;
coinex

رده‌بندی بزرگترین اقتصادهای دنیا 2022 ؛ صعود یک پله‌ای ایران!

صندوق بین‌المللی پول رده‌بندی بزرگترین اقتصادهای دنیا 2022 را منتشر کرد. ایران در این رده بندی یک پله صعود داشته و در جایگاه بیست‌ویکم قرار گرفته است.

صندوق بین‌المللی پول با اشاره به افزایش ۱۶۱میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۲ از صعود یک‌پله‌ای ایران در رده‌بندی بزرگترین اقتصادهای دنیا خبر داد.

در جدیدترین گزارش این صندوق، میزان تولید ناخالص داخلی 194 کشور جهان از جمله ایران در سال 2022 اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: خرید از فروشگاه‌های مجازی در طرح کالابرگ به‌زودی امکان‌پذیر می‌شود

صعود یک پله‌ای ایران در رده‌بندی بزرگترین اقتصادهای دنیا 2022

بر اساس محاسبات این نهاد بین‌المللی، تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در این سال به یک‌هزار و 616 میلیارد دلار رسیده که این رقم 161 میلیارد دلار نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

ایران با تولید ناخالص داخلی یک‌هزار و 616 میلیارد دلاری خود در سال 2022 میلادی به‌‌عنوان بیست‌ویکمین قدرت بزرگ اقتصادی جهان در این سال شناخته شده است که بر این اساس اقتصاد ایران از اقتصادهای 173 کشور دیگر دنیا بزرگ‌تر است و فقط 20 کشور تولید ناخالص داخلی بیشتری نسبت به ایران در این سال داشته‌اند.

رده‌بندی بزرگترین اقتصادهای دنیا 2022 ؛ صعود یک پله‌ای ایران!

رتبه 21 اقتصاد ایران میان 194 کشور جهان در حالی است که ایران در معرض شدیدترین تحریم‌های وضع‌شده علیه اقتصاد یک کشور در طول تاریخ قرار دارد.

ایران در سال 2022 میلادی توانسته است رتبه خود را میان اقتصادهای بزرگ دنیا یک پله ارتقا دهد. در این سال، کشورمان تایوان را کنار زده و در جایگاه بیست‌ویکم قرار گرفته است. تایوان که در سال گذشته با اقتصاد یک‌هزار و 471 میلیارد دلاری در رتبه بیست‌ویکم جهان قرار داشت، در سال 2022 با تولید ناخالص داخلی یک‌هزار و 612 میلیارد دلاری به رتبه بیست‌ودوم نزول کرده است. از دیگر کشورهایی که اقتصاد کوچک‌تری نسبت به ایران در سال 2022 داشته‌اند می‌توان به پاکستان، تایلند، هلند، آرژانتین، مالزی، آفریقای جنوبی، امارات، سوئد، اتریش و الجزایر اشاره کرد.

چین با اقتصاد 30هزارمیلیاردی بزرگترین اقتصاد دنیا شد

این نهاد بین‌المللی اقتصاد، چین را با تولید ناخالص داخلی 30 هزار و 217 میلیارد دلاری به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا در سال 2022 معرفی کرده است. آمریکا با اقتصاد 25 هزار و 462 میلیارد دلاری در رتبه دوم و هند با 11 هزار و 900 میلیارد دلار در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

کشورهای ژاپن، آلمان، روسیه، اندونزی، برزیل، انگلیس و فرانسه به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم از این نظر قرار گرفته‌اند. کشور کوچک «توالو» با تولید ناخالص داخلی 58 میلیون دلاری بر اساس شاخص قدرت خرید به‌عنوان کوچک‌ترین اقتصاد دنیا شناخته شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رده‌بندی بزرگترین اقتصادهای دنیا 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: تسنیم

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر