coinex
راهنمای خرید تکراتو

هواپیمای برقی پرواز عمودی هیوندای در سال 2028 رونمایی خواهد شد

در نمایشگاه CES 2024، شرکت Supernal، که به گروه هیوندای موتور تعلق دارد، هواپیمای برخاست و نشست عمودی برقی (eVTOL) خود را معرفی کرد. گفتنی است که هواپیمای برقی پرواز عمودی هیوندای در سال 2028 رونمایی خواهد شد.

.این هواپیما که با نام S-A2 شناخته می‌شود، قابلیت جابه‌جایی پنج نفر را دارد. ارائه این هواپیما در چارچوب برنامه‌های شرکت، به‌منظور ارائه سفرهای هوایی شهری با امنیت، کارایی و بهره‌وری قابل‌توجهی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره نمایشگاه CES 2024 ؛ منتظر چه گجت‌ها و تکنولوژی‌هایی باشیم؟

این وسیله نقلیه با توانایی پرواز با سرعتی معادل 193 کیلومتر در ساعت و در ارتفاع 457 متر، به بهبود نیازهای سفرهای کوتاه با مسافت 40 تا 64 کیلومتر پرداخته است.

Supernal در فرآیند توسعه این هواپیمای برقی، توجه خاصی به ایجاد یک ساختار قوی برای بدنه، اضافه کردن سیستم‌های حیاتی و رعایت استانداردهای ایمنی هوانوردی تجاری جهانی داشته است. این ویژگی‌ها نشان از تعهد Supernal به ایمنی بیشتر در حوزه حمل‌و‌نقل هوایی دارند.

«جیوون شین»، مدیرعامل شرکت Supernal و سرپرست گروه هیوندای موتور گفت:

«سوپرنال با بهره‌گیری از توانمندی‌های یک تیم 600 نفره با استعداد، دانش فنی و تجاری گسترده گروه هیوندای موتور و همچنین اعتماد تأمین‌کنندگان برجسته در صنعت هوانوردی جهانی، آماده است یک دوره جدید از تجربه‌های پروازی را ارائه دهد.»

S-A2 به دلیل طراحی یکپارچه‌اش، به علاوه از قابلیت‌های فنی برجسته، به عنوان یک نمونه منحصر به فرد شناخته می‌شود. Supernal در فرآیند طراحی این هواپیما با تعامل و همکاری نزدیک با تیم طراحان گروه هیوندای موتور، به دنبال ایجاد هماهنگی بین ظاهر و عملکرد S-A2 بوده است. شرکت اعتقاد دارد که این طراحی برجسته، نظر اپراتورهای هوانوردی و مسافران را به خود جلب خواهد کرد. به عنوان مثال، در قسمت صندلی‌های این هواپیما از مواد جاذب انرژی استفاده شده است که با تغییرات نور، باعث ایجاد تجربه دید بیشتر در کابین می‌شود.

در حین استفاده از طراحی و امکانات چشمگیر در S-A2، Supernal با چالش‌هایی در مسیر تجاری‌سازی این هواپیما روبه‌رو است که پیشبینی می‌شود تا سال 2028 بتواند آن‌ها را حل کند. در دهه‌های گذشته، صنعت حمل‌و‌نقل هوایی شاهد ظهور و سقوط مختلف استارتاپ‌ها بوده است. هرچند که وابستگی Supernal به گروه هیوندای به عنوان یک مزیت محسوب می‌شود، اما این شرکت همچنین باید با دریافت استانداردهای مرتبط با تجاری‌سازی هواپیمای برقی خود، به چالش‌های مربوط به این صنعت پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی هواپیمای برقی پرواز عمودی هیوندای چه بود؟ نظر خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر