;
coinex

علت اختلال در جایگاه‌های سوخت ؛ همه چیز زیر سر بانک ملت بود؟

با گذشت چند روز حالا علت اختلال در جایگاه‌های سوخت مشخص شده است؛ حال آنکه پیش‌تر حمله سایبری گروه هکری «گنجشک درنده» علت این اختلالات معرفی شده بود.

نزدیک به یک هفته است که پمپ بنزین‌های ایران با مشکلات و اختلالات مختلف مواجه است و تاکنون تنها بخشی از آنها به روال عادی برگشته‌اند. مشاهدات مشخص کرده است که در برخی جایگاه‌های سوخت هنوز امکان سوختگیری وحود ندارد. همچنین سوختگیری در تعدادی دیگر از جایگاه‌ها فقط با کارت سوخت شخصی افراد قابل انجام است و بنابه دلایلی کارت سوخت در خود جایگاه وجود ندارد. این مشکلات در سراسر کشور قابل مشاهده است و مشخص نیست که چرا مسئولین در بازگرداندن شرایط عادی ناتوان هستند. اما حالا خبر رسیده که علت اختلال در جایگاه‌های سوخت مربوط به بانک ملت می‌شود.

بیشتر بخوانید: رونق بازار استارتاپ‌های فروش بنزین سیار‌ ؛ لیتری 35 هزار تومان

علت اختلال در جایگاه‌های سوخت مشخص شد

جعفر سالاری، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص علت اختلال در پمپ بنزین‌های کشور گفت:

«نزدیک به یک هفته از اختلال سامانه سوخت می‌گذرد و در فضای مجازی موضوع جدیدی مبنی بر اینکه اختلال ایجاد شده از طریق سرورهای بانک ملت رخ داده است مطرح می‌شود، موضوعی که تا کنون تأیید و یا تکذیب نشده است.»

علت اختلال در جایگاه‌های سوخت مشخص شد

وی افزود: «اختلالی در جایگاه‌های سوخت وجود داشته که آن را برطرف کردیم؛ امروز میگویم مسئله هک جایگاه‌های سوخت به ما مربوط نمی‌شود.»

سالاری بیان کرد:

زمانی که افراد به جایگاه می‌رفتند امکان پرداخت با درگاه بانک ملت وجود نداشت. بنابراین باید پدافند غیر عامل علت این مسأله را بررسی و اعلام کند.

اختلال در جایگاه‌های سوخت با درگاه بانکی تکذیب شد

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در مورد اختلال در درگاه بانک ملت گفت: «اخبار منتشر شده مبنی بر ربط دادن اختلال جایگاه‌های سوخت به درگاه بانک ملت کذب می‌باشد.»
سالاری تصریح کرد:

سازمان پدافند غیرعامل در حال بررسی این موضوع است و نتیجه اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما واقعاً اختلال در درگاه بانک ملت منجر به اختلالات در جایگاه‌های سوخت شده است؟ البته از دسترس خارج شدن جایگاه‌های سوخت ممکن است واقعاً به حمله سایبری گروه گنجشک درنده مربوط شود. نظر در این خصوص چه نظری دارید؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر