;
coinex

رئیسی: مرکز ملی هوش مصنوعی ایران به زودی راه‌اندازی می‌شود

رئیس جمهور، در جریان حضور در همایش ملی نخبگان ضمن اشاره به مزایای مرکز ملی هوش مصنوعی ایران از راه‌اندازی قریب‌الوقوع آن خبر داد.

«دکتر سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور کشور، در جریان سیزدهمین همایش ملی نخبگان که پیش از ظهر دوشنبه برگزار شد، حضور پیدا کرد. در ابتدای این همایش دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، با اشاره به تشکیل منظم جلسات هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان و اهتمام دولت سیزدهم به این امر، بیان داشت: «از هر 10 موضوع مورد پیگیری رئیس جمهور 7 موضوع درباره نخبگان است و دلیل آن این است که نخبگان محور پیشرفت و پویایی کشور هستند.»

همچنین در این برنامه با اهدای لوح و تندیس از 3 تن از مدیران کانون‌های مردمی نخبه‌پرور و همچنین یکی از نخبگان معلول و نفرات برتر کنکور سراسری و خانواده وی به جهت تلاش در راستای شناسایی نخبگان و اهتمام بر نخبه‌پروری تجلیل به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: آزمایشگاه ارزیابی محصولات هوش مصنوعی کشور راه‌اندازی می‌شود

راه‌اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی ایران

رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان استعدادهای برتر و نخبگان کشور به اهمیت نقش و جایگاه نخبگی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت:‌ «نخبگان موتور محرکه و پیشران پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف هستند و باید خدای متعال را به‌خاطر اعطای چنین نعمت‌هایی شکرگزار بود.»

وی با بیان اینکه جهت حرکت نخبگی باید در راستای مسئله‌شناسی، حل مسئله و پیشرفت کشور باشد، افزود: «نخبگان باید مسائل کشور را بشناسند و بعد از آن در جهت حل مسائل راهکار ارائه دهند. بنیاد ملی نخبگان طرحی نو برای شناسایی نخبگان ارائه کند که مبنای آن مردمی‌سازی شناسایی استعدادها در عمل و نه صرفا در سخن باشد.»

همچنین رئیس جمهور نخبگان را بزرگترین ثروت ملی کشور قلمداد کرد و تبدیل این ثروت به ارزش افزوده را مستلزم ورود نخبگان به عرصه عمل دانست.

مرکز ملی هوش مصنوعی ایران

از موضوعاتی که طی این نشست از سوی یکی از نخبگان مطرح شد؛ بحث چگونگی بهره‌گیری از هوش مصنوعی بود که رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت آن و اشاره به راه‌اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی ایران پاسخ داد:«این اهمیت موجب شد که مقدمات ایجاد مرکز ملی هوش مصنوعی انجام شود و آغاز به‌کار این مرکز به زودی اعلام خواهد شد.»

دکتر رئیسی در همین راستا خاطرنشان کرد:‌ «پدیدآورندگان هوش مصنوعی در دنیا نیز امروز به این نتیجه رسیده‌اند که این پدیده باید تنظیم‌گری شود و این امر در مرکز ملی هوش مصنوعی تحقق خواهد یافت.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: سیتنا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر