coinex
راهنمای خرید تکراتو

نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان [+راهنمای تصویری]

در این مطلب قصد داریم نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان را به شما آموزش دهیم. به‌وسیله این آموزش می‌توانید حتی با گوشی موبایل نیز فیش حقوقی خود را دریافت کنید.

دریافت فیش حقوقی برای کارمندان دولت، بازنشستگان و شرکت‌های خصوصی و غیره در بسیاری از موارد مانند درخواست تسهیلات واجب بوده و فرد مورد نظر باید وضعیت دریافتی خود را به مرجع مورد نظر اطلاع دهد. اما برای دریافت فیش حقوقی راه‌های بسیاری وجود دارد که بهترین آن مراجعه به وب‌سایت ارگان واریزکننده حقوق است که قطعاً دریافت این فیش برای بازنشستگان سخت‌تر از دیگر افراد خواهد بود. با توجه به این موضوع، در این مطلب قصد داریم نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان را آموزش دهیم. در ادامه نوشته با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: شرایط وام بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد [+پرداخت مرحله چهارم وام بازنشستگان]

آموزش نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان

شاید شما به‌عنوان یک بازنشسته در موارد مختلفی مثل تقاضای وام‌های مختلف همچون وام‌های بدون ضامن بانک‌ها یا ثبت نام وام ضروری بازنشستگان، به فیش حقوقی نیاز داشته باشید. فیش حقوقی بازنشستگان در گذشته با مراجعه حضوری داده می‌شد اما در حال حاضر به‌صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت از طریق گوشی یا سیستم به راحتی ممکن است. نکته مهم این است که بازنشستگان هرکدام از صندوق‌های بازنشستگی باید به سایت ارگان مربوط به خود مراجعه کنند.

در نتیجه بازنشستگان تأمین اجتماعی، بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری یعنی کارمندانی که استخدام رسمی دولت هستند و بازنشستگان نیروهای مسلح یا بازنشستگان لشکری هرکدام باید به سایت‌های مختلفی مراجعه کنند.

کسانی که حقوق بازنشستگی‌شان را از صندوق بازنشستگی کشوری می‌گیرند باید برای دریافت فیش حقوقی به سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنند.

ابتدا وارد سایت صندوق بازنشستگی کشوری به این آدرس شوید و در آنجا گزینه خدمات حقوق را انتخاب کنید. در صفحه‌ی بعد گزینه دریافت فیش حقوق را انتخاب کنید. برای دریافت فیش حقوق نیاز به شماره دفتر کل، کد ملی و شماره حساب دارید.

گزینه دریافت را انتخاب کنید. در این صفحه اگر هنوز وارد سایت نشده باشید باید نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید تا به صفحه‌ مشاهده فیش حقوقی هدایت شوید و سپس اطلاعات خواسته‌شده را وارد و گزینه ورود را انتخاب کنید.

در صفحه‌‌ بعد می‌توانید ماه مورد نظرتان را انتخاب کنید تا فیش حقوقی آن ماه را مشاهده کنید. همچنین امکان چاپ یا ذخیره فیش حقوقی در همین صفحه وجود دارد.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان تأمین اجتماعی باید برای دریافت و مشاهده فیش حقوقی خود به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند و با نام کاربری و رمز عبور وارد شوند.

آموزش نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان

پس از ورود به این سایت در منوی بالای صفحه در بخش مستمری‌بگیران گزینه فیش حقوقی مستمری‌بگیران و سپس مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که اطلاعات هویتی شما را آورده و در آنجا باید چند گزینه شماره مستمری، سال، ماه و نوع پرداخت را انتخاب کنید. پس از آن گزینه جستجو را انتخاب کنید تا فیش حقوقی مورد نظر برایتان نمایش داده شود.

آموزش نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان

فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح

بازنشستگان نیروهای مسلح برای دریافت فیش حقوقی‌شان باید وارد سایت ساتا شوند.

سپس در منوی سمت راست روی گزینه برگ حقوقی بازنشستگان کلیک کنید. در این مرحله باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. در مرحله بعد سال و ماه مورد نظر و کد پرسنلی ۱۳ رقمی را وارد و با انتخاب گزینه جستجو فیش حقوقی خود را مشاهده کنید.

آموزش نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان

بازنشستگان سازمان‌های دیگر هم باید به سایت ارگان مورد نظرشان برای دریافت فیش حقوقی مراجعه کنند. برای مثال بازنشستگان صنعت نفت باید به سامانه سما مراجعه کنند و با نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شوند. سپس از بخش پیشخوان در ستون سمت چپ عبارت فیش حقوقی را انتخاب کنند. در نهایت با انتخاب سال و ماه مورد نظر، فیش حقوقی مربوط به آن را مشاهده، ذخیره یا چاپ کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آموزش نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر