coinex
راهنمای خرید تکراتو

طرح دولت انگلیس برای ممنوعیت کامل استفاده از سیگار برای نسل‌های آینده

به ابتکار دولت بریتانیا طرحی جهت ممنوعیت کامل استفاده از سیگار برای نسل‌های آینده درنظر گرفته شده تا این کشور را یک گام دیگر به کشوری بدون سیگار نزدیک کند.

دولت بریتانیا قصد دارد تا با اجرای طرح ممنوعیت کامل استفاده از سیگار برای نسل آینده، مصرف سیگار در میان جوانان را تا سال 2040 میلادی تقریبا به صفر برساند. در همین راستا، «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر بریتانیا هدف از این پیشنهاد را تبدیل کشورش به کشوری «بدون سیگار» قلمداد کرده است.

بیشتر بخوانید: سیگار کشیدن اختلالات روانی را دوبرابر می‌کند

طرح انگلیس برای ممنوعیت کامل استفاده از سیگار

طبق این طرح سن قانونی خرید سیگار در بریتانیا به تدریج رشد خواهد یافت. براساس این طرح یک نوجوان 14 ساله بریتانیایی در عمل هیچ‌وقت در طول زندگی خود توانایی نخواهد داشت تا به صورت قانونی به خریداری سیگار بپردازد. این در حالی است که سن قانونی برای خرید سیگار در بریتانیا درحال‌حاضر 18 سال است. بریتانیا در صورت تصویب چنین قانونی یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین در حوزه مصرف سیگار در جهان را خواهد داشت.

ممنوعیت کامل استفاده از سیگار

اعتیاد به سیگار به عنوان علت اصلی مرگ و میر یک نفر از هر چهار فرد مبتلا به بیماری سرطان در بریتانیا محسوب می‌شود. از طرف دیگر هزینه مصرف سیگار بریتانیایی‌ها برای بخش بهداشت و درمان این کشور سالانه 17 میلیارد پوند عنوان شده است. تصویب قانون ممنوعیت کامل استفاده از سیگار در بریتانیا، این کشور را به نخستین کشور اروپایی تبدیل می‌کند که چنین طرحی را اجرایی می‌سازد.

شرکت‌های تولیدکننده سیگار با انتقاد از طرح پیشنهادی دولت محافظه‌کار بریتانیا هشدار داده‌اند که ممنوعیت سیگار شرایط را برای فروش آن در بازار سیاه ایجاد خواهد کرد. همچنین آن‌ها ممنوعیت سیگار را «نقض حقوق بزرگسالان» قلمداد کرده‌اند.

دولت نیوزیلند نیز در اقدامی مشابه سال پیش اجرای طرحی به‌مانند پیشنهاد دولت بریتانیا را شروع کرد. بر همین اساس تمامی اتباع نیوزیلند که پس از سال 2008 متولد شده‌اند هیچگاه در طی زندگی خود توانایی خریداری سیگار را نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طرح دولت انگلیس جهت ممنوعیت کامل استفاده از سیگار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مذخرف ترین طرح دنیا، در واقع داره شبیه به سیاست سوسیالیستی کمونیستی عمل میکنه، شبکه درمانی رایگان برای همه و در کنارش فضولی کردن تو زندگی شخصی و آزادی فردی مردم بالغ، به دولت چه ربطی داره که بیاد سیگار رو ممنوع اعلام کنه، هر کی دوست داره میکشه و هر کی دوست نداره نمیکشه، تو زمونه‌ای که ماری‌جوانا داره تو اکثر کشورای دنیا آزاد میشه این رفتار مسخره‌ی بریتانیا و باید کجای دل گذاشت.

    پاسخ