;
coinex

وزیر ارتباطات: بعد از شبکه ملی، شبکه منطقه‌ای اطلاعات را می‌سازیم!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تلاش برای ایجاد شبکه منطقه‌ای اطلاعات پس از فراهم‌سازی شبکه ملی اطلاعات، به عنوان یک فرصت ویژه خبر داد.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در هنگام بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به ایجاد شرکت ارتباطات بین‌الملل ارتباط داشت، عنوان کرد: «جمهوری اسلامی ایران موقعیت ویژه‌ای برای ترانزیت در همه حوزه‌ها از جمله ترانزیت داده از شمال به جنوب و غرب به شرق دارد. از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ظرفیت ترانزیت 2.5 برابر شده است اما جا دارد تا این آمار 10 برابر شود اما نکته‌ای که وجود دارد این است که با سازوکار دولتی این کار میسر نیست.»

بیشتر بخوانید: شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت سیزدهم کامل می‌شود

ایجاد شبکه منطقه‌ای اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تلاش برای ایجاد شبکه منطقه‌ای اطلاعات در آینده اعلام داشت: «برای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی این حکم اهمیت ویژه‌ای دارد. بعد از آنکه شبکه ملی اطلاعات تکمیل شد ما باید به سمت ایجاد شبکه منطقه‌ای اطلاعات گام برداریم. امروز کشورهای اروپایی به این سمت می‌روند که یک شبکه پرسرعت منطقه‌ای داشته باشد. منطقه ما نیز باید از این ظرفیت استفاده کرده و در این مسیر گام بردارد.»

شبکه منطقه‌ای اطلاعات

زارع‌پور در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد:

«دست وزارت ارتباطات در این حوزه باز نیست، در برنامه ششم توسعه نیز نسبت به ایجاد شرکت بین‌الملل حکمی آمده بود و در این راستا اقداماتی صورت گرفته است اما ما در برنامه هفتم این موضوع را آوردیم که با جدیت بیشتر گام برداشته شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ایجاد شبکه منطقه‌ای اطلاعات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: سیتنا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر