;
coinex

قابلیت ایجاد کانال مشترک به زودی به ویژگی اینترکانکشن پلتفرم‌های بومی اضافه می‌شود

معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران از افزودن ویژگی ایجاد کانال مشترک به طرح اینترکانکشن پیامرسان‌های بومی خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، طرح اتصال پیام‌رسان‌های بومی در فاز اول در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه معرفی و از طریق آن انتقال پیام و فایل بین پیام‌رسان‌ها فراهم شد. هم‌اکنون به‌نظر قابلیت ایجاد کانال مشترک هم در فاز دوم طرح اجرا می‌شود.

در همین راستا، «حامد منکرسی»، معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران، در مورد آخرین آمار استفاده از طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌های بومی (طرح اینتر کانکشن) بیان داشت: «روند استقبال مردم از طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌های بومی به یکدیگر در حال افزایش است و در حال حاضر حدوداً یک و نیم میلیون کاربر از طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌های بومی استفاده می‌کنند.»


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قابلیت ایجاد کانال مشترک در پیامرسان‌های داخلی

منکرسی در ادامه ضمن اشاره به قابلیت اتصال پیام‌رسان‌های بومی به پیام‌رسان‌های خارجی و بالعکس اظهار داشت: «زمانی که طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها (طرح اینتر کانکشن) با استانداردهای لازم در پیام‌رسان‌های خارجی هم پیاده سازی شود در آینده قابلیت اتصال پیام‌رسان خارجی به پیام‌رسان ایرانی و بالعکس برقرار خواهد شد.»

وی در مورد اقدامات دیگر برای افزایش استقبال از طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها نیز عنوان داشت:

«در حال پیاده‌سازی فازهای بعدی این طرح هستیم که یکی از این فازها اضافه شدن کانال‌های مشترک به طرح اتصال پیام‌رسان‌ها است؛ به این ترتیب که می‌توان یک کانال در یک پیام‌رسان ایجاد کرد و کاربران در دیگر پیام‌رسان‌ها می‌توانند عضو آن کانال شوند.»

ایجاد کانال مشترک

معاون سازمان فناوری اطلاعات همچنین افزود: «به این منظور طرح اتصال متقابل می‌تواند بین پیام‌رسان بومی و خارجی اجرایی شود.»

گفتنی است که کاربران هرکدام از پیام‌رسان‌های داخلی قادر هستند تا با مراجعه به تنظیمات نرم‌افزار، از قسمت حریم خصوصی و امنیت، این ویژگی را فعال کرده تا به این ترتیب کاربر بتواند به پیام‌رسان مورد علاقه خود مجوز ارسال پیام از سایر پیام‌رسان‌ها را بدهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزودن قابلیت ایجاد کانال مشترک به طرح اینترکانکشن پلتفرم‌های بومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر