coinex
راهنمای خرید تکراتو

 حتی نحوه‌‌ی جریان اطلاعات در مغز انسان هم با دیگر حیوانات متفاوت است!

مطالعات نشان از آن دارد که اطلاعات در مغز انسان مانند دیگر حیوانات جریان پیدا نمی‌کند. چه تفاوتی وجود دارد؟ با تکراتو همراه باشید.

نتایج به دست آمده از پژوهش‌هایی که دانشمندان انجام داده‌اند، به ما درباره‌ی نحوه فرگشت گونه انسان اطلاعات زیادی می‌آموزد. در این مطالعه، با تکنیک‌های تصویربرداری پیشرفته پرده از راز تفاوت مغز انسان و دیگر حیوانات برداشته شده است.

نحوه جریان اطلاعات در مغز انسان چگونه است؟

دانشمندان EPFL در سوئیس از تکنیک‌های پیشرفته اسکن مغز برای تجزیه و تحلیل فعالیت مغز انسان، موش و ماکاک (نوعی میمون) استفاده کردند. آنها با مقایسه «نقشه‌های ترافیک»ی دریافتند که مغز انسان از مسیرهای متعددی استفاده می‌کند، و در دیگرسو مغز موش‌ها و ماکاک‌ها از یک کانال مشخص استفاده می‌کند.

اطلاعات در مغز انسان
نحوه جریان اطلاعات در مغز

برای درک بهتر تصور کنید که اتوبانی دارای بالاگذر و خروجی‌های متعدد است، این چنین ماشین‌ها به راحتی می‌توانند چند انتخاب داشته باشند و اگر مسیری مسدود شد، جایگزینی وجود داشته باشد. در مغز انسان نیز تقریباً چنین چیزی دارد اتفاق می‌افتد.

 اهمیت مسیرهای موازی در مغز

این مطالعه یک رویکرد جدید است که نظریه‌ی گراف‌ها و اطلاعات را باهم ترکیب می‌کند. این‌چنین ما می‌توانیک درک کنیم که پیام‌های مغز انسان در هر توقف یا بدون تغییر باقی می‌مانند یا کاهش می‌یابند. اهمیت مسیرهای موازی، که مانند اثر انگشت منحصر به فرد هستند، اینجاست که در صورت آسیب، با انعطاف پذیری خاص خود می‌توانند به صورت بالقوه اطلاعات را از طریق کانال‌های دیگر انتقال دهند.

 آن‌چه گفتیم…

این تحقیق به درک آسیب های مغزی و شرایطی مانند زوال عقل پرداخته و نشان می‌دهد که مغز انسان‌ها امکان اتصالات پیچیده‌تر را فراهم می‌کند و در این میان، مسیرهای موازی می‌توانند بازنمایی چندگانه واقعیت و عملکردهای انتزاعی را تسهیل کنند. هدف تحقیقات آینده مدل‌سازی فرآیندهای پیچیده در مغز است.

برگرفته از نشریهٔ اینترنتی sciencealert

دیدگاه شما درباره‌ی تفاوت‌های جریان اطلاعات در مغز انسان و دیگر حیوانات چیست؟ لطفاً، نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای تکراتو بنویسید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر