;
coinex

چه کسی پشت پرده واردات خودرو است؟ ؛ نماینده مجلس فاش کرد [+ویدئو]

دیگر کسی به ادامه روند واردات خودرو امید ندارد و ظاهراً بایستی منتظر فروپاشی دوباره بازار خودرو باشیم. اما چه کسی جلوی واردات را گرفته است؟

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره اینکه چه کسی پشت پرده واردات خودرو است بیان کرد که من نمی‌دانیم چه کسی در این مورد نقش دارد. سال 1397 قطعاً بهترین سال از نظر واردات خودرهای مختلف به ایران بود و تاکنون در هیچ سالی به این عدد نرسیده‌ایم.

در سال جاری نیز اوضاع به همین منوال است و جمعاً 5 هزار خودرو به کشور وارد شده، در صورتی که باید شاهد حضور 100 هزار دستگاه می‌بودیم. حال که چیزی به آخر سال 1402 نمانده، باید بگوییم که واردات در سال جاری تمام شده و باید دید که در سال بعد چه تصمیماتی گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: واردات خودروهای دست دوم به زودی آغاز واردات خودرو

پشت پرده واردات خودرو

عزت اله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

من به عنوان رئیس کمیسیون صنایع مجلس و رئیس ستاد صنعت و معدن آقای رئیسی نمی‌دانم چه کسانی نمی‌گذارند و در برابر واردات خودرو مقاومت می‌کنند؟

سال 97 که موفق‌ترین سال واردات خودرو بود، نهایت 100 هزار خودرو وارد کشور شد، بنابراین واردات 500 هزار خودرو حداقل 5 سال زمان می‌برد.

در جلسه‌ای که 6 صبح با آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی داشتیم، گفتند ارز صنعت را کامل تامین کردیم، آقای وزیر صمت هم رد نکرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص توقف برنامه واردات خودرو چیست؟ آیا امید به احیای دوباره واردات و بازار خودرو وجود دارد؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر