coinex
راهنمای خرید تکراتو

مسئولیت تدوین سند راهبردی جمهوری اسلامی در فضای مجازی به شورای عالی فضای مجازی سپرده شد

مرکز ملی فضای مجازی براساس مصوبه مجلس، به‌عنوان مسئول تدوین سند راهبردی جمهوری اسلامی در فضای مجازی باید به انجام وظایف خود بپردازد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی جلسه علنی نوبت صبح امروز در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه با بند الحاقی (1) ماده 65 این لایحه موافقت خود را اعلام کردند. بر همین اساس نمایندگان مجلس، مرکز ملی فضای مجازی را مکلف به همکاری با سایر دستگاه‌های مرتبط جهت تدوین سند راهبردی جمهوری اسلامی در فضای مجازی کردند. همچنین براساس مصوبه مجلس، شورای عالی فضای مجازی به عنوان نقطه کانونی سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در موضوعات مربوط به فضای مجازی قرار داده شد.

بیشتر بخوانید: سند هوش مصنوعی کشور در انتظار تایید مرکز ملی فضای مجازی است

مسئولیت تدوین سند راهبردی جمهوری اسلامی در فضای مجازی

طبق بند الحاقی (1) ماده 65 لایحه برنامه هفتم توسعه، شورای عالی فضای مجازی، به عنوان نقطه کانونی سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در امور مربوط به فضای مجازی محسوب شده و حسب مورد، مصوبات آن برای تمامی دستگاه‌های اجرائی لازم‌الاجرا است.

سند راهبردی جمهوری اسلامی در فضای مجازی

همچنین طی تبصره این بند، مرکز ملی فضای مجازی موظف شده تا با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط، آیین‌نامه تقسیم کار نهادی، نحوه حکمرانی فضای مجازی، به ویژه حوزه امنیت فضای مجازی و شاخص‌های اجرائی «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» تهیه کند. این موضوع باید ظرف چهار ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون صورت پذیرد و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد. همچنین مرکز ملی باید نتایج اقدامات دستگاه‌های اجرائی را پیگیری و گزارش آن را هر شش ماه، به اطلاع شورای عالی فضای مجازی برساند.

نمایندگان مجلس همچنین در ادامه جلسه امروز، بند (پ) ماده 65 لایحه برنامه هفتم توسعه را نیز به تصویب رساندند. براین اساس، دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (29) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موظف هستند تا با اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجوز استفاده از ابنیه و زیرساخت‌های خود از قبیل تیرهای انتقال، مسیرهای ارتباطی زمینی و زیرزمینی، مجرا(داکت)ها و فضاهای مناسب، از قبیل فضاهای دولتی، عمومی و تفریحی را برای نصب تجهیزات ارتباطی، وفق تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در اختیار اپراتورهای مخابراتی قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مسئولیت سند راهبردی جمهوری اسلامی در فضای مجازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر