایش واکسن ترکیبی آنفولانزا کرونا

دانشمندان به‌منظور تولید این واکسن ترکیبی که در برابر ویروس آنفولانزا و کرونا از بدن مراقبت خواهد کرد، در ابتدا واکسن «mRNA-1083» را جهت اطمینان از ایمنی‌زایی نسبی آن و عملکردی که در بدن دارد، مورد آزمایش قرار دادند. پس از آن، واکسن کرونا را با واکسن استاندارد آنفولانزای «فلواریکس» در بزرگسالان 50 تا 64 سال مورد قیاس و بررسی قرار دادند.

دانشمندان جهت حصول نتایج بهتر، این واکسن کرونا را همچنین با واکسن آنفولانزای «Fluzone HD» در بزرگسالان 65-79 سال مقایسه کردند. سپس طی مرحله بعدی، این واکسن کرونا با آخرین نسخه تقویت شده کرونا یعنی «Spikevax» بررسی شد.

واکسن ترکیبی آنفولانزا کرونا

مدرنا طی این آزمایشات مدعی شده که به آنتی‌بادی‌های مهارکننده «هماگلوتیناسیون» و همچنین آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ویروس «SARS-CoV-2» در یک واکسن ترکیبی آنفولانزا-کرونا دست پیدا کرده است. آنتی‌بادی‌های مهارکننده‌ هماگلوتیناسیون آن دسته آنتی‌بادی‌هایی به‌شمار می‌آیند که در اثر تزریق واکسن آنفولانزا در بدن ساخته می‌شوند. همچنین این شرکت واکسن ترکیبی خود را طی فاز آزمایشی از لحاظ عوارض جدی در بدن هم مورد آزمایش قرار داده است. دانشمندان متوجه شدند که تنها کمتر از 4 درصد عوارض جدی گزارش شده است.

«استفان بانسل» مدیر اجرایی شرکت مدرنا در این رابطه بیان داشت: «با نتایج امیدوارکننده‌ای که در فاز 1/2 آزمایشی از واکسن ترکیبی آنفولانزا، کرونا دست یافتیم، حالا آماده هستیم تا این واکسن را در فاز بعدی یعنی فاز سوم مورد آزمایش قرار دهیم. این درحقیقت نوعی واکسن تنفسی جامع است که سبب انطباق سیستم ایمنی بدن افراد با توصیه‌های بهداشت عمومی می‌شود. ما بسیار هیجان‌زده هستیم تا فاز سوم را مورد آزمایش قرار دهیم و نتایج آن را بررسی کنیم.»

این سیاست کاری شرکت مدرنا تا میزانی برای کسب‌وکارهای شاخه بیوتکنولوژی که در آزمایش mRNA-1010 با شکست روبرو شده بودند، امیدواری اندکی ایجاد کرده است. وی در پایان خاطرنشان کرد: «امیدواریم با کسب نتایج مثبت و شگفت‌انگیز بتوانیم مجوز عرضه عمومی را هرچه زودتر بدست آوریم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص فاز سوم آزمایش واکسن ترکیبی آنفولانزا کرونا مدرنا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر