coinex
راهنمای خرید تکراتو

شیائومی 14 پرو با بدنه تیتانیومی معرفی می‌شود

یک افشاگر اخیراً فاش کرده است که شیائومی 14 پرو با بدنه تیتانیومی معرفی خواهد شد. در این صورت، شیائومی ادامه دهنده راه اپل در آیفون 15 خواهد بود. اما آیا چینی‌ها مشکلات استفاده از تیتانیوم در بدنه را برطرف می‌کنند؟

به تازگی یکی از افشاگران مشهور دنیای تکنولوژی به نام Digital Chat Station فاش کرده است که شیائومی 14 پرو با بدنه تیتانیومی معرفی خواهد شد. البته شیائومی برای اولین بار نیست که از طراحی اپل در گوشی‌هایش تقلید می‌کند و در گذشته نیز بارها این موضوع را شاهد بوده‌ایم.

طبق اطلاعاتی که این افشاگر منتشر کرده است، پرچمدار بعدی این غول چینی احتمالا همان زبان طراحی 13 پرو را حفظ خواهد کرد ولی بدنه آن با تیتانیوم پوشش داده خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید: 


شیائومی 14 پرو با بدنه تیتانیومی معرفی می‌شود

چندی پیش افشاگر معروف دنیای موبایل، Digital Chat Station در فضای مجازی تصاویری منتشر کرد که به نظر می‌رسید متعلق به جدبدترین پرچمدار شیائومی یعنی سری شیائومی 14 است. حالا گزارشی از TechGoing منتشر شده است که طراحی شیائومی ۱۴ پرو را از طریق تصاویر متعلق به قاب محافظ این دستگاه به‌نمایش می‌گذارد.

به نظر می‌رسد شیائومی تصمیم دارد در سری جدید پرچمداران خود زبان طراحی سری شیائومی 13 را حفظ کند و تنها به رفع مشکلات و نواقض طراحی قبلی بپردازد. شایعات حاکی از این است که شیائومی 14 پرو از صفحه‌نمایشی با خمیدگی در چهارطرف استفاده می‌کند.

شیائومی 14 پرو با بدنه تیتانیومی معرفی می‌شود

در بخش بالایی شیائومی ۱۴ پرو تنها شاهد خروجی اسپیکر ثانویه هستیم و در بخش پایینی دستگاه خروجی اسپیکر اصلی را درکنار میکروفون و پورت USB-C می‌بینیم. درگاه سیم‌کارت در تصاویر منتشر شده دیده نمی‌شود، اما به احتمال زیاد در قسمت پایینی قرار خواهد داشت.

در لبه‌ سمت چپ شیائومی ۱۴ پرو هیچ دکمه‌ای وجود ندارد و در سمت راست، می‌توان دکمه‌های تنظیم صدا و پاور را مشاهده کرد. براساس شایعات منتشر شده شیائومی در نظر دارد تا همانند آیفون ۱۵ پرو از فریم تیتانیومی در این دستگاه استفاده کند. تیتانیوم در هفته‌های اخیر حواشی زیادی ایجاد کرده است.

به نظر می‌رسد طراحی پشتی شیائومی ۱۴ پرو، نسخه‌ تکامل‌یافته طراحی شیائومی ۱۳ پرو است و شیائومی جزیره دوربین مربعی را که متشکل از سه دوربین و یک واحد فلش LED است، در این گوشی نیز حفظ کرده.

شیائومی 14 پرو با بدنه تیتانیومی معرفی می‌شود

نکته‌ای که ممکن است توجه را به خود جلب کند، فقدان هرگونه فلاش LED در مجموعه‌ دوربین است. با نگاهی به جزیره‌ دوربین متوجه می‌شوید که یکی از دو دوربین بالایی ظاهر عجیبی دارد و در اطراف خود از چند حسگر میزبانی می‌کند؛ انتظار داریم در این بخش شاهد فلاش دوربین و نام برند لایکا باشیم.

انتظار می‌رود شیائومی ۱۴ پرو از یک صفحه‌نمایش OLED با خمیدگی چهارگانه و وضوح 2K درکنار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده کند. متاسفانه هنوز جزئیاتی درمورد میزان روشنایی صفحه‌نمایش و قیمت گوشی شیائومی ۱۴ پرو منتشر نشده است. شاید قیمت گوشی شیائومی ۱۴ پرو بیشتر از نسل قبل باشد.

قلب تپنده‌ شیائومی ۱۴ پرو، پردازنده‌ پرچم‌دار معرفی‌نشده‌ کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است. این گوشی حداکثر ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5x و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی دارد. وظیفه‌ تأمین انرژی این گوشی برعهده‌ باتری ۴۸۶۹ میلی‌آمپر‌ساعتی با پشتیبانی از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی خواهد بود.

براساس شایعات، شیائومی ۱۴ پرو همانند آیفون ۱۵ پرو از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد و با اندروید ۱۴ مبتنی بر جدیدترین نسخه از رابط کاربری اختصاصی شیائومی، یعنی MIUI 15، همراه خواهد شد.

انتظار می‌رود مجموعه‌ دوربین شیائومی ۱۴ پرو از دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی IMX989 سونی و لرزشگیر اپتیکال تصویر به همراه دیافراگم متغیر در کنار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین تله ماکرو ۵۰ مگاپیکسلی تشکیل شود.

لازم‌ به ذکر است که در شرایطی خبر از استفاده از تیتانیوم در بدنه شیائومی 14 پرو آمده که تجربه اپل در این مورد چندان خوشایند نبوده است. سری آیفون 15 پرو با وجود استفاده از تیتانیوم در برخی تست‌های مقاومت ضعیف‌تر از آیفون 14 عمل کرده‌اند. از سوی دیگر تغییر رنگ و گرمای بیش از حد آیفون 15 هم از مشکلاتی است که برخی کارشناسان آن را به استفاده از تیتانیوم ربط داده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون ؛ راهنمای خرید لپ تاپ میان‌رده

تاریخ رونمایی و قیمت شیائومی 14

به نظر می‌رسد تاریخ رونمایی شیائومی 14 همزمان یا اندکی پس از رونمایی از جدیدترین پردازنده پرچمدار کوالکام اسنپدراگون باشد.

پردازنده پرچمدار Snapdragon 8 Gen 3 قرار است ۲۴ اکتبر (۲ آبان) در مراسم جدید کوالکام معرفی شود. به‌گفته‌ آی‌تی‌هوم، شیائومی اولین گوشی‌های مجهز به این پردازنده را چند روز پس‌از مراسم کوالکام در تاریخ ۵ آبان رونمایی خواهد کرد. شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو به‌عنوان جانشین دو گوشی شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو شناخته می‌شوند.

تاریخ رونمایی و قیمت شیائومی 14
شیائومی 14 پرو با بدنه تیتانیومی معرفی می‌شود

یک کاربر چینی در شبکه اجتماعی Xiaohongshu پوستر بالا را منتشر کرده است. در این پوستر شیائومی 14 را با ماژول دوربین مربعی بزرگ مشاهده می‌کنیم که سه دوربین با برند لایکا را در خود جای داده است. احتمالاً دوربین اصلی این سری یک لنز 50 مگاپیکسلی OV50H باشد که در کنار یک لنز اولتراواید 50 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی قرار می‌گیرد.

با توجه به پوستر، پیکربندی و قیمت این سری به‌ترتیب زیر خواهند بود:

  • 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی: 547 دلار
  • 12 گیگابایت رم + 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی: 588 دلار
  • 16 گیگابایت رم + 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی: 630 دلار
  • 16 گیگابایت رم + 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی: 684 دلار

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طراحی شیائومی 14 پرو با بدنه تیتانیومی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    عاشق شیاومی ام و گوشی توی دستم هم شیاومی دوازده پرو هست اما فقط میتونم بگم شیاومی هم داره جدیدا رو مخ میره و قیمتاش روز بروز الکی بیشتر میشه..سری پرچمدار دوازده رو هنوز تو ایران نتونستن خیلیا بخرن باید بشنویم شیاومی چهارده پرو داره میاد و…خسته کننده شده…بتازگی ردمی نوت سیزده و پوکو F5 pro و ردمی کی شصت اولترا و شیاومی سیزده تی معرفی شد…درست نیست اینهمه منفعت طلبی از یه کمپانی…مشتری گرگیجه میگیره و دل آدم زده میشه از محصولی که تهیه کرده..لعنت بهت شیاومی خسته شدیم بخدا

    پاسخ