;
coinex

شایعات گلکسی S24 ؛ آنچه تاکنون درباره ویژگی‌ها و مشخصات فنی سری گلکسی S24 می‌دانیم

در این مطلب به بررسی شایعات گلکسی S24 می‌پردازیم تا درباره تاریخ رونمایی، قیمت، مشخصات و قابلیت‌های جدید این سری به یک جمع‌بندی برسیم.

با توجه به نزدیک شدن تاریخ عرضه گلکسی S24 شایعات مربوط به این سری از گوشی‌های سامسونگ روزبروز پررنگ‌تر می‌شود. انتظار می‌رود که امسال، رونمایی از پرچمدارهای پرطرفدار سامسونگ زودتر از موعد انجام شود و همین موضوع باعث پررنگ‌تر شدن شایعات گلکسی اس 24 شده است.

سری گلکسی S24 سامسونگ که شامل گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24 اولترا هم می‌شود، جزء بهترین گوشی های 2024 به حساب می‌آیند. نگاهی به شایعات گلکسی S24 نشان می‌دهد که با وجود کیفیت و قدرت بالای سری قبل، این گوشی هم از چند جهت بهبود پیدا کرده است؛ از جمله از نظر عملکرد، سخت‌افزار دوربین و غیره.

با توجه به نزدیک بودن معرفی سری گلکسی S24 ، در ادامه مطلب قصد داریم همه شایعات منتشر شده درباره گلکسی S24 را با هم مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


خلاصه‌ای از شایعات گلکسی S24

گوشی‌های سری گلکسی اس 23 سامسونگ، جزء بهترین گوشی های 2023 هستند؛ به خصوص گلکسی اس 23 اولترا که گوشی بسیار قدرتمند و پیشرفته‌ای است. در نتیجه، حالا کاربران مشتاقانه منتظر رونمایی از سری جدید گلکسی S هستند. شرکت سامسونگ در مرداد ماه گذشته از دو گوشی تاشوی جدید رونمایی کرد که یکی از آنها گلکسی زد فولد 5 بود؛ اما برای کاربرانی که علاقه زیادی به گوشی‌های تاشو ندارند، سری اس 24 توصیه می‌شود.

شایعات گلکسی S24
شایعات گلکسی S24

نگاهی به شایعات سری گلکسی S24 نشان می‌دهد که طراحی این سری هم شباهت زیادی به سری قبل دارد. اس 24 و اس 24+ لبه‌هایی صاف‌تر با نمایشگری تخت دارند و برای اس 24 اولترا هم از تیتانیم استفاده شده است.

همچنین، بر اساس اطلاعات به دست آمده درباره مشخصات گلکسی اس 24 اولترا ، این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و 8 تا 12 گیگابایت رم است. احتمالاً برای نسخه جهانی اس 24 و اس 24 پلاس، از چیپ‌ست اگزینوس استفاده می‌شود.

رابط کاربری مورد استفاده برای این سری، One UI 6 یا 6.1 خواهد بود که بر اساس اندروید 14 ساخته شده است. در ادامه مطلب، شایعات گلکسی S24 را به صورت مفصل‌تر بررسی می‌کنیم.

مرور شایعات گلکسی S24 از نظر طراحی

مرور شایعات گلکسی اس 24 را با نگاهی به طراحی این گوشی شروع می‌کنیم. انتظار می‌رود که در سری گلکسی 24 هم شاهد وجود یک مدل استاندارد 6.1 اینچی، گلکسی S24 پلاس 6.6 اینچی و گلکسی S24 اولترای 6.8 اینچی باشیم.

شایعات گلکسی S24
شایعات گلکسی S24

اما بر اساس شایعات گلکسی S24 Plus ، اندازه این گوشی کمی بزرگ‌تر خواهد بود. شاید بزرگ‌تر شدن 0.5 اینچی اندازه نمایشگر گلکسی S24 Plus چندان چشمگیر به نظر نرسد اما این تغییر ابعاد می‌تواند روی سایر ویژگی‌های این گوشی هم تأثیرگذار باشد چون احتمالاً بزرگ‌تر شدن اندازه نمایشگر، به معنای بزرگ‌تر شدن اندازه بدنه گوشی هم هست.

افشاگری با شناسه کاربری Tech_Reve مدعی است که طراحی گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس مثل سری اس 23 این دو گوشی است؛ اما شرکت سامسونگ، هر سال طراحی گوشی‌های خودش را کمی تغییر می‌دهد. این یعنی ممکن است طراحی این گوشی‌ها شبیه به سال قبل نباشد. همچنین، همان منبعی که مدعی شده نمایشگر گلکسی اس 24 پلاس بزرگ‌تر است، اعلام کرده که سامسونگ هم برای طراحی کناره‌های گلکسی اس 24 اولترا (یا احتمالاً همه مدل‌های این سری) از تیتانیم استفاده می‌کند؛ کاری که شرکت اپل امسال برای مدل‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس انجام داده بود.

شایعات گلکسی S24

هنوز دقیقاً مشخص نیست که شرکت سامسونگ برای سری گلکسی اس 24 از چه طراحی استفاده می‌کند؛ اما این احتمال وجود دارد که برای گلکسی S24 و گلکسی اس 24 پلاس، از طراحی با گوشه‌های گرد و کناره‌های تخت استفاده کند و گلکسی اس 24 اولترا هم با طراحی شبیه به گلکسی نوت ساخته شود؛ یعنی لبه‌های منحنی‌دار و گوشه‌های صاف. علاوه بر این همانطور که قبلاً اشاره شد، مرور شایعات گلکسی S24 Ultra نشان می‌دهد که کناره‌های این گوشی از جنس تیتانیم است هر چند ممکن است این طراحی برای سایر مدل‌های سری گلکسی اس 24 هم استفاده شود.

با وجود اینکه فلز تیتانیم نسبت به آلومینیوم به کار رفته در پرچمدارهای فعلی سامسونگ سنگین‌تر است، افشاگری به نام Ice Universe اعلام کرده که گلکسی S24 اولترا نسبت به گلکسی S23 اولترا کمی بزرگ‌تر است.

عکس‌های منتشر شده از نمونه شاسی سری گلکسی اس 24 نشان می‌دهد که احتمالاً انحنای لبه‌های گلکسی اس 24 اولترا کمتر از گلکسی اس 23 اولترا است؛ خبری که برای طرفداران نمایشگرهای تخت بسیار خوشایند است. همچنین، ممکن است طراحی بلاک دوربین گلکسی اس 24 متفاوت با قبل باشد که دلیل استفاده از این طراحی متفاوت، تغییراتی است که در ادامه بیشتر راجع به آنها صحبت می‌کنیم.

در شایعات مربوط به مشخصات گلکسی S24 هنوز درباره رنگ‌های این سری زیاد صحبت نشده اما سایت Windows Report در گزارشی همراه با تصاویر به دست آمده از این سری اعلام کرده که احتمالاً خود S24 رنگ‌های مشکی، خاکستری، بنفش و زرد کهربایی دارد. در شایعات گلکسی اس 24 اولترا هم اعلام شده که این گوشی، دارای رنگ بندی مشکی، خاکستری، بنفش و زرد است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بهترین گوشی های میان رده 2023

مرور شایعات گلکسی S24 از نظر نمایشگر

در این قسمت از مرور شایعات سری گلکسی S24 نگاهی به مشخصات نمایشگرهای این سری داریم. به احتمال زیاد، برای همه مدل‌های این سری از پنل AMOLED با حداکثر نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده می‌شود؛ اما پیش‌بینی می‌شود که حداقل نرخ نوسازی گلکسی اس 24 معمولی و پلاس 48 هرتز خواهد بود و برای گلکسی اس 24 اولترا، حداقل نرخ نوسازی تصویر به 1 هرتز می‌رسد.

شایعات گلکسی S24

در عین حال، نگاهی به شایعات گلکسی اس 24 پلاس که توسط حساب توییتری Ice Universe منتشر شده، نشان می‌دهد که احتمالاً این گوشی و گلکسی اس 24 معمولی هم از نظر نمایشگر در سطح مدل‌های اولترا قرار داشته و مجهز به نمایشگر LTPO خواهند بود. همچنین، بعضی از منابع مدعی شده‌اند که نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا بسیار روشن خواهد بود و اوج روشنایی تصویر این گوشی به 2800 نیت می‌رسد. نمایشگر گلکسی اس 24 پلاس هم اوج روشنایی 2500 نیت را خواهد داشت.

همچنین، شایعات منتشر شده درباره مشخصات گلکسی S24 Plus نشان می‌دهند که ممکن است این گوشی به جای رزولوشن FHD گلکسی اس 23 پلاس، دارای رزولوشن QHD باشد. این یعنی تفاوت بین نمایشگر گلکسی اس 24 و مدل پلاس این گوشی بیشتر خواهد شد؛ اما در مقابل، شاهد کاهش تفاوت بین نمایشگر گلکسی S24 و مدل پلاس این سری خواهیم بود.

در برخی از شایعات گلکسی S24 هم این ادعا مطرح شده که سامسونگ، اندازه تصویر گوشی‌های این سری را به روش‌های دیگر افزایش می‌دهد.

مرور شایعات گلکسی S24 از نظر دوربین

هنوز شایعات زیادی درباره دوربین سری گلکسی S2 منتشر نشده اما یکی از مهم‌ترین شایعاتی که در این زمینه شنیده شده، این است که به احتمال زیاد، دوربین گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس هم همان دوربین‌های 50 مگاپیکسلی سری پیش هستند. انتظار می‌رود که مابقی حسگرها یعنی 12 مگاپیکسلی اولتراواید، 10 مگاپیکسلی 3x تله فوتو و 12 مگاپیکسلی سلفی مدل‌های اس 23 در این سری هم وجود داشته باشند و اخیراً شنیده شده که دوربین 12 مگاپیکسلی قبلی، همچنان پابرجا خواهد بود.

طراحی سری گلکسی S24

 

 

شاید دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی گلکسی اس 23 و دوربین‌های اولتراواید و سلفی 12 مگاپیکسلی این گوشی، در این سری تغییر نکرده باشند؛ اما در یکی از شایعات، ادعا شده که دوربین گلکسی S24 Ultra مجهز به یک حسگر 1 اینچی است که جزء بزرگ‌ترین حسگرهای موجود در بازار محسوب می‌شود.

همچنین این احتمال وجود دارد که در راستای ارتقای مشخصات گلکسی S24 Ultra ، یک یا دو دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی این گوشی هم تغییراتی داشته باشند.

در بعضی از شایعات گلکسی S24 اولترا ادعا شده که دوربین این گوشی مجهز به قابلیت زوم از فاصله بیشتر، حسگر بزرگ‌تر و دیافراگم عریض‌تر است. این تغییرات باعث می‌شوند که حداکثر زوم دوربین گلکسی اس 24 اولترا به 50 برابر برسد؛ اما بعد از آن، بعضی از منابع مدعی شدند که حداکثر میزان زوم دوربین گلکسی S24 اولترا همان 100 برابر خواهد بود که در حال حاضر برای گلکسی اس 23 اولترا وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی 2023

بهترین گوشی های آنر 2023

یکی دیگر از منابع خبری، مدعی شده که دوربین گلکسی اس 24 اولترا مجهز به قابلیت جابجایی بین زوم اپتیکال 3 و 10 برابری خواهد بود. به این ترتیب، امکان ارتقای سطح بزرگ‌نمایی دوربین بدون استفاده از روش برش زدن پیکسل‌ها که در گوشی اکسپریا وان IV به کار رفته، فراهم می‌شود.

تغییرات دوربین گلکسی S24 Ultra هر چه که باشند، یکی از افشاگران حوزه تکنولوژی معتقد است که لنز تله فوتوی این گوشی، امکانات قابل توجهی خواهد داشت. IceUniverse در ماه مرداد امسال اعلام کرد که کیفیت تصاویر زوم 3~10 برابری دوربین گلکسی S24 اولترا ارتقای چشمگیری خواهد داشت. او بعداً اعلام کرد که ظاهراً این ارتقای کیفیت، حاصل استفاده از یک حسگر 50 مگاپیکسلی جدیید در این گوشی است.

افشاگری دیگر به نام Yogesh Brar هم در رابطه با مشخصات گلکسی S24 اولترا معتقد است که یک لنز 50 مگاپیکسلی با زوم 3 برابر، جایگزین لنز تله فوتوی زوم 3 برابری گلکسی S23 اولترا خواهد شد و دوربین 10 مگاپیکسلی دوم، با قدرت زوم 10 برابر همچنان در این گوشی حفظ می‌شود. Ice Universe در این مورد دیدگاه متفاوتی داشته و اعلام کرده که احتمالاً این گوشی یک دوربین تله فوتوی 5x جدید قرار دارد و دوربین 3x این گوشی تغییر نخواهد کرد.

طراحی سری گلکسی S24

این احتمال هم وجود دارد که دوربین سری گلکسی S24 با یکی از اپلیکیشن‌های محبوب یعنی اینستاگرام در ارتباط باشد. کدهای به دست آمده از جدیدترین نسخه اینستاگرام، نشان می‌دهند که کاربران S24 می‌توانند یک میانبر برای دوربین اینستاگرام روی صفحه قفل گوشی خودشان درج کنند. به این ترتیب، می‌توانید بدون نیاز به باز کردن اینستاگرام، به دوربین این اپلیکیشن دسترسی پیدا کرده و عکس‌های خودتان را در این شبکه اجتماعی منتشر کنید.

در یکی دیگر از شایعات مربوط به دوربین سری گلکسی اس 24 هم تأیید شده بود که مدل اولترای این سری، لنز تله فوتوی 50 مگاپیکسلی 5x دارد. همین منبع، مدعی شده بود که دوربین گلکسی اس 24 پلاس شبیه به دوربین گلکسی S24 است.

مرور شایعات گلکسی S24 از نظر مشخصات و عملکرد

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 در اوایل پاییز امسال رونمایی شد. این تراشه از نظر عملکرد سی‌پی‌یو 30 درصد و از نظر قدرت جی‌پی‌یو 25 درصد نسبت به قبل ارتقاء پیدا کرده است. بهره‌وری انرژی سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یوی این چیپ‌ست هم به ترتیب 20 و 10 درصد افزایش پیدا کرده است. طبق اطلاعات به دست آمده درباره مشخصات سری گلکسی S24 ، انتظار می‌رود که مدل اولترای این سری با اسنپدراگون 8 نسل 3 ساخته شده باشد.

شایعات گلکسی S24

 

ویژگی‌های سایر مدل‌های سری S24 کمتر مشخص شده است. هر سه مدل سری گلکسی S23 صرف نظر از بازاری که این گوشی‌ها در آنها عرضه می‌شود، مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهند بود – در سری قبل، گوشی‌های گلکسی S برای بعضی از نقاط جهان با تراشه اگزینوس ساخته شده بودند. در بعضی از شایعات سری گلکسی اس 24 هم ادعا شده که این بار هم سامسونگ همان روش تفکیک پردازنده را در پیش می‌گیرد.

بر اساس این شایعات، گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس برای آمریکا، با اسنپدراگون 8 نسل 3 ارایه شده و برای سایر نقاط دنیا مثل اروپا، این گوشی‌ها مجهز به اگزینوس 2400 خواهند بود. در یکی دیگر از شایعات گلکسی S24 هم ادعا شده که سامسونگ، باز هم از یک نسخه بهینه‌سازی شده چیپ‌ست اسنپدراگون استفاده می‌کند، اما فقط گلکسی S24 اولترا و S24 پلاس با چیپ‌ست اسنپدراگون 8 نسل 3 ساخته می‌شوند. مدل معمولی یعنی گلکسی اس 24، مجهز به چیپ‌ست اگزینوس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس 2023

بهترین گوشی های پوکو 2023

لازم به ذکر است که طبق پرونده‌های رگولاتوری آمریکا، همه مدل‌های گلکسی اس 24 در این کشور با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 ساخته شده‌اند.

مدل‌های قبلی سری گلکسی S که با تراشه اگزینوس ساخته شده بودند، از نظر عملکردی در حد مدل‌های ساخته شده با اسنپدراگون نبودند؛ اما به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال پر کردن این شکاف است. بنچمارک‌های منتشر شده، نشان می‌دهند که اگزینوس 2400 عملکرد چند هسته‌ای بهتری نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 2 و تراشه A16 بایونیک اپل دارد، اما توانایی شکست دادن تراشه A17 پروی آیفون 15 پرو یا چیپ‌ست اسنپدراگون 8 نسل 3 را ندارد.

شایعات گلکسی S24

سامسونگ ادعا کرده که از نظر جی‌پی‌یو، اگزینوس 2400 نسبت به A17 پرو عملکرد بهتری دارد. البته تا زمانی که با این گوشی‌های سامسونگ کار نکرده باشیم، امکان تأیید این ادعا را نداریم.

بنچمارک‌های منتشر شده در اوایل ماه نوامبر میلادی، یک دستگاه مجهز به تراشه اسنپدراگون را نشان می‌دادند که گفته شده بود این بنچمارک‌ها مربوط به گلکسی اس 24 اولترا هستند که در تست چند هسته‌ای گیک‌بنچ، با اختلاف 3 درصدی پس از آیفون 15 پرو مکس قرار داشت – این رکورد، در رقابت بین سامسونگ و آیفون یک رکورد قابل توجه است. همان بنچمارک‌ها هم یک گوشی مجهز به اگزینوس 2400 – احتمالاً گلکسی S24 – را نشان می‌دادند که در تست‌های چند هسته‌ای گیک‌بنچ از آیفون 15 پیشی گرفته بود، اما تراشه اگزینوس هنوز از نظر عملکرد نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 3 در سطح پایین‌تری قرار دارد.

شایعات گلکسی S24
طراحی قلم S Pen

همچنین، در رابطه با مشخصات گلکسی اس 24 پلاس ادعا شده که این گوشی، 12 گیگابایت رم خواهد داشت (بر خلاف مدل‌های S23 که 8 گیگابایت رم داشتند). اما ممکن است برای دسترسی به این میزان رم، نیاز به خرید مدل‌های گران قیمت این سری را داشته باشید. یکی دیگر از افشاگران هم خبر از افزایش رم ظرفیت این سری داده و مدعی شده بود که گلکسی S24 اولترا، 16 گیگابایت رم دارد. این در حالیست که در جدیدترین شایعات منتشر شده درباره مشخصات سری گلکسی اس 24 ، ادعا شده که در این سری رم 16 گیگابایتی نداریم و احتمالاً سری گلکسی S24 هم با همان ظرفیت رم 8-12 گیگابایت سری گلکسی S23 عرضه می‌شوند.

در همین خبر، ادعا شده که ظرفیت حافظه داخلی گلکسی اس 24 معمولی هم مثل مدل‌های پلاس و اولترای این سری از 256 گیگابایت شروع می‌شود. چند منبع دیگر هم این ادعا را تأیید کرده‌اند و ما هم امیدواریم که این خبر درست باشد.

مرور شایعات گلکسی S24 از نظر قابلیت‌های هوش مصنوعی

امروزه قابلیت‌های هوش مصنوعی جزء مهم‌ترین امکانات گوشی‌های هوشمند هستند و به نظر می‌رسد که سامسونگ هم تلاش‌های خودش را در این زمینه پررنگ‌تر کرده است. در گزارشی که اخیراً از کره درباره قابلیت‌های سری گلکسی اس 24 منتشر شده بود، اعلام شد که شرکت سامسونگ قصد دارد تکنولوژی هوش مصنوعی را در سری گلکسی S24 پیاده‌سازی کرده و تجربیاتی شبیه به آنچه در سری پیکسل مشاهده می‌شود، برای کاربران ایجاد کند.

شایعات گلکسی S24

گفته شده که تکنولوژی هوش مصنوعی مولد سری گلکسی S24 با نام Samsung Gauss شناخته می‌شود. طبق گزارش‌ها، این تکنولوژی باعث ایجاد قابلیت‌هایی مثل خلاصه کردن داکیومنت‌ها، ترجمه محتوای اپلیکیشن‌های شخص ثالث، کمک به نوشتن ایمیل و غیر می‌شود.

در یکی از گزارشات مربوط به قابلیت‌های سری گلکسی S24 ادعا شده که سامسونگ، برای دسترسی به تکنولوژی‌های هوش مصنوعی این گوشی‌ها از کاربران هزینه دریافت می‌کند؛ اما هنوز مشخص نیست که این ادعا چقدر درست است. در هر صورت، اگر قرار باشد که قابلیت‌های هوش مصنوعی این گوشی‌ها باعث جلب توجه کاربران شود، چنین استراتژی بسیار عجیب است.

در یکی از خبرهای منتشر شده درباره OneUI 6.1 هم یکسری از قابلیت‌های هوش مصنوعی سری گلکسی S24 مشخص شده بود. از جمله این قابلیت‌های گلکسی S24  می‌توان به وال‌پیپرهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، سازمان‌دهی خودکار یادداشت‌ها، ترجمه مکالمات توسط هوش مصنوعی و یکسری قابلیت ویرایش عکس اشاره کرد که به قابلیت‌های گوگل پیکسل شباهت دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 15 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 20 میلیون

با استفاده از قابلیت‌های گلکسی اس 24 در زمینه ویرایش عکس، می‌توانید اشیاء را در صحنه جابجا کنید. با وجود چنین قابلیتی، می‌توانید اشیای مختلف را به راحتیِ کپی و پیست کردن متن، در تصویر جابجا کنید. همچنین، گوشی قابلیت به خاطر سپردن ویرایش‌های انجام شده را دارد و می‌توانید بدون نیاز به شروع کردن از صفر، بین این تغییرات جابجا شوید.

در یکی دیگر از خبرهای منتشر شده درباره قابلیت‌های سری گلکسی S24 ادعا شده که تکنولوژی ترجمه ویس این گوشی‌ها، امکان ترجمه صحبت‌های حداکثر 10 نفر را دارند. همچنین می‌توانید برای دوربین تله فوتو از عکس/ویدیوی Single Take استفاده کنید و کارهایی مثل تولید متن و خلاصه‌سازی متون هم با این سری قابل انجام هستند.

مرور شایعات گلکسی S24 از نظر باتری و  تکنولوژی شارژ

در رابطه با باتری گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24 اولترا، خبرهای زیادی منتشر نشده؛ به خصوص از نظر طراحی جدید باتری این گوشی‌ها. ظاهراً سامسونگ برای هر دو گوشی از یک باتری پشته‌ای استفاده کرده که باعث افزایش تراکم انرژی بدون بزرگ‌تر شدن حجم باتری می‌شود. بر اساس یکی از شایعات گلکسی S24، سامسونگ می‌تواند با این طراحی باتری گلکسی اس 24 اولترا و پلاس، تراکم انرژی این گوشی‌ها را تا 10 درصد افزایش دهد.

شایعات گلکسی اس 24

 

در شایعات اولیه، ادعا شده بود که باتری گلکسی اس 24 اولترا و گلکسی اس 24 پلاس ، مثل سری قبل این دو گوشی به ترتیب 5000 و 4700 میلی‌آمپر ساعتی هستند. اما در یکی از گزارشات مربوط به نمایشگر این گوشی‌ها هم ادعا شده بود که احتمالاً باتری گلکسی اس 24 پلاس ، 4900 میلی‌آمپرساعتی است.

ممکن است طراحی جدید باتری سری گلکسی S24 سرعت 45 واتی فعلی شارژ این گوشی را هم به 65 وات افزایش دهد اما ممکن است چنین اتفاقی رخ ندهد؛ چون اسناد به دست آمده از مجوز این گوشی‌ها برای چین نشان می‌دهد که سرعت شارژ گلکسی 24 معمولی، 25 وات و سرعت شارژ مدل‌های اولترا و پلاس این سری، 45 وات است.

هنوز اطلاعاتی درباره این مشخصات گلکسی S24 در دست نیست اما منطقی است که برای یک نسل دیگر هم شاهد استفاده از باتری 3900 میلی‌آمپرساعتی باشیم. باید دید که آیا سرعت شارژ گلکسی S24 و S24 پلاس از 25 وات به 45 وات افزایش پیدا می‌کند یا خیر.

به هر حال، افزایش سرعت شارژ این گوشی‌ها می‌تواند تغییر بسیار مطلوبی باشد به خصوص با توجه به اینکه بالاخره سری آیفون 15 با پورت USB-C ارائه شدند.

شایعات گلکسی اس 24

همچنین، انتظار می‌رود که آپدیت OneUI 6.1 قابلیت جدید طراحی شده برای حفاظت از باتری سری گلکسی S24 را داشته باشد. در سیستم حفاظت معمولی، وقتی شارژ باتری به 100% می‌رسد، شارژ دستگاه متوقف شده و فقط در صورت رسیدن مجدد آن به 95 درصد، دوباره شروع به شارژ می‌شود. دلیل طراحی این سیستم این است که قرار داشتن طولانی مدت باتری در وضعیت شارژ صددرصد، برای سلامت باتری مضر است.

عملکرد سیستم حفاظت تطبیق‌پذیر (Adaptive) به این صورت است که با رسیدن سطح باتری به 80 درصد، سرعت شارژ کاهش می‌کند تا وقتی که زمان بیدار شدن کاربر نزدیک باشد. در سیستم حفاظت حداکثری هم گوشی فقط تا 80 درصد شارژ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 10 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 12 میلیون

مرور شایعات گلکسی S24 از نظر قیمت و تاریخ عرضه

در این قسمت، به بررسی قیمت و تاریخ عرضه گلکسی S24 می‌پردازیم. به احتمال زیاد، معرفی سری گلکسی S24 در ماه‌های ژانویه یا فوریه 2024 (اواسط دی تا اسفند 1402) و در رویداد Galaxy Unpacked انجام می‌شود. سال پیش، سری گلکسی S23 روز اول فوریه رونمایی شد و حساب Tech_Reve مدعی شده که در واکنش به رونمایی زودهنگام آیفون 15، تاریخ عرضه سری گلکسی S24 هم یک ماه زودتر از موعد خواهد بود.

شایعات گلکسی S24

این یعنی، سری گلکسی اس 24 در ماه ژانویه رونمایی می‌شود اما بعداً در یک شایعه دیگر اعلام شد که زودترین تاریخ عرضه S24 اواسط ژانویه است.

در تازه‌ترین شایعه مربوط به تاریخ عرضه سری گلکسی اس 24 ادعا شده که این سری در تاریخ 17 ژانویه (27 دی) در کالیفرنیا رونمایی خواهد شد.

اخیراً هم مدارک مربوط به مجوز گلکسی S24 اولترا در تایلند به دست آمدند. این مدارک هم نشان دهنده شواهد مستقیمی برای رونمایی زودهنگام از سری S24 نیستند؛ اما نشان می‌دهند که احتمالاً سامسونگ تولید سری نهایی S24 را برای فروش این گوشی‌ها آغاز کرده است.

تاریخ عرضه گلکسی S24 هر چه باشد، احتمال دارد که در کنار رونمایی سری گلکسی اس 24 شاهد معرفی محصولات دیگری هم باشیم؛ همانطور که امسال، گلکسی بوک 3 در کنار سری گلکسی اس 23 رونمایی شد.

قیمت سری گلکسی اس 24 هم مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که قیمت این سری همان حدود قیمت سری قبل یعنی 799، 999 و 1199 دلار باقی بماند. در یکی از شایعات گلکسی S24 ادعا شده که قیمت سری گلکسی S24 نسبت به سری قبل تغییر نخواهد داشت چون سامسونگ برای پیشگیری از افزایش قیمت این سری، این گوشی‌ها را با ترکیبی از تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 3 و اگزینوس 2400 تولید می‌کند.

به خصوص با توجه به اینکه قیمت گلکسی S23 در بعضی از کشورها مثل انگلیس و استرالیا نسبت به گلکسی S22 بیشتر بود، کاربران سامسونگ در این کشورها امیدوارند که قیمت سری گلکسی S24 در کشورهای خودشان افزایش نداشته باشد.

جمع‌بندی

شاید به نظر برسد که تا رونمایی از سری گلکسی S24 فاصله زیادی زیادی داریم، اما تاریخ عرضه گلکسی اس 24 از آنچه تصور می‌کنید نزدیک‌تر است! با توجه به اینکه جدیدترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ به صورت رسمی رونمایی شدند، مهم‌ترین محصول باقی مانده سامسونگ برای چند ماه پیش رو، سری گلکسی S24 است. قطعاً این محصولات سامسونگ هم جزء پرطرفدارترین و بهترین گوشی‌های اندروید امسال هستند.

با وجود این ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی‌های سامسونگ به خصوص سری گلکسی S23، انتظار داریم که در سری جدید این گوشی‌ها شاهد بهبود برخی قابلیت‌ها باشیم از جمله: افزایش سرعت شارژ، ارتقای قابلیت‌های قلم S Pen، افزایش ظرفیت رم و حافظه داخلی، ثابت ماندن قیمت و اختیاری شدن One UI که البته مورد آخر کمی بعیدتر است.

سوالات متداول

مهم‌ترین قابلیت‌های سری گلکسی S24 چیست؟

به غیر از ارتقای سخت‌افزار دوربین، باتری و پردازنده این سری، انتظار می‌رود که در سری گلکسی اس 24 شاهد اضافه شدن قابلیت‌های مربوط به هوش مصنوعی باشیم.

سری گلکسی اس 24 چند نسخه دارد؟

انتظار می‌رود که در این سری هم حداقل دو مدل یعنی گلکسی اس 24 معمولی و اولترا را داشته باشیم. بعضی از تحلیلگران باور دارند که این بار، شرکت سامسونگ گلکسی اس 24 پلاس را حذف می‌کند تا فاصله بین مدل معمولی و اولترای این سری بیشتر شود و بعضی دیگر با این دیدگاه مخالف هستند.

قیمت گلکسی S24 چقدر است؟

اطلاعات زیادی درباره قیمت سری گلکسی اس 24 در دست نیست اما انتظار می‌رود که قیمت این سری با سری قبل که به ترتیب 800، 1000 و 1200 دلار قیمت داشتند، اختلاف چندانی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره این شایعات S24 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر