;
coinex

نقض حق اختراع به ضرر اپل تمام شد؛ ورود اپل واچ ممنوع!

فناوری اکسیمتر که به منظور سنجش اکسیژن خون به اپل واچ‌ها اضافه شده اکنون آینده این شرکت را به خطر انداخته است. دادگاه واردات اپل واچ را به دلیل نقض حق اختراع ممنوع اعلام کرده است.

چندی پیش دادگاه به دلیل وجود فناوری اکسیمتر که در اپل واچ‌های موجود بود واردات این محصول را لغو کرد. این کمپانی سعی داشت دادگاه را مجاب به تغییر نظر کند اما اکنون اعلام شده که ورود اپل واچ‌های مجهز به فناوری اکسیمتر به طور کامل ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: گوشی تاشو تکنو فانتوم V2 Fold در پایگاه اطلاعاتی گیک‌بنچ قرار گرفت

نقض حق اختراع گریبان اپل را گرفت

فناوری اکسیمتر به منظور سنجش اکسیژن خون طراحی شده و حق امتیاز این فناوری متعلق به شرکت ماسیمو است. چندی پیش دادگاه کمپانی اپل را  نقض پتنت‌های این شرکت فناوری پزشکی متهم کرد. اپل تاکنون سعی داشت که رای دادگاه را تغییر داده و اجازه واردات اپل واچ‌های خود را دریافت کند.

کمپانی اپل در تلاش است که ممنوعیت وضع شده توسط کمیسیون بین المللی تجارت آمریکا (ITC) را تغییر دهد. ممنوعیت ITC برای واردات اپل واچ‌های سری 9 و اولترا 2 در بازه زمانی کوتاهی در 26 دسامبر 2023 میلادی اجرا شد. اما دادگاه تجدیدنظر یک روز بعد آن را لغو کرد تا درخواست اپل براق توقف طولانی‌تر این دستور را بررسی کند. در نتیجه این شرکت آمریکایی فروش ساعت‌های هوشمند خود را در همان روز از آغاز کرد.

البته اسناد دادگاه نشان می‌دهد که سازمان حفاظت از مرزها و گمرک آمریکا به طور جداگانه در 12 ژانویه 2024 به کمپانی اپل پیشنهاد داد فناوری اکسیمتر را از سری جدید اپل واچ‌های خود حذف کند تا بتواند هم اجازه ورود به آمریکا را دریافت کند هم قوانین (ITC) را زیر پا نگذارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی استفاده از فناوری اکسیمتر در اپل واچ‌ها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر