;
coinex

گروه صنعتی گلرنگ مالک جدید الوپیک شد

با اعلام رسمی سراوا، گروه صنعتی گلرنگ به عنوان مالک جدید الوپیک معرفی شد. ظاهراً الوپیک به زنجیره حمل و نقل مخصوص اُفود تبدیل شده است.

سرآوا به عنوان یکی از مالکین و سرمایه‌گذار الوپیک در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که گروه صنعتی گلرنگ با خرید سهام سراوا و دیگر سهامداران الوپیک، مالک 100 درصد این سرویس حمل و نقل شده است.

3 روز پیش نیز در خبری اعلام کردیم که گروه سرمایه‌گذاری کوروش با همکاری گلرنگ مجموعه رستوران‌هایی را خرید و نام “دارک‌کیچن” به خدمت خود درآورد. قصد کوروش و گلرنگ از بوجود آوردن این مجموعه، راه‌اندازی سرویس سفارش غذا جدید اُفود است که به عنوان قدرتمندترین رقیب اسنپ‌فود شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: شرایط واردات خودروهای کارکرده ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعلام شد؛ واردات چینی ممنوع!

گروه صنعتی گلرنگ مالک جدید الوپیک شد

شرکت نوین‌اندیشان سرآوا پارس با ارسال یک بیانیه رسمی اعلام کرد که گروه صنعتی گلرنگ با خرید سهام ما و دیگر سهامداران الوپیک، مالک 100 درصد این سرویس حمل و نقل اینترنتی شد. این شرکت تاکنون مالک حدود 8.2 درصد از سهام الوپیک بود.

در بیانیه سرآوا آمده است:

«گروه صنعتی گلرنگ با خرید و تملک سهام سرآوا و دیگر سهامداران الوپیک، مالک جدید 100 درصدی شرکت الوپیک است. گلرنگ با هدف توسعه و ارتقاء شبکه حمل‌ونقل خود در فروشگاه آنلاین اُکالا، از 6 ماه پیش وارد مذاکره به‌منظور خرید سهام الوپیک شد. سرآوا امیدوار است با خروج موفق خود و دیگر سهامداران الوپیک، فرصت‌های تازه‌ای پیش روی این شرکت با ساختار سهامداری جدید قرار بگیرد.»

گروه صنعتی گلرنگ مالک جدید الوپیک شد
مالک جدید الوپیک

در خصوص خرج سرآوا از الوپیک نیز فرزین فردیس مدیرعامل این استاتاپ گفت: «الوپیک یکی از استارتاپ‌های فعال در عرصه خود بود که به دلیل مهاجرت بنیان‌گذاران آن و مشکلات در ساختار و سهامداری نتوانست آنگونه که باید رشد کند. امیدواریم با تزریق سرمایه‌های انسانی، مدیریتی و مالی توسط مالکان جدید، بتواند در مسیر روزهای اولیه خود قرار گیرد و به شهروندان خدمت‌رسانی کند.»

گلرنگ و گروه سرمایه‌گذاری کوروش استارتاپ جدیدی را تحت عنوان “اُفود” با هدف رقابت با اسنپ‌فود راه‌اندازی کرد که سفارش آنلاین غذا را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد. گفتنی‌ست که خرید الوپیک از 2 ماه پیش آغاز شده و احتمالاً هدف گلرنگ از خرید الوپیک، تأمین زنجیره حمل و نقل برای ارسال سفارشات آنلاین از طریق اُفود است.

oFood آمده تا عرصه را بر اسنپ‌فود، حاکم مطلق سفارشات آنلاین غذا در ایران تنگ کند و باید دید که با خرید رستوران‌های دارک‌کیچن و الوپیک و یا خریدهای بیشتر می‌تواند با اسنپ فود رقابت کند یا خیر.

از طرفی رشد سفارشات آلاین غذا و کالاهای سوپرمارکتی در ایران موجب شد، دیجی کالا نیز به فکر راه‌اندازی استارتاپ سفارش عذا اختصاصی خود بیفتد. روز گذشته این خبر را منتشر کردیم که دیجی کالا نیز وارد رقابت با اُفود و اسنپ فود خواهد شد و باید دید که در آینده کدامیک سهم بیشتری از این بازار کسب خواهند کرد.

گروه صنعتی گلرنگ تاکنون در چندین استارتاپ دیگر نظیر اُکالا (خرید اینترنتی کالاهای سوپرمارکتی)، تارا به عنوان یک استارتاپ عملیات بانکی و پرداخت خریدهای اینترنتی و استارتاپ دارتیل سرمایه‌گذاری کرده است. از این رو و با ورود به بازار سفارشات آنلاین غذا، شیرینی و کالاهای سوپرمارکتی قصد دارد فعالیت خود را گسترش دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد خرید الوپیک توسط گروه صنعتی گلرنگ چیست؟ آیا با خرید الوپیک، گلرنگ می‌تواند برنده رقابت با اُفود و اسنپ فود شود؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر