;
coinex

رئیس سازمان محیط زیست قول روزهای پاک‌تری را می‌دهد؛ البته تا ده سال آینده

با وجود آلودگی هوا و افزایش روز افزون آن، رئیس سازمان محیط زیست قول روز‌های پاک‌تری را می‌دهد. البته بر اساس گفته‌های وی ممکن است این امر ده سال طول بکشد.

آلودگی هوا و مشکلات فراوانی که برای مردم به وجود آورده رو به افزایش است. با این حال رئیس سازمان محیط زیست قول روزهای پاک‌تری را داده است. این در حالی است که آلودگی هوا نه تنها سیر نزولی نداشته بلکه بر اساس گزارش هواشناسی استان تهران علاوه بر تداوم آلودگی هوای تهران باتوجه به پایداری و سکون هوا غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی به‌ویژه در کرج، اراک و اصفهان نیز افزایش می‌یابد و موجب افزایش آلودگی هوای این مناطق می‌شود.

بیشتر بخوانید:  تاثیر آلودگی هوا بر سلامت انسان چیست؟ با آگاهی از خودمان محافظت کنیم

با این وجود رئیس سازمان محیط زیست نظر دیگری دارد، او می‌گوید آب و هوای ایران به نسبت وضعیت کشورهای همسایه شرایط بهتری به لحاظ آلایندگی دارد.

سلاجقه می‌گوید: «با این سمت و سویی که گرفته شده است حداقل تا ۱۰ سال آینده دیگر این روزها در تهران تجربه نخواهد شد و اگر شرایط اقلیمی هم کمک کند از سال‌های آینده این شرایط در تهران نخواهد بود.»

رئیس سازمان محیط زیست قول روزهای پاک‌تری را می‌دهد؛ البته تا ده سال آینده

او درباره انتقاد از کیفیت سوخت و استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها گفته است: «مازوت یکی از انواع سوخت است که در کشور استفاده می‌شود که در دنیا هم استفاده می‌شود. ما وقتی نتوانیم سوخت مناسب را تامین کنیم، وزارت نفت برای تامین سوخت نیروگاه‌ها به سمت سوخت‌های جایگرین می‌رود، اینجا که نمی‌توان نیروگاه و پالایشگاه را تعطیل کرد.»  او گفته است: «مازوت‌سوزی در تهران و کلانشهرها نداریم و ۹ پالایشگاه در حال کیفی‌سازی سوخت هستند تا سوخت با کیفیت مناسب تولید کنند و مازوت‌سازی در البرز و تهران و اصفهان و کلانشهرها نداریم.»

این در حالی است که طی چند روز گذشته رسانه‌های داخلی راجع استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها اخطار داده‌اند.

حتی روز گذشته مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی خبر داد که در نیروگاه شازند روزانه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر مازوت به مصرف می‌رسد.  او گفت: «اگر گاز هم در اختیارمان قرار گیرد به همین میزان مصرف گاز خواهیم داشت.»

گرچه اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش برف و باران از عصر جمعه (اول دی‌ماه) خبر داده اما تداوم آلودگی هوای تهران همچنان باقی است.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر