;
coinex

وزیر ارتباطات: وضعیت سایت های 5G خوب نیست و باید به 10 درصد برسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران، گزارشی از وضعیت سایت های 5G ارائه داد. بنا به گفته وی، تعداد سایت‌های 5G کافی نیست.

امروز دوشنبه، 8 آبان‌ ماه 1402 همایش ملی نسل پنجم ارتباطات با حضور وزیر ارتباطات و جمعی از مدیران فعال در عرصه ارتباطات برگزار شد. این نشست همانطور که از نامش پیداست به منظور توسعه شبکه ارتباطی 5G برگزار شده و صحبت‌ها و تصمیماتی در این خصوص گرفته شده است. عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از وضعیت سایت های 5G را ارئه کرد که بسیار ناامیدکننده است. براساس گفته وی، توسعه شبکه پرسرعت 5G هنوز به 10 درصد هم نرسیده است. این در صورتی است که کشورهای درحال توسعه، درحال تکمیل مراحل توسعه 6G هستند و سال‌ها از ایران جلو افتاده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


به گفته وزیر ارتباطات، وضعیت سایت های 5G اسفناک است

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش ملی نسل پنجم ارتباطات گفت:

نسل پنجم حتما زیرساختی مبتنی بر فیبر می‌خواهد. من هفته پیش به عمان رفتم که ۸۰ درصد پوشش 5G دارد. آنها هم ابتدا فیبر را دنبال کردند. فیبر نوری زیرساختی برای نسل پنجم و نسل‌های بعدی است.

زارع‌پور همچنین در مورد فرکانس گفت: «مقدمات مزایده فرکانس ۳۷۰۰-۳۸۰۰ فراهم شده است. مذاکرات برای فرکانس‌هایی که در اختیار دیگر نهادها است را نیز شروع کرده‌ایم.»

به گفته وزیر ارتباطات، وضعیت سایت های 5G اسفناک است

او در ارتباط با تعداد سایت‌های 5G در کشور گفت: وضع توسعه شبکه 5G اصلاً خوب نیست و تنها  سه چهار درصد سایت‌ها از نسل جدید اینترنت بهره می‌برند. امید داریم تا پایان دولت این میزان به 10 درصد برسد.

وزیر ارتباطات به شبهات مرتبط با نسل پنجم نیز گفته:

در مورد نسل پنجم شبهاتی وجود دارد. دوستان در نسل پنجم بررسی کردند که میزان تشعشع از استانداردهای جهانی حتی کمتر است. برخی می‌گویند نسل پنجم با واکسن کرونا چیپست وارد بدن‌مان کرده است و برخی می‌گویند می‌شود با آن موجود زنده دانلود کرد. باید به این شبهات باید پاسخ داده شود.

پوشش ۸۰ درصدی جمعیتی با پهنای باند حداقل ۲۵ مگابیت بر ثانیه در سند طرح کلان شبکه ملی اطلاعات هدف‌گذاری شده است. زارع‌پور این هدف‌گذاری را کمترین دانست و گفت هدفگذاری ما برای ارتباطات سیار ۱۰۰ و برای ارتباطات ثابت ۵۰ مگابیت بر ثانیه است.

به گفته وی: «تا 5 سال آینده شاهد یک اتفاق بزرگ در حوزه ارتباطات کشور خواهیم بود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره وضعیت سایت های 5G و توسعه لاک‌پشتی این فناوری چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر