;
coinex

مجلس، مجوز خودروهای سواری برقی را صادر کرد؛ [+جزئیات مصوبه]

گزارش‌های حاکی از آن است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بالاخره مجوز خودروهای سواری برقی از قبلی نو و کارکرده صادر کرده و از سال 1403 ورود آنها به کشور مجاز خواهد بود.

صبح امروز سه‌شنبه 3 بهمن 1403، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه 1403 کل کشور را مورد بررسی قرار داده و بخش درآمدی بند الحاقی تبصره 9 لایحه بودجه را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: قیمت کارخانه محصولات سایپا بهمن 1402 [+جدول]

مجوز خودروهای سواری برقی

در بند الحاقی 1 تبصره 9 لایحه بودجه 1403 آمده: در اجرای ماده (۹) قانون هوای پاک به منظور کاهش آلایندگی شهرها، واردات انواع خودروهای سواری نو و کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال برقی و هیبرید به داخل کشور مجاز بوده و حقوق ورودی خودروی برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرها در سال ۱۴۰۳ معادل نیم‌واحد درصد و برای سایر متقاضیان چهار واحد درصد و حقوق ورودی خودروهای تمام برقی – بنزینی (هیبریدی) پانزده واحد درصد تعیین می‌شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است در قبال سرمایه گذاری در گسترش حمل و نقل عمومی برقی، توسعه زیرساخت های آن، انتقال فناوری و افزایش داخلی سازی خودروهای برقی – بنزینی(هیبریدی)، تخفیف درپرداخت حقوق ورودی واردات این نوع خودروها و قطعات منفصله آن را اعمال کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی صدور مجوز خودروهای سواری برقی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر