;
coinex

ماهواره پارس ۲ چه ویژگی هایی دارد؟ معرفی ماهواره سنجشی جدید ایرانی

ماهواره پارس ۲ به عنوان جدیدترین دستاورد متخصصان سازمان فضایی کشور قرار است در آینده‌ای نزدیک معرفی شود تا گامی مهم در توسعه ماهواره‌‌های سنجشی باشد.

رییس سازمان فضایی ایران در ارتباط با ماهواره پارس ۲ توضیح داد که این ماهواره سنجشی می‌تواند قدمی مهم برای توسعه نسل‌های دیگر این نوع ماهواره‌ها باشد. می‌دانیم که کشور ما یکی از 9 کشور با توانایی ساخت و پرتاب ماهواره به فضا است و سازمان فضایی از سال‌ها پیش برنامه‌های زیادی را برای توسعه آینده هوافضا در ایران اجرایی کرده است. حال که ایران دارای ایستگاه‌های پرتاب ماهواره، مانند ایستگاه چابهار است، کشورهای بسیاری مانند عمان، کشور ایران را به‌عنوان مبداً پرتاب‌های خود انتخاب کرده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

مطالب بیشتر:


توسعه ماهواره پارس ۲

حسن سالاریه در خصوص آخرین وضعیت ماهواره طلوع ۴ گفت: «طلوع ۳ که در سال گذشته رونمایی شد، در واقع ماهواره‌ای با مأموریت سنجشی بود و با دقت ۱۰ متر رنگی و ۵ متر سیاه سفید قادر است که از سطح زمین تصویربرداری کند.»

وی افزود:

ماهواره طلوع ۴ هم که بعد از طلوع ۳ در سازمان فضایی دنبال می‌شد، در حال حاضر در مرحله طراحی و ساخت قرار دارد و ما پیش از این قرارداد آن را با توجه به مشخصات و دقت، تحت عنوان ماهواره «پارس ۲» ابلاغ کرده‌ایم.

 

توسعه ماهواره پارس ۲

سالاریه تصریح کرد: «قرارداد ماهواره طلوع ۴ که از این پس به نام ماهواره پارس ۲ معرفی می‌شود، با مجموعه صاایران در مرحله ساخت قرار دارد.»

وی همچنین گفت:

ماهواره پارس ۲ قادر به تصویربرداری از سطح زمین با دقت حدود ۴ متر سیاه و سفید و ۸ متر رنگی خواهد بود و ما امیدواریم با اتمام طراحی و ساخت این ماهواره، گام خوبی در توسعه ماهواره‌های سنجشی برداشته شود.

رئیس سازمان فضایی افزود: «ماهواره سنجشی پارس ۲ با هدف تصویربرداری و قدرت تفکیک قابل توجه طراحی و تولید می‌شود و بناست در ماموریت‌هایی نظیر مدیریت بلایای طبیعی، ریزگردها و دیگر موارد استفاده شود.»

وی گفت:

ماهواره پارس ۳ نیز با دقت تصویربرداری حدود ۲ متر، مدرن‌ترین و دقیق‌ترین ماهواره تصویربرداری ایران است که این پروژه هم مراحل طراحی و ساختش آغاز شده است.

سالاریه در پایان گفت: «ماهواره پارس ۲ انشاالله پس از اتمام مراحل ساخت و پرتاب، در حوزه‌های مختلفی از جمله آبخیزداری، پایش جنگل‌ها، تعیین سطح زیرکشت محصولات کشاورزی و… می‌تواند به دستگاه‌های مختلف متولی کمک قابل توجهی داشته باشد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ماهواره پارس ۲ و روند توسعه ماهواره‌های سنجشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر