coinex
راهنمای خرید تکراتو

نقص فنی خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل تایید شد!

بنابر گفته‌های مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، نقص فنی خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل تایید و این خودروها در آزمون معاینه فنی برتر مردود هستند.

مطابق با اظهارات «شادی مالکی»، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، درگفت‌وگوی تلویزیونی نقص فنی خودروهای صفرکیلومتر داخلی یکی از معضلات این نوع خودروها محسوب می‌شود.

بر همین اساس بسیاری از خودروهای جدید که جهت دریافت معاینه فنی برتر به این مرکز ارجاع داده می‌شوند، با مشکلات فنی مواجه هستند. در حقیقت بنابر اعلام مالکی، میزان ایرادات فنی خودروهای صفرکیلومتر با خودروهایی که سن بالایی دارند و سال‌هاست درحال فعالیت هستند،‌ برابری می‌کند.

بیشتر بخوانید: رشیدی کوچی: ایرانخودرو و سایپا بیشتر از اسرائیل جنایت کرده‌اند! [+ویدیو]

تایید نقص فنی خودروهای صفرکیلومتر داخلی

براساس ادعای مالکی، نقص فنی خودروهای صفرکیلومتر منجر به این می‌شود تا بازنگری در مدت‌زمان معافیت خودرو از معاینه فنی صورت پذیرد. هم‌اکنون خودروهایی که کمتر از پنج سال عمر دارند، تحت شمول معاینه فنی هستند. همچنین خودروهایی که مایل به دریافت تخفیف جهت خرید طرح ترافیک هستند، باید معاینه فنی برتر کسب کنند. معاینه فنی برتر از سال 1397 درحال اجرا برای شهر تهران است. در حقیقت نقص فنی این گونه خودروها، از طریق مشارکت در معاینه فنی برتر محرز شده است.

نقص فنی خودروهای صفرکیلومتر

به گفته مالکی، بیشترین میزان ایرادات خودروهای جدید در قسمت ترمز این خودروها دیده می‌شود. پس از آن هم آلایندگی بسیار زیاد دیگر مشکل فنی این خودروها به‌شمار می‌آید. بروز نقص در سیستم ترمز و آلایندگی خودروهای جدید درحالی رقم می‌خورد که مشتریان از مدت‌ها پیش نسبت به کیفیت نازل خودروهای داخلی معترض شده‌اند.

توجه به این نکته نیز ضروری است که خودروهای جدید دارای نقص در شهر تهران، صرفاً بخش کوچکی از هزاران خودرو فروخته‌شده از سوی خودروسازان در سالیان اخیر هستند. افزون‌براین، معاینه فنی تنها برخی ویژگی‌های ایمنی خودرو مانند سیستم ترمز و تعلیق را مورد بررسی قرار خواهد داد؛ لذا قابلیت‌هایی مانند کیسه‌های هوا یا میزان ایمنی بدنه در این تست‌ها مورد سنجش قرار نمی‌گیرد. همچنین کیفیت رنگ بدنه خودرو یا ادوات کابین در معاینه فنی قابل بررسی نیست. کلیه این موارد از جمله ایرادات خودروهای جدید در سالیان اخیر به‌حساب می‌آیند که حاکی از عدم کنترل کیفی در خطوط تولید خودرو است.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص تایید نقص فنی خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر