;
coinex

افت شدید فروش گوشی های آیفون در چین؛ آیفون قربانی فشارهای رقابتی

بر اساس یادداشت های تحلیلگران موسسه جفریز فروش گوشی های آیفون در چین افت شدیدی داشته است. تحلیلگران دلیل این افت 30 درصدی را فشار رقبای داخلی می‌دانند.

آنها معتقدند فشار رقبای داخلی، باعث قربانی شدن این برند شده است. رویترز نیز معتقد است کاهش فروش چشمگیر آیفون در چین فشار داخلی رقبا را تائید می‌کند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت گوشی های آیفون امروز 18 دی 1402

افت شدید فروش گوشی های آیفون در چین

کاهش فروش گوشی های آیفون شاخص کلی فروش گوشی‌های هوشمند در چین را نشان می‌دهد؛ چرا که گوشی‌های اندوید نیز رشد ثابتی نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

اما نکته قابل توجه این است که افت فروش گوشی های آیفون با وجود ارائه تخفیفات چشمگیر اتفاق افتاده است. به عنوان مثال قیمت آیفون 15 پرو و پرومکس در پلتفرم تجارت آنلاین Pinduoduo در هفته نخست 2024 میلادی 16 درصد کاهش یافته بودند. اما با این وجود نتواسته فروش مناسبی داشته باشد.

بر اساس یادداشت تحلیلگران موسسه جفریز افت 30 درصدی گوشی های آیفون ، کاهش 3 درصدی سال به سال را برای اپل در تمام سال 2023 در سومین بازار بزرگ خود را به همراه دارد. همچنین این موضوع رابطه مستقیمی با کاهش 0.4 درصدی سهم بازار اپل دارد.

بهرحال تحلیلگران موسسه جفریز فشار رقبای داخلی را دلیل اصلی این کاهش 30 درصدی گوشی‌های آیفون می‌دانند. همچنین آنها پیش‌بینی می‌کنند اپل قرار است در سال 2024 با فشار رقابتی بیشتری مواجه شود که در این صورت شاهد کاهش چشمگیر واردات محصولات اپل به چین خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی کاهش فروش گوشی های آیفون چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر