;
coinex

بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile ؛ راهنمای خرید گوشی مناسب برای کالاف دیوتی

درحال‌حاضر Call of Duty Mobile یکی از جذاب‌ترین عناوین گیمینگ است که با اسمارت‌فون خود می‌توانید تجربه کنید. در این مطلب، تعدادی از بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند این بازی را به‌راحتی اجرا کنند.

پیش از این‌که اسمارت‌فون‌ها به چیپست‌ها و سخت‌افزار قدرتمند مجهز شوند، بازی‌های موبایلی برای بسیاری از گمیرها جذابیتی نداشتند؛ اما این روزها با پیشرفت تکنولوژی و روی‌کار آمدن تراشه‌های قدرتمند، شرکت‌ها می‌توانند بازی‌های با گرافیک بالا و جزییات زیاد برای اسمارت‌فون‌ها عرضه کنند.

باید گفت که تحول عناوین گیمینگ موبایلی به‌حدی چشمگیر بوده که در سال 2022، حدود 50 درصد از سود صنعت گیمینگ به بازی‌های موبایلی اختصاص یافت. اگر می‌خواهید وارد دنیای جذاب بازی‌های موبایلی شوید، در ژانرهای محتلف عناوین زیادی برای این پلتفرم منتشر شده که هرکدام از آن‌ها می‌توانند گیمر را برای مدت طولانی سرگرم کنند. البته برای تجربه بازی‌ها به بهترین شکل ممکن، باید یکی از بهترین گوشی های گیمینگ بازار را داشته باشید تا هنگام بازی با لگ یا افت فریم روبه‌رو نشوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile

بدون تردید می‌توانیم بگوییم که محبوب‌ترین بازی در سبک شوتر برای موبایل، عنوان Call of Duty است. Call of Duty به‌لطف حالت‌های مختلف بازی، سلاح‌های گوناگون، گیم‌پلی جذاب، اسکین‌های مختلف و… به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین عناوین موبایلی شناخته می‌شود و تجربه آن به تمام موبایل گیمرها توصیه می‌شود. همچنین، در صورتی که یکی از بهترین گوشی های گیمینگ بازار را دارید، با افزایش تنظمیات گرافیکی می‌توانید تجربه خود را بیش از پیش بهبود دهید.

هدف اصلی ما در این مطلب، معرفی بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile و بررسی مشخصات آن‌ها است، اما پیش از این‌که به بررسی محصولات موجود در این فهرست بپردازیم، بدنیست ببینیم که بهترین گوشی ها مخصوص بازی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند.

اگر می‌خواهید یک گوشی مناسب برای اجرای بازی کال آف دیوتی موبایل یا هر عنوان دیگری تهیه کنید، باید اسمارت‌فون‌های با تراشه قدرتمند را در اولویت قرار دهید. همان‌طور که می‌دانید، چیپست مهم‌ترین قطعه در سخت‌افزار اسمارت‌فون است و تمام پردازش‌ها برعهده چیپست گوشی است؛ بنابراین، اگر تراشه گوشی شما قدرت پردازش بالایی نداشته باشد، هنگام اجرای برخی از عناوین گرافیکی مثل بازی کال آف دیوتی موبایل به مشکل برمی‌خورید.

تراشه اسنپدراگون 888 برای اجرای این بازی با تنظیمات گرافیکی اولترا، می‌تواند فریم‌ریت را روی 60fps قرار دهد و اسمارت‌فون‌هایی که به این چیپست و چیپست‌های قدرتمندتر مجهز شده‌اند، می‌توانند بهترین گوشی برای Call of Duty باشند.

در ادامه، باید به نمایشگر گوشی توجه داشته باشید، چراکه یک نمایشگر بی‌کیفیت با رفرش‌ریت پایین، نمی‌تواند قدرت پردازش تراشه را به‌خوبی به تصویر بکشد و گاهی اوقات امکان دارد که چیپست گوشی، قدرت کافی را برای اجرای بازی به بهترین شکل ممکن داشته باشد، اما به‌خاطر روشنایی کم نمایشگر، وضوح پایین یا رفرش‌ریت نامناسب، جلوه‌های بصری بازی چندان جذاب به‌نظر نرسد.

بهترین گوشی ها برای Call of duty Mobile
بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile

بعد از چیپست و صفحه‌نمایش، در بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile باید به گنجایش باتری و شارژدهی آن دقت کنید. با این‌که باتری گوشی هیچ نقشی در پردازش اطلاعات و اجرای بازی ندارد، اما به صورت مستقیم بر سخت‌افزار گوشی تاثیر می‌گذارد.

باتوجه به این‌که بازی کال آف دیوتی موبایل به قدرت پردازش زیادی نیاز دارد، باعث می‌شود که شارژ باتری به‌سرعت تخلیه شود و گیمر مجبور شود که هنگام اتصال گوشی به شارژر بازی خود را ادامه دهد. در چنین شرایطی، دمای اسمارت‌فون به صورت چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و افزایش دما باعث می‌شود که عملکرد سخت‌افزار کاهش پیدا کند. همچنین، حرارت زیاد به مرور زمان می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به سخت‌افزار گوشی وارد کند.

در مجموع، اسمارت‌فون‌های با باتری‌ عظیم که می‌توانند برای مدت طولانی بدون نیاز به شارژر، شارژ گوشی را تامین کنند، برای و اجرای بازی کال آف دیوتی موبایل مناسب خواهند بود.

برای نصب Call of Duty Mobile تقریبا به 12.68 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید و در صورتی که فقط به این بازی علاقه دارید و تمایلی به نصب سایر عناوین در اسمارت‌فون خود ندارید، حجم بازی چالشی برای شما ایجاد نمی‌کند و در آخر، باید به میزان رم گوشی و نوع آن دقت کنید. رم گوشی تاثیر مستقیمی بر سرعت گوشی دارد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که برنامه‌های زیادی را به صورت هم‌زمان اجرا کنید. Call of Duty Mobile به حداقل 3 گیگابایت رم نیاز دارد، با این‌حال بهترین گوشی ها برای کال آف دیوتی بیش از 8 گیگابایت رم را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و جایی برای نگرانی نیست.

اکنون که تاحدودی با سخت‌افزار موردنیاز برای اجرای کال آف دیوتی موبایل آشنا شده‌اید، می‌توانیم به معرفی بهترین گوشی ها برای بازی Call of Duty Mobile بپردازیم. البته پیش از بررسی لیست، باید به این نکته اشاره کنیم که گوشی‌ها به‌ترتیب قدرت پردازش معرفی نشده‌اند و معرفی شدن یک اسمارت‌فون در ابتدای جدول صرفا به معنی بهتر بودن آن نسبت به سایر گوشی‌ها نیست.

Honor Magic 5 Pro

بهترین گوشی ها برای بازی Call of Duty Mobile

  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 2
  • نمایشگر: 6.81 اینچ LTPO OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزولوشن 2848×1312 پیکسل
  • باتری: لیتیوم پلیمری با گنجایش 5100 میلی‌آمپر ساعت و توان شارژ 66 وات
  • رم: 8، 12 و 16 گیگابایت
  • حافظه: 256 و 512 گیگابایت

اولین اسمارت‌فونی که در فهرست بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile معرفی می‌کنیم، Honor Magic 5 Pro است. قلب‌تپنده این اسمارت‌فون تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 با فناوری 4 نانومتری است که علاوه‌بر کال آف دیوتی موبایل، برای اجرای تمام اپلیکیشن‌های سنگین مناسب خواهد بود.

نمایشگر آنر مجیک 5 پرو از حداکثر روشنایی 1800 نیت در حالت Peak پشتیبانی می‌کند و می‌توان گفت که رزولوشن، نرخ نوسازی و روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی برای اجرای کال آف دیوتی موبایل ایده‌آل است.

باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی در صورت اجرای بازی‌های سنگین برای 4 ساعت و 55 دقیقه کفایت می‌کند و به‌لطف توان شارژ 66 وات، می‌توانید در مدت 30 دقیقه، باتری را تا میزان 75 درصد شارژ کنید. بنابراین، بعد از 5 ساعت اجرای بازی کال آف دیوتی موبایل می‌توانید استراحت کوتاهی داشته باشید و دوباره با شارژ کامل باتری به بازی بپردازید. در مجموع، آنر مجیک 5 پرو از هرنظر یکی از بهترین گوشی ها برای بازی Call of Duty Mobile است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

Honor 100 Pro

بهترین گوشی ها برای بازی کال آف دیوتی

  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 2
  • نمایشگر: 6.78 اینچی OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزولوشن 1224×2700 پیکسل
  • باتری: لیتیوم پلیمری با گنجایش 5000 میلی‌آمپر ساعت و توان شارژ 66 وات
  • رم: 12 و 16 گیگابایت
  • حافظه: 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت

یکی دیگر از گوشی‌های آنر که در فهرست بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile می‌بنییم، Honor 100 Pro است. این اسمارت‌فون به چیپست قدرتمند اسنپدراگون نسل 2 مجهز شده که با 8 هسته پردازنده و پردازنده گرافیکی Adreno 740 هیچ مشکلی برای اجرای کال آف دیوتی موبایل با بالاترین تنظمیمات گرافیکی ندارد.

نمایشگر این گوشی نیز با تراکم پیکسل 437ppi و حداکثر روشنایی 2600 نیت، برای هرگیمری چشم‌نواز خواهد بود. با این‌که گنجایش باتری آنر 5 پرو کمتر از بهترین گوشی ها مخصوص بازی است، اما به‌لطف توان شارژ 100 وات جایی برای نگرانی وجود ندارد. شما می‌توانید در مدت 32 دقیقه، باتری گوشی را از میزان 0 تا 100 درصد شارژ کنید.

اگر به‌دنبال یکی از بهترین گوشی ها برای کال آف دیوتی هستید که توانایی اجرای این بازی با بالاترین تنظیمات گرافیکی را داشته باشد، آنر 100 پرو می‌تواند یک گزینه ایده‌آل باشد.

Xiaomi 14 Pro

بازی کال آف دیوتی موبایل

  • تراشه: اسنپداگون 8 نسل 3
  • نمایشگر: 6.73 اینچی LTPO AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزولوشن 1440×3200 پیکسل
  • باتری: لیتیوم پلیمری با گنجایش 4880 میلی‌آمپر ساعت با توان شارژ 120 وات
  • رم: 12 و 16 گیگابایت
  • حافظه: 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت

بعد از اسمارت‌فون‌های بالارده آنر، نوبت به معرفی پرچمدار شیائومی در فهرست بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile می‌رسد. در مرکز سخت‌افزار شیائومی 14 پرو شاهد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 هستیم و به همین جهت می‌توان گفت که شیائومی 14 پرو یکی از قدرتمندترین اسمارت‌فون‌های موجود در بازار است.

Xiaomi 14 pro علاوه‌بر تراشه و قدرت پردازش، ازنظر کیفیت نمایشگر نیز می‌تواند رقیب بزرگی برای پرچمدارهای سایر برندها باشد. در پنل جلو این اسمارت‌فون نمایشگر 6.73 اینچی را می‌بینیم که از حداکثر روشنایی 3000 نیت و تراکم پیکسل 522ppi پشتیبانی می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین برتری‌های Xiaomi 14 Pro نسبت به اکثر اسمارت‌فون‌های فهرست بهترین گوشی ها برای بازی Call of Duty Mobile حداکثر توان شارژ 120 وات است. باتری 4880 میلی‌آمپر ساعتی پرچمدار شیائومی در مدت 8 دقیقه به 50 درصد می‌رسد و طی 18 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. به صورت خلاصه، شیائومی 14 پرو به‌خاطر سخت‌افزار قدرتمند، نمایشگر با وضوح بالا و سرعت شارژ فوق‌العاده، یکی از بهترین گوشی ها مخصوص بازی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو 2024

بهترین گوشی های هواوی 2024

Xiaomi 13 Ultra

بهترین گوشی برای بازی کال آف دیوتی

  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 2
  • نمایشگر: 6.73 اینچی LTPO AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزولوشن 1440×3200 پیکسل
  • باتری: لیتیوم پلیمری با گنجایش 5000 میلی‌آمپر ساعت و توان شارژ 90 وات
  • رم: 12 و 16 گیگابایت
  • حافظه: 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت

در ادامه فهرست بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile با یکی دیگر از پرچمدارهای غول تکنولوژی چینی روبه‌رو می‌شویم. شیائومی 13 اولترا به‌لطف چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2، می‌تواند کال آف دیوتی موبایل را با بالاترین تنظیمات گرافیکی و بدون افت‌فریم اجرا کند. همچنین، نمایشگر 6.73 اینچی با وضوح 3200×1440 پیکسل و تراکم 522ppi نیز می‌تواند تمام جزییات دنیای کال آف دیوتی موبایل را به‌نمایش بگذارد.

این گوشی به باتری 5000 ملی‌آمپر ساعتی مجهز شده که تقریبا برای 5 ساعت و 8 دقیقه اجرای بازی Call of Duty Mobile کفایت می‌کند. شارژر 90 واتی این گوشی می‌تواند فقط در مدت 15 دقیقه، باتری را تا میزان 58 درصد شارژ کند. در صورتی که می‌خواهید بعد از شارژ شدن باتری به ادامه بازی خود بپردازید، باید گوشی را حدود 40 دقیقه شارژ کنید.

شیائومی 13 اولترا نیز مانند اکثر اسمارت‌فون‌های موجود در فهرست بهترین گوشی برای بازی کال آف دیوتی از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد که تجربه بازی را بیش از پیش بهبود می‌دهد. البته، برای گیمرهای حرفه‌ای که می‌خواهند بهترین عملکرد خود را در Call of Duty Mobile داشته باشند، توصیه می‌شود از هدست یا هندزفری استفاده کنند تا به‌راحتی صدای قدم‌های حریف‌ را تشخیص دهند.

iPhone 15 Pro Max

بهترین گوشی ها مخصوص بازی

  • تراشه: A17 Pro
  • نمایشگر: 6.7 اینچ LTPO Super Retina XDR OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزولوشن 2796×1290 پیکسل
  • باتری: لیتیوم یونی با گنجایش 4441 میلی‌آمپر ساعت و توان شارژ 23 وات
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه: 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت

اگر در فهرست بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile به‌دنبال یک اسمارت‌فون با قدرت پردازشی به‌خوبی کنسول‌های بازی هستید، آیفون 15 پرو همان گوشی موردنظر شما خواهد بود. قوی‌ترین نسخه پرچمدار جدید غول تکنولوژی آمریکایی به چیپست بایونیک A17 Pro با فناوری 3 نانومتری مجهز شده که بازی کال آف دیوتی موبایل را بدون کوچک‌ترین مشکلی اجرا می‌کند.

بدنیست به این نکته اشاره کنیم که برخی از کاربران این گوشی، از مشکل افزایش دمای بیش‌ازحد که احتمالا به‌خاطر جنس بدنه و مشکلات نرم‌افزاری به وجود آمده بود، ناراضی بودند؛ البته این مشکل بعد از انتشار آپدیت سیستم‌عامل، برای بسیاری از کاربران برطرف شد و حتی هنگام اجرای بازی‌های بسیار سنگین مانند رزیدنت اویل 4 ریمیک نیز، افزایش دمای گوشی برای کاربران چالش برانگیز نخواهد بود.

این اسمارت‌فون برای نمایش تصاویر از نمایشگر Super Retina XDR OLED بهره می‌برد که دارای وضوح 1290×2796 پیکسل است. همچنین، روشنایی این صفحه‌نمایش در حالت Peak به 2000 نیت می‌رسد و به همین جهت، دیدن تصاویر حتی در فضای باز نیز مشکل نخواهد بود.

تنها نقطه ضعف پرچمدار اپل، توان شارژ باتری است. باتری 4441 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی با حداکثر توان شارژ 23 وات، در مدت 1:49 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. با این‌حال، باتری این گوشی برای 6 ساعت و 42 دقیقه بازی کال آف موبایل کفایت می‌کند و می‌توان گفت که از نظر شارژدهی، عملکرد بهتری نبست به سایر اسمارت‌فون‌های لیست بهترین گوشی برای کال آف دیوتی 2023 دارد.

در مجموع، اگر می‌خواهید در رقابت‌های Call of Duty Mobile سرعت عمل بالایی داشته باشید و رقبا خود را شکست دهید، به یکی از بهترین گوشی ها مخصوص بازی نیاز دارید و با اطمینان می‌توانیم بگوییم پرچمدار جدید آیفون اگر بهترین گوشی برای بازی کال آف دیوتی نباشد، قطعا یکی از بهترین‌ها است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

بهترین گوشی های گیمینگ 2023

iPhone 14 Pro Max

بهترین گوشی برای Call of Duty

  • تراشه: Bionic A16
  • نمایشگر: 6.7 اینچ LTPO Super Retina XDR OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزولوشن 1290×2796 پیکسل
  • باتری: لیتیوم یونی 4323 میلی‌آمپر ساعت با توان شارز 23 وات
  • رم: 6 گیگابایت
  • حافظه: 128، 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت

یکی دیگر از محصولات قدرتمند اپل که در فهرست بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile حضور دارد، پرچمدار سال گذشته این کمپانی یعنی iPhone 14 Pro Max است. پردازش‌ها در این گوشی هوشمند برعهده چیپست بایونیک A16 اپل است که در حال‌حاضر به‌عنوان یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موجود در بازار شناخته می‌شود. سخت‌افزار این اسمارت‌فون با حداقل 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی تکمیل می‌شود که بسیار بیشتر از آن چیزی است که برای اجرای Call of Duty Mobile لازم دارید.

آیفون 14 پرو مکس از نظر نمایشگر به‌خوبی نسل بعدی خود است و مشکلی در نمایش جزییات بالای بازی کال آف دیوتی ندارد. با این‌که از نظر پردازنده و صفحه‌نمایش، پرچمدارهای آیفون فوق‌العاده هستند، اما مشکل توان شارژ کم در تمام اسمارت‌فون‌های این کمپانی به چشم می‌خورد. باتری 4323 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی طی 1 ساعت و 52 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود.

همان‌طور که مشاهده کردید، اسمارت‌فون‌های چینی در لیست بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile به باتری‌های با گنجایش بیش از 5000 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند. با این‌حال، به‌لطف سخت‌افزار و چیپست بهینه، باتری 4323 میلی‌آمپر ساعتی آیفون 14 پرو مکس شارژدهی بهتری نسبت به گوشی‌های چینی که به باتری‌های بزرگ‌تر مجهز شده‌اند دارد.

با آیفون 14 پرو مکس می‌توانید به مدت 7 ساعت و 4 دقیقه از بازی کال آف دیوتی لذت ببرید. در مجموع، منصفانه نیست که به‌خاطر توان شارژ کم، از تراشه قدرتمند و نمایشگر چشم‌نواز پرچمدارهای آمریکایی چشم‌پوشی کنیم و اسمارت‌فون‌های آیفون را درکنار بهترین گوشی های گیمینگ قرار ندهیم.

Galaxy S23 Ultra

بهترین گوشی برای کال آف دیوتی 2023

  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 2
  • نمایشگر: 6.8 اینچ Dynamic AMOLED 2X، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزولوشن 1440×3088 پیکسل
  • باتری: لیتیوم یونی با گنجایش 5000 میلی‌آمپر ساعت و توان شارژ 45 وات
  • رم: 8 و 12 گیگابایت
  • حافظه: 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت

بعد از گوشی‌های آمریکایی، باید به بررسی بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile که توسط کمپانی سامسونگ تولید شده‌اند بپردازیم. قلب‌تپنده پرچمدار کره‌ای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 با فناوری 4 نانومتری و پردازنده گرافیکی Adreno 740 است. با این‌که قدرت پردازش این گوشی فوق‌العاده است، اما دلیل اصلی که باعث می‌شود اس 23 اولترا به یکی از بهترین گوشی ها برای کال آف دیوتی تبدیل شود، نمایشگر باکیفیت آن است.

اس 23 اولترا از نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی 120 هرتز، حداکثر روشنایی 1750 نیت و تراکم پیکسل 500ppi بهره می‌برد. اس 23 اولترا به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که برای 6 ساعت و 18 دقیقه بازی کال آف دیوتی کفایت می‌کند. باتری این گوشی با حداکثر توان 45 وات، طی 50 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. با این‌که سرعت شارژ اس 23 اولترا به‌خوبی پرچمدارهای چینی در لیست بهترین گوشی برای کال آف دیوتی 2023 نیست، اما سرعت شارژ آن مانند اسمارت‌فون‌های اپل ناامیدکننده نخواهد بود.

در آخر، اگر فکر می‌کنید نمایشگر بهترین گوشی گیمینگ به‌اندازه تراشه و سخت‌افزار آن اهمیت دارد، اس 23 اولترا اسمارت‌فون ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2023

بهترین گوشی های میان رده 2023

Galaxy S22 Ultra

بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile

  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 1، اگزینوس 2200
  • نمایشگر: Dynamic AMOLED 2X، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزولوشن 1440×3088 پیکسل
  • باتری: لیتیوم یونی 5000 میلی‌آمپر ساعت با توان شارژ 45 وات
  • رم: 8 و 12 گیگابایت
  • حافظه: 126، 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت

از پرچمدار 2022 سامسونگ نیز می‌توانیم به‌عنوان یکی از بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile یاد کنیم. این گوشی هوشمند در دو نسخه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 روانه بازار شد. هردو چیپست با فناوری 4 نانومتری تولید شده‌اند و برای اجرای Call of Duty Mobile قدرت پردازش کافی را دارند، اما چیپست اسنپدراگون عملکرد بهتری نسبت به اگزینوس دارد.

صفحه‌نمایش اس 22 اولترا نیز به‌خوبی نمایشگر نسل بعدی این پرچمدار است و با رزولوشن 3088×1440 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتز، روشنایی 1750 نیت و تراکم پیکسل 500ppi برای اجرای بازی Call of Duty Mobile مناسب خواهد بود. توان موردنیاز این گوشی از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با توان شارژ 45 وات ساعت تامین می‌شود که برای یک جلسه گیمینگ 5 ساعت و 50 دقیقه‌ای کافی خواهد بود.

درمجموع، نمایشگر و سخت‌افزار این گوشی هوشمند برای اجرای کال آف دیوتی موبایل با فریم‌ریت و گرافیک بالا مناسب است، اما بهترین گوشی های گیمینگ که در سال جاری عرضه شده‌اند، سخت‌افزار بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

OnePlus 11

بازی کال آف دیوتی موبایل

  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 2
  • نمایشگر: 6.7 اینچ LTPO3 Fluid AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزولوشن 1440×3216 پیکسل
  • باتری: لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعت با توان شارژ 100 وات
  • رم: 8، 12 و 16 گیگابایت
  • حافظه: 128، 256 و 512 گیگابایت

در ادامه فهرست بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile با وان پلاس 11 روبه‌رو می‌شویم. وان پلاس 11 به‌لطف چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 و پردازنده گرافیکی Adreno 740، درکنار بهترین اسمارت‌فون‌های گیمینگ سال 2023 قرار می‌گیرد. علاوه‌براین، صفحه‌‌نمایش LTPO3 Fluid AMOLED با رزولوشن 1440×3216 پیکسل، تراکم پیکسل 525ppi و روشنایی 1300 نیت می‌تواند قدرت سخت‌افزار این گوشی را هنگام اجرای بازی کال آف دیوتی، به‌خوبی به نمایش بگذارد.

وان پلاس 11 به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که با حداکثر توان 100 وات، فقط در مدت 22 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود و از نظر توان شارژ، بهتر از اکثر محصولات موجود در فهرست بهترین گوشی ها برای بازی Call of Duty Mobile است. باتری این اسمارت‌فون برای اجرای کال آف دیوتی یا هر بازی گرافیکی دیگری تا 5 ساعت و 58 دقیقه کافی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین گوشی در هر بازه قیمتی

بهترین گوشی ها برای PUBG Mobile

OnePlus 12

بهترین گوشی برای Call of Duty

  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 3
  • نمایشگر: 6.82 اینچ LTPO AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزولوشن 1440×3168 پیکسل
  • باتری: لیتیوم پلیمری 5400 میلی‌آمپر ساعتی با توان شارژ 100 وات
  • رم: 12، 16 و 24 گیگابایت
  • حافظه: 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت

یکی دیگر از بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile وان پلاس 12 است که به‌عنوان پرچمدار این کمپانی در سال 2023 شناخته می‌شود. با این‌که وان پلاس 11 از قدرت پردازش بالا و نمایشگر باکیفیتی بهره‌ می‌برد است، اما با اطمینان می‌توان گفت که تجربه بازی کال آف دیوتی در پرچمدار جدید این کمپانی لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

این گوشی هوشمند میزبان پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 است که با پردازنده گرافیکی Adreno 750 و حداکثر 24 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی جفت می‌شود. همچنین، صفحه‌نمایش با تراکم پیکسل 510ppi، وضوح 1440×3168 پیکسل و روشنایی 4500 نیت در حالت Peak، یک صفحه‌نمایش ایده‌آل برای تجربه رقابت‌های Call of Duty خواهد بود.

این گوشی به باتری 5400 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. اگر فکر می‌کنید که چنین باتری عظیمی برای شارژ شدن به زمان زیادی نیاز دارد، اشتباه می‌کنید. باتری 5400 میلی‌آمپر ساعتی وان پلاس 12 با شارژر 100 واتی، طی 11 دقیقه به 50 درصد می‌رسد و برای شارژ کامل این باتری فقط به 26 دقیقه زمان نیاز دارید.

به نسبت اکثر اسمارت‌فون‌های لیست بهترین گوشی ها برای کال آف دیوتی موبایل وان پلاس 12 سرعت شارژ بالاتری دارد که این امکان را برای گیمرها فراهم می‌کند در تمام طول روز، به رقابت در لیگ‌های حرفه‌ای کال آف دیوتی بپردازند.

Pixel 8 Pro

بهترین گوشی ها مخصوص بازی

  • تراشه: Google Tensor G3
  • نمایشگر: 6.7 اینچ LTPO OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزولوشن 1344×2992 پیکسل
  • باتری: لیتیوم یونی 5050 میلی‌آمپر ساعت با توان شارز 30 وات
  • رم: 12 گیگابایت
  • حافظه: 128، 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت

در ادامه فهرست بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile پرچمدار گوگل را می‌بینیم. این اسمارت‌فون به چیپست تنسور جی 3 مجهز شده که عملکردی به‌خوبی تراشه‌های قدرتمند در پرچمدارهای سایر کمپانی‌ها دارد. شاید پیکسل 8 پرو بهترین گوشی برای Call of Duty نباشد، اما باتوجه به پردازنده گرافیکی Immortalis-G715s MC10، رم 12 گیگابایت و نمایشگر LTPO OLED با تراکم پیکسل 489ppi و روشنایی 2400 نیت در حالت Peak، به‌نظر نمی‌رسد که هنگام اجرای بازی با بالاترین تنظیمات گرافیکی دچار مشکلی شوید.

در آخر، شاهد باتری لیتیوم یونی 5050 میلی‌آمپر ساعتی هستیم که با حداکثر توان شارژ 30 وات، در مدت 1 ساعت و 23 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. البته گوگل پیکسل 8 پرو برای رقابت با سایر اسمارت‌فون‌های موجود در فهرست بهترین گوشی برای بازی کال آف دیوتی به شارژدهی بهتر و توان شارژ بیشتری نیاز دارد. باتری این گوشی برای 4 ساعت و 19 دقیقه گیمینگ کفایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

Asus ROG Phone 7 Ultimate

بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile

  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 2
  • نمایشگر: AMOLED، نرخ نوسازی 165 هرتز، رزولوشن 1080×2448 پیکسل
  • باتری: لیتیوم پلیمری با گنجایش 6000 میلی‌آمپر ساعت و توان شارژ 65 وات
  • رم: 16 گیگابایت
  • حافظه: 512 گیگابایت

تا این‌لحظه در فهرست بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile اسمارت‌فون‌هایی را معرفی کردیم که علاوه‌بر گیمرها، با سلیقه افراد معمولی نیز سازگار هستند؛ اما راگ فون 7 آلتیمیت به‌خاطر طراحی منحصربه‌فرد و تریگرهای کنار بدنه گوشی، بیشتر برای گیمرها مناسب خواهد بود.

راگ فون 7 آلتیمیت میزبان تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 است که با پردازنده گرافیگی Adreno 740، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه جفت می‌شود. استفاده از تریگرها در گوشه بدنه باعث می‌شود که عملکرد گیمر در بازی‌های رقابتی بهتر شود، اما مهم‌ترین برتری راگ فون 7 آلتیمیت نسبت به سایر اسمات‌فون‌های لیست بهترین گوشی برای کال  آف دیوتی 2023 در نمایشگر است.

صفحه‌نمایش راگ فون 7 آلتیمیت از حداکثر نرخ تازه‌سازی 165 هرتز پشتیبانی می‌کند و وضوح آن برای نمایش حداکثر تنظمیات گرافیکی بازی مناسب است. البته، درنظر داشته باشید که فریم‌ریت 165 هرتز این گوشی تاثیری در روان‌تر شدن کال آف دیوتی ندارد؛ چراکه با فعال کردن حالت Ultra Frame Rate در بخش Audio and Graphics، می‌توانید فریم‌ریت بازی را حداکثر روی نرخ 120 هرتز قرار دهید.

برق موردنیاز این گوشی از باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که در صورت اجرای بازی به صورت مداوم، تا 6 ساعت و 49 دقیقه پایدار خواهد بود.

Motorola Edge 40 Pro

بهترین گوشی های گیمینگ

  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 2
  • نمایشگر: 6.67 اینچ OLED، نرخ نوسازی 165 هرتز، رزولوشن 1080×2400 پیکسل
  • باتری: لیتیوم پلیمری با گنجایش 4600 میلی‌آمپر ساعت و توان شارژ 125 وات
  • رم: 12 گیگابایت
  • حافظه: 256، 512 گیگابایت

موتورولا اج 40 پرو نیز به‌‌خاطر تراشه اسنپدراگون 8 نسل و پردازنده گرافیکی Adreno 740، یکی از بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile است. علاوه‌براین، نمایشگر با رفرش‌ریت 165 هرتز و روشنایی 1300 نیت در حالت Peak نه‌تنها برای بازی کال آف دیوتی، بلکه برای تمام عناوین گیمینگ موبایل مناسب خواهد بود.

طبیعی است که موتورولا اج 40 پرو باوجود رقبای قدرتمندی مانند آیفون 15 پرومکس، شیائومی 14 پرو، گلکسی اس 23 اولترا و… بهترین گوشی برای بازی کال آف دیوتی نباشد، اما تجربه این عنوان در اج 40 پرو نیز می‌تواند جذاب باشد.

باتری این گوشی هوشمند برای 4 ساعت و 50 دقیقه گیمینگ کافی است و کاربران می‌توانند با استفاده از شارژر 120 واتی، باتری این گوشی را در مدت 23 دقیقه به صورت کامل شارژ کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ تا 15 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ تا 30 میلیون

Poco F5 Pro

بهترین گوشی ها برای بازی Call of duty mobile

  • تراشه: اسنپدراگون 8+ نسل 1
  • نمایشگر: 6.67 اینچ AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزولوشن 1440×3200 پیکسل
  • باتری: لیتیوم پلیمری با گنجایش 5160 میلی‌آمپر ساعت و توان شارژ 67 وات
  • رم: 8 و 12 گیگابایت
  • حافظه: 256 و 512 گیگابایت

در ادامه فهرست بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile باید نگاهی به اسمارت‌فون‌های اقتصادی داشته باشیم. با این‌که یک اسمارت‌فون میان‌رده توانایی رقابت با پرچمدارهای قدرتمند بازار را ندارد و نمی‌تواند بهترین گوشی برای Call of Duty باشد، اما بهترین گزینه برای کاربرانی است که بودجه کافی برای خرید اسمارت‌فون‌های پرچمدار را ندارند.

پوکو اف 5 پرو با تراشه اسنپدراگون 8+ نسل 1 و پردازنده گرافیکی Adreno 730، قدرت پردازش کافی جهت اجرای کال آف دیوتی موبایل را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین، صفحه‌نمایش پوکو اف 5 از حداکثر نرخ فریم 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و با استفاده از حداکثر فریم‌ریت بازی، می‌توانید عملکرد خود را بهبود دهید.

این اسمارت‌فون به باتری 5160 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که برای 5 ساعت و 55 دقیقه گیمینگ کافی است. باتری پوکو اف 5 پرو با حداکثر توان 67 وات، در مدت 48 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود.

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile پرداختیم. تمام اسمارت‌فون‌های این فهرست می‌توانند به‌راحتی بازی Call of Duty را اجرا کنند و همان‌طور که گفتیم، بهترین گوشی برای کال آف دیوتی 2023 به تراشه قدرتمند، نمایشگر باکیفیت و باتری با شارژدهی بالا نیاز دارد و اسمارت‌فون‌های موجود در این فهرست نیز از ویژگی‌های ذکر شده پشتیبانی می‌کنند.

سوالات متداول

آیا گوشی‌های مخصوص گیم برای اجرای کال آف دیوتی بهتر از گوشی‌های معمولی هستند؟

اسمارت‌فون‌های مخصوص گیم معمولا از تریگرهای خاصی بهره می‌برند که برای بهبود عملکرد بازیکن فوق‌العاده هستند، اما نبود این تریگرها در گوشی‌های معمولی چندان دردسرساز نمی‌شود؛ چراکه می‌توانید یک کنترلر را با استفاده از کابل یا بلوتوث به گوشی متصل کنید. بنابراین، نبود تریگرهای مخصوص گیم در اکثر اسمارت‌فون‌هایی که در فهرست بهترین گوشی برای Call of Duty معرفی کردیم، مسئله مهمی نیست.

چگونه مشکل داغ شدن گوشی را هنگام اجرای بازی Call of Duty برطرف کنیم؟

همان‌طور که مشاهده کردید اسمارت‌فون‌هایی که در فهرست بهترین گوشی برای کال آف دیوتی 2023 معرفی کردیم، به سخت‌افزارهای قدرتمندی مجهز شده‌اند و طبیعی است که سیستم خنک‌کننده گوشی به‌تنهایی، دمای گوشی را کنترل نکند. اگر می‌خواهید دمای گوشی خود را به صورت موثری کاهش دهید و از هرگونه افت‌فریم جلوگیری کنید، می‌توانید از فن‌ها و خنک‌کننده‌های گوشی استفاده کنید که روی پنل پشتی گوشی نصب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile چیست؟ به‌نظر شما چه اسمارت‌فون‌های دیگری می‌توانند در این لیست حضور داشته باشند؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (12 نظر)

    گوشی poco f5 هم برای گیم عالی هست

    پاسخ

    داش پول یکی از این گوشی ها و نداریم هیچ پول نت برای دانلود کالاف هم نداریم
    آخه آیفون نه جان من آیفون
    تو خوابم هم نمیتونم ببینم که آیفون دارم
    همون نوکیا برای ما بسه

    پاسخ

    سلام من داریا باند خریدم عالیه از نوت ۱۲پرو روانتره
    ۸گیگ با ۲۵۶ گیگ

    پاسخ

    بخدا اگه پول این گوشیارو داشتم الان اصلا اینجا نبودم

    پاسخ

    منی که دارم با M12 کالاف میزنم مشکلی هم ندارم🫤😂

    پاسخ

    چرا poco x5 pro 5G نیست؟

    پاسخ

    همتون بلدین کپی کنین
    خب لامصب اگه 100 ملیون پول ایفون داشتم چرا باید مجله تخمی شمارو میخوندم

    پاسخ

    وقتی بلد نیستی میخوای تو جمع سر بلند کنی هکایت تو خنده دارو داری با گفت ریدم وسط تمام این گوشی های که اسم بردی
    پوکو F3 رام 8
    mi 11t
    mi 11t poro

    پاسخ

    اگه پول یکی این گوشی هارو داشتم کالاف بازی نمیکردم

    پاسخ