coinex
راهنمای خرید تکراتو

اولین ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای در ایران مشخص شد

شرکت «یاه کلیک» به عنوان اولین ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای در ایران معرفی شد. این مهم پس از ماه‌ها تلاش و رایزنی با این شرکت به حقیقت پیوسته است.

کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی (WRC-۲۳) برای ایران خوش‌یُمن بود و باعث شد که ایران بتواند قرارداد ارائه اینترنت ماهواره‌ای را برای شهروندان امضا کند. این کنفرانس که در شهر دُبی برگزار شد، منجر به امضای تفاهم‌نامه‌ای شد که به واسطه آن شرکت «YahClick» به عنوان اولین ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای در ایران شناخته شد. این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های شرکت مشهور «YahSAT) است.

بیشتر بخوانید: اینترنت استارلینک در ایران در صورت رعایت قوانین ؛ زارع پور تاکید کرد!

اولین ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای در ایران اعلام شد

بالاخره اولین سند ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران امضا شد. طبق این سند، شرکت یاه کلیک اولین شرکتی خواهد بود که خدمات اینترنت ماهواره‌ای را به ایران ارائه می‌دهد. طبق سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعامل با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی که قوانین ایران را به رسمیت می‌شناسند و بر آن پایبند هستند، گزینه اول دیپلماسی است.

بالاخره پس از ماه‌ها مذاکره مسئولین وزارت ارتباطات با شرکت YahClick، مقامات این شرکت با حضور در سرکنسول‌گری ایران در دبی به طور رسمی قواعد سرزمینی (Landing Right) مصوب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطان کشور را پذیرفت.

امضای این سند با حضور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قائم مقام وزیر ارتباطات، سرکنسول ایران، مشاور وزیر ارتباطات در امور بین‌الملل، معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری و تعدادی از مدیران ارشد سازمان انجام گرفت.

اولین ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای در ایران اعلام شد

حال با امضای این سند توسط YahClick، پروسه وارد مراحل اداری شده و پس از طی این مراحل پروانه فعالیت این شرکت ارتباطی در ایران صادر و ارائه اینترنت ماهواره‌ای در کشور ارائه خواهد شد.

گفتنی است که این توافق برای همکاری در حاشیه اختتامیه کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی (WRC-23) در شهر دبی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

با امضای این سند آیا شما نیز به آینده ایران در ارائه اینترنت ماهواره ای به شهروندان امید دارید؟ آیا اینترنت ماهواره ای در ایران نیز قربانی اختلالات و محدودیت های فراوان مشابه امروز خواهد شد؟

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر